کلاهبرداری دکتر قلابی از عابر بانک بیماران

در مورخه۹۴/۳/۲۷ فردی با مراجعه به کلانتری ۱۰۷ فلسطین به مأمورین اعلام کرد: در زمان مراجعه به یکی از مراکز بیمارستانی، شخصی تحت عنوان پزشک متخصص اقدام به گرفتن عابربانک و نهایتا برداشت پول از حساب بانکی من‌ کرده است. پرونده در اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ: با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع«کلاهبرداری» به …

در مورخه۹۴/۳/۲۷ فردی با مراجعه به کلانتری ۱۰۷ فلسطین به مأمورین اعلام کرد: در زمان مراجعه به یکی از مراکز بیمارستانی، شخصی تحت عنوان پزشک متخصص اقدام به گرفتن عابربانک و نهایتا برداشت پول از حساب بانکی من‌ کرده است.

پرونده در اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ:

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع«کلاهبرداری» به دستور شعبه دوم بازپرسی دادسرای ناحیه ۶ تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

اظهارات مالباخته:

مالباخته که از نارسایی شدید ریوی رنج می‌کشد، پس از حضور در اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: اینجانب به علت بیماری و جهت معالجه به تهران آمده و قرار بود که در بیمارستان… بستری گردم؛ حوالی ساعت ۱۱مورخه ۹۴/۳/۲۸، در خیابان خردمند جنوبی شخصی که خود را دکتر حسینی معرفی کرد به بنده مراجعه و خود را متخصص ریه معرفی و عنوان داشت:«شما سابقا در بیمارستان، بیمار من و تحت معالجات بنده بودید» در حالیکه اینجانب هیچ شناخت و سابقه‌ای را از ایشان در ذهن نداشتم. این شخص در ادامه عنوان داشت:«چند روزی است که یک داروی جدید وارد کشور شده که من این دارو را برای شما تهیه خواهم کرد »؛ بنده نیز با اعتمادی که به صحبت‌های این شخص پیدا کرده بودم، عابر بانک خود و رمز آن را جهت تهیه دارو به ایشان دادم. این شخص به من گفتند که به کلینیک ایشان بنام« کلینیک صبا »که چند ده متر بالا‌تر می‌باشد بروم تا ایشان نیز پس از تهیه دارو به آنجا بیایند اما هرچقدر به دنبال کلینیک گشتم، محلی به نام کلینیک صبا را پیدا نکردم؛ در همین زمان و از طریق پیامک بانکی متوجه شدم که مبلغ ۳میلیون و ۶۰۰ هزار تومان از حساب بنده برداشت شده است».

تحقیقات پلیسی:

با آغاز رسیدگی به پرونده، کارآگاهان اداره چهاردهم اقدام به چهره نگاری از مالباخته نموده و همزمان تصاویر مجرمین سابقه دار در زمینه غصب عناوین و کلاهبرداری به رؤیت وی رسید اما هیچکدام از مجرمین سابقه دار از سوی مالباخته مورد شناسایی قرار نگرفتند.

همزمان با ادامه تحقیقات، پرونده مشابه دیگری به پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد که در آن شخصی تحت عنوان دکتر حسینی (مشابه پرونده اول) اقدام به کلاهبراری از یک بیمار یکی از مراکز درمانی واقع در خیابان نظام آباد کرده بود. برابر اظهارات شاکیه، شخصی به بهانه خرید قرص اقدام به گرفتن عابربانک وی نموده و در ادامه مبلغ ۶ میلیون تومان از حساب شاکیه برداشت کرده بود.

با بررسی شیوه و شگرد انجام کلاهبرداری در چند پرونده مشابه دیگر، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که متهم با تردد در مراکز درمانی سطح شهر تهران ضمن شناسایی هویت و نوع بیماری افرادی که جهت درمان از سایر شهرهای کشور به تهران آمده‌اند، به این افراد (مالباختگان) مراجعه و با انجام اقدامات فریبکارانه و ضمن معرفی خود به عنوان پزشک معالج بیمار و نهایتا امکان تهیه آخرین داروی ویژه درمان بیماری برای بیماران، اعتماد مالباختگان را جلب و پس از گرفتن عابربانک از آن‌ها اقدام به برداشت پول حساب‌های آن‌ها در قالب خرید سکه و طلا و از طلافروشی‌ها کرده است.

مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ، ضمن انتشار این خبر اعلام نمود: «شیوه و شگرد استفاده از عناوین مختلف دولتی، دسترسی به مقامات دولتی و یا سوء استفاده از عنوان پزشک، قاضی و… یکی از شیوه و شگردهای مورد استفاده گروهی از مجرمین جهت انجام اقدامات مجرمانه است، لذا از کلیه شهروندان بار دیگر درخواست می‌شود تا صرف معرفی افراد از این عناوین به آن‌ها اعتماد نکرده و اطلاعات مربوط به خود بویژه اطلاعات مالی خود را در اختیار این افراد قرار ندهند».

دکمه بازگشت به بالا