زمان آغاز گرمایش کره زمین

عوامل انسانی مسبب تغییر آب و هوا به شدت در زمان کنونی از طریق شواهد گوناگونی مشهود است. اما امروزه برای اولین بار محققان فاش کرده اند که چه زمان و در کجا اولین نشانه های گرمایش زمین پدیدار شده است و احتمالاً در کجا این نشانه ها باعث تشدید بارش های بیش از اندازه …

عوامل انسانی مسبب تغییر آب و هوا به شدت در زمان کنونی از طریق شواهد گوناگونی مشهود است. اما امروزه برای اولین بار محققان فاش کرده اند که چه زمان و در کجا اولین نشانه های گرمایش زمین پدیدار شده است و احتمالاً در کجا این نشانه ها باعث تشدید بارش های بیش از اندازه در آینده ای نزدیک خواهد شد.

به گفته دکتر اندرو کینگ، از دانشگاه نیوساوت ولز، «تحقیق ما نشان می دهد که شما می توانید شاهد علائم مشخص گرمایش زمین در نواحی گرمسیری از دهه ۱۹۶۰ باشید، اما این نشانه ها در بخش هایی از استرالیا، آسیای جنوب شرقی و آفریقا از اوایل دهه ۱۹۴۰ آغاز شده است.»

اولین نشانه پدیدارشده در مناطق گرمسیری، تغییر در میانگین دما بود. افزایش دمای بیشتر بعد از آن، علامت گرمایش زمین بود.

بعدها در نواحی نزدیک قطب، پدیدارشدن تغییرات آب و هوایی در گزارش دما آشکار شد و تا دوره ۱۹۸۰ تا ۲۰۰۰، گزارش دما در اکثر مناطق جهان حاکی از نشانه های مشخص گرمایش جهان بود.

درحالیکه گزارشات دما نشانه هایی از گرمایش جهانی را دربردارد، وقوع بارش های سهمگین نیز دال بر این موضوع است.

به گفته محققان این تحقیق، انتظار می رود اولین بارش های بسیار سهمگین ناشی از گرمایش زمین، در طول زمستان های روسیه، کانادا و شمال اروپا در طول ۱۰ تا ۳۰ سال آینده هویدا شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا