توضیحات عراقچی درباره نشست ایران و ۱+۵

جلسه وزرای امور خارجه ایران و ۱+۵ شب گذشته در محل سازمان ملل متحد با حضور کلیه وزیران امور خارجه و فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تشکیل شد. سیدعباس عراقچی معاون حقوقی و امور بین‌المللی وزارت امور خارجه در خصوص این جلسه گفت: وزرای امور خارجه با اظهار خوشوقتی از روند تحولات مربوط …

جلسه وزرای امور خارجه ایران و ۱+۵ شب گذشته در محل سازمان ملل متحد با حضور کلیه وزیران امور خارجه و فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تشکیل شد.

سیدعباس عراقچی معاون حقوقی و امور بین‌المللی وزارت امور خارجه در خصوص این جلسه گفت: وزرای امور خارجه با اظهار خوشوقتی از روند تحولات مربوط به برجام در دو ماه گذشته، و طی مراحل قانونی در کشورهای ۱+۵، ابراز امیدواری کردند با پایان روند بررسی قانونی برجام توسط مجلس شورای اسلامی ایران، روند اجرایی شدن آن آغاز شود.

وی اضافه کرد: در این جلسه مرور مختصری بر مقدمات مربوط به اجرایی شدن برجام در هر دو حوزه تحریم‌ها و هسته‌ای صورت گرفت و بر رفع موانع احتمالی تاکید شد.

همچنین روند اجرای نقشه راه میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، و ارزیابی مثبت یوکیا آمانو از این روند، مورد توجه قرار گرفت و بر ضرورت ادامه نقشه راه تا بسته شدن موضوعات مربوط به گذشته (پی ام دی) توسط شورای حکام تاکید شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا