هیچ زائر ایرانی در عربستان دفن نمی‌شود

دکتر سیدعلی مرعشی ،در خصوص شناسایی پیکرهایی که در داخل کانتینرها قرار دارد، گفت: کار به کندی از سوی سعودی ها صورت می گیرد و ما خواستار تحویل هرچه سریعتر پیکرها و یافتن سایر مفقودان فاجعه منا هستیم. وی با بیان اینکه سعودی ها در نحوه ارائه خدمات در فاجعه منا بسیار ضعیف عمل کردند، …

دکتر سیدعلی مرعشی ،در خصوص شناسایی پیکرهایی که در داخل کانتینرها قرار دارد، گفت: کار به کندی از سوی سعودی ها صورت می گیرد و ما خواستار تحویل هرچه سریعتر پیکرها و یافتن سایر مفقودان فاجعه منا هستیم.

وی با بیان اینکه سعودی ها در نحوه ارائه خدمات در فاجعه منا بسیار ضعیف عمل کردند، افزود:سعودی ها نیروهای آموزش دیده در زمان مواجهه با بحران ها را ندارند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر ادامه داد: در منا چهار بیمارستان ۹۶ تخت خوابی وجود دارد که این تعداد تختخواب پاسخگوی امدادرسانی به مجروحان حادثه منا نخواهد بود؛ ضمن اینکه به دلیل نداشتن پزشکان متخصص امکان امدادرسانی به مجروحان برای سعودی ها فراهم نیست.

انتقال ۴۰۰ زائر فاجعه منا به بیمارستان ها

مرعشی با بیان اینکه در زمان وقوع فاجعه منا نیروهای سعودی به سختی اجازه ورود آمبولانس ها و حتی نیروهای هلال احمر را برای کمک به مردم دادند، اضافه کرد: با این حال ما موفق شدیم ۴۰۰ زائر از کشورهای مختلف را به بیمارستان منتقل کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۱ کانتینر یخچال دار به صورت شبانه روزی روشن هستند تا از فرسایش اجساد داخل کانتینرها جلوگیری شود، تصریح کرد: این اجساد متعلق به زائران تمامی کشورهاست که در فاجعه منا کشته شدند.

رئیس مرکز پزشکی حج  و زیارت جمعیت هلال احمر ادامه داد: علاوه بر کانتینرها، سالن بزرگ سردخانه و همچنین سردخانه های کشویی مملو از اجساد کشته شدگان فاجعه منا است.

اجازه دفن پیکر جان باختگان ایرانی در خاک عربستان داده نشده است

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با بیان اینکه بسیاری از کشورها خواهان دفن اجساد خود در داخل عربستان هستند، یادآور شد: پیکر جان باختگان ایرانی از میان اجساد جداسازی شده و حتما به داخل کشور منتقل خواهد شد؛ چراکه اجازه دفن هیچ یک از کشته شدگان ایرانی به سعودی ها در خاک عربستان داده نشده است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص فروریختن بخشی از سقف مسجدالحرام، خاطرنشان کرد: وقوع چنین حادثه ای را تایید نمی کنم.

مرعشی از مردم خواست تا اخبار صحیح را از مراجع ذی صلاح پیگیری کنند و به شایعات فضای مجازی توجهی نداشته باشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا