مشکلات صنف خشکشویی و لباسشویی از زبان رئیس اتحادیه + نرخ‌ها

ابوالفضل رجب زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار کرد:‌ از حدود یک سال پیش با تصویب مجلس شورای اسلامی حدود صنفی در اتحادیه خشکشویی و لباسشویی برداشته شد که این موضوع معضلات زیادی را برای ما به وجود آورد، چون ایجاد واحدهای مختلف خشکشویی و لباسشویی در نزدیکی یکدیگر در تعداد مشتری تاثیرگذار است. وی …

ابوالفضل رجب زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار کرد:‌ از حدود یک سال پیش با تصویب مجلس شورای اسلامی حدود صنفی در اتحادیه خشکشویی و لباسشویی برداشته شد که این موضوع معضلات زیادی را برای ما به وجود آورد، چون ایجاد واحدهای مختلف خشکشویی و لباسشویی در نزدیکی یکدیگر در تعداد مشتری تاثیرگذار است.

وی افزود: در بعضی از اتحادیه ها مثل اتحادیه ما بحث حدود صنفی بسیار مهم است که متاسفانه با برداشته شدن این حدود واحدهای ما با مشکلات بسیاری مواجه شدند که این موضوع را بارها پیگیری کردیم ولی متاسفانه هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم.

او خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه قیمت حامل های انرژی به صورت تصاعدی افزایش می‌یابد – به این مفهوم که مصرف بالای آن ها از سوی مصرف کنندگان مشمول جریمه است – واحدهای ما نیز به دلیل مصرف بالای حامل های انرژی، جریمه پرداخت می کنند و این درحالی است که تخفیف یا تدابیر ویژه ای در این زمینه برای واحدهای ما در نظر گرفته نمی‌شود.

رجب زاده با بیان این‌که حدود ۹۰۰ واحد صنفی مجاز داریم بیان کرد: علیرغم هزینه های بسیار بالای واحدهای ما مالیات های نجومی نیز از آن‌ها دریافت می‌شود، به طوریکه مالیات برخی از این واحدها حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰درصد افزایش یافته است .

رییس اتحادیه صنف خشکشویی و لباسشویی، نحوه شست‌وشو، جنس لباس، موادی که برای شست‌وشو مصرف می‌شود و زمان صرف شده برای انجام کار را از جمله فاکتورهای مهم درنرخ خدمات در این صنف دانست.

نرخ مصوب خدمات لباسشویی و خشک‌شویی از نوع درجه یک برای اتوی کت و شلوار ۱۰ هزار تومان، اتو به همراه خشکشویی ۱۸ هزار تومان، اتوی کت ۶۰۰۰ تومان و همراه با خشک‌شویی ۱۱ هزار تومان، اتوی شلوار ۴۰۰۰ تومان و همراه با خشک‌شویی ۷۰۰۰ تومان، اتوی بلوز ۴۰۰۰ تومان و همراه با خشک‌شویی ۷۰۰۰ تومان است.

همچنین اتوی مانتوی ساده ۶۵۰۰ تومان و همراه با خشک‌شویی ۱۱ هزار تومان، اتوی پیراهن مردانه ۴۰۰۰ تومان و همراه با خشک‌شویی ۷۰۰۰ تومان و اتوی دامن ۴۰۰۰ تومان همراه با خشک‌شویی ۷۰۰۰ تومان است. همچنین اتوی هر مترمربع پرده پارچه‌ای ۲۰۰۰ تومان همراه با خشک‌شویی ۴۵۰۰ تومان و اتوی هر مترمربع پرده توری ۱۵۰۰ تومان و همراه با خشکشویی ۲۲۰۰ تومان محاسبه می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا