هاشمی: روحیه بازماندگان حجاج بالاست

وزیر بهداشت با ارزیابی مثبت روحیه حجاج و بازماندگان حجاج گفت: تنها درخواست افراد و بستگان متوفیان این است که اجساد عزیزان‌شان زودتر به کشور بازگردد که البته این کار آسان نیست. قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در تماس تلفنی با شبکه خبر در خصوص برنامه‌های سفرش به عربستان گفت: من آمدنم به مکه برای …

وزیر بهداشت با ارزیابی مثبت روحیه حجاج و بازماندگان حجاج گفت: تنها درخواست افراد و بستگان متوفیان این است که اجساد عزیزان‌شان زودتر به کشور بازگردد که البته این کار آسان نیست.

قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در تماس تلفنی با شبکه خبر در خصوص برنامه‌های سفرش به عربستان گفت: من آمدنم به مکه برای بررسی کارهایی است که دوستان در حال انجام هستند و اطمینان از اینکه هر کاری لازم است انجام شود دارد انجام می‌گیرد.

وی درخصوص همکاری عربستانی‌ها با وی گفت: در بدو ورود مشکلی نبوده است و سعودی ها همکاری لازم را داشته اند و کارها دارد پیش می‌رود و باید بدانیم که اینها به هیچ وجه آمادگی وقوع این حادثه را نداشته‌اند.

وزیر بهداشت گفت: حال عمومی مجروحین و عملکرد پزشکی حج خوب بوده است و همین عملکرد باعث شده خیلی ها نجات پیدا کنند رسیدگی خوبی به کسانی که در بیمارستانهای خودمان بودند شده است و آنهایی هم که در بیمارستانهای سعودی بودند داریم رسیدگی کامل را می‌کنیم تا به آنها خدمات خوبی برسد.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: وضعیت حجاج خوب است و روحیه خوبی دارند و آرام هستند و کسانی هم که جان باخته‌ای دارند و بستگانشان فوت کرده اند از وضع روحی مناسبی برخوردارند.

وی گفت: امشب در میان کاروانی رفتم که اکثر مردها جان باخته‌اند اما روحیه خانم‌ها خیلی بالاست برخی مادر شهید هستند برخی همسرشان ۷ سال در اسارت بودند و الان جز مفقودان هستند اینها روحیه به ما می‌دهند و باید همه صبور باشیم.

وزیر بهداشت گفت: تنها خواسته افراد و همراهان جانباختگان تحویل اجساد است و این کار مهمی است که بعثه در تلاش است تا هرچه سریعتر انجام شود البته هیچ جنازه‌ای از ایرانی‌ها دفن‌ نشده است.

قاضی زاده هاشمی درباره برنامه کاری فردایش نیز گفت: همین مسیر را ادامه می‌دهیم و در صورتی که لازم باشد می‌مانم تا امورات با کمک عزیزان بهتر پیش برود البته درباره ادامه سفرم دولت و وزارت امور خارجه تصمیم می‌گیرند.

وی تصریح کرد: ما بیش از ۶۰ هزار زائر در حج داریم که در مکه هستند و ۳۵ هزار نفر باید بروند مدینه بسیاری از این ها یک بار توفیق پیدا می‌کنند برای آمدن حج باید متوجه اینها باشیم و بدانیم که حج یک واجب شرعی است و باید به نحوی عمل کنیم تا این باب باز باشد مگر اینکه حاکم شرع و یا مراجع تصمیم دیگری بگیرند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا