رونمایی از اولین تمبر طلا با تمثال امام خمینی

نخستین تمبر طلا و نقره با تمثال امام خمینی (ره) در حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حاج حسن خمینی توسط شرکت پست در محل مرقد بنیانگذار کبیر انقلاب رونمایی شد. حجت‌الاسلام حاج حسن خمینی در این‌باره گفت: امام برای جامعه ما یک فرد نبود زیرا اگر تنها یک فرد بود در دوره‌ای زندگی کرده و اعمالش می‌ماند …

نخستین تمبر طلا و نقره با تمثال امام خمینی (ره) در حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حاج حسن خمینی توسط شرکت پست در محل مرقد بنیانگذار کبیر انقلاب رونمایی شد.

حجت‌الاسلام حاج حسن خمینی در این‌باره گفت: امام برای جامعه ما یک فرد نبود زیرا اگر تنها یک فرد بود در دوره‌ای زندگی کرده و اعمالش می‌ماند اما امام نماد دوره‌ای با عظمت از تاریخ ما است.

وی گفت: امام پرچمی است که مسیر را به ما نشان می‌دهد و دیگران نسبت به چنین افرادی مسئولیت دارند.

حاج سید حسن خمینی با بیان اینکه بزرگداشت امام بزرگداشت آینده، گذشته و ارزش‌های ما است، گفت: همانطور که باید از تحریف و مصادره امام جلوگیری کنیم باید امام را پرچم در حال اهتزاز به جامعه و مردم معرفی کنیم که یکی از راه‌های معرفی استفاده از هنر است.

وی گفت: چاپ تمبر طلا با تمثیل امام (ره) نمونه‌ای از استفاده از هنر در معرفی امام است و امیدواریم سال‌های آینده شاهد چنین نقش‌های دیگری نیز باشیم.

در ادامه نیز حسن مهری مدیرعامل شرکت پست درباره این تمر توضیح داد: تمبر یادگار بنیانگذار کبیر انقلاب در گروه تمبرهای یادبود تولید شده که دارای دو نوع طلا و نقره است.

وی گفت: با پیش سفارش قبلی، ۳۷۰۰ قطعه تمبر طلا با تمثال حضرت امام (ره) و ۱۸۰۰ قطعه تمبر نقره با تمثال حضرت امام (ره) تولید شد.

مدیر عامل پست با بیان اینکه تعداد این تمبرهای چاپ شده محدود بود و دیگر چاپ نمی‌شود، گفت: قیمت تمبر طلا ۲۱۰ هزار تومان بود که اکنون در بازار به قیمت ۶۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود و قیمت تمبر نقره ۱۲۰ هزار تومان بود که در بازار ۲۲۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

مهری یادآور شد: تاکنون پس از پیروزی انقلاب تاکنون تعداد ۷۵۲ عنوان تمبر یادبود چاپ شده که طبق قوانین پست بین‌الملل باید برای ۱۹۲ کشور عضو اتحادیه پست نیز ارسال شود.

وی از تحویل تمبر یادبود حافظ به عنوان دومین تمبر یادبود طلا و نقره به زودی خبر داد و گفت: پیش ثبت نام این تمبر آغاز شده و تا روز جهانی پست ۱۷ مهرماه ادامه دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا