قرارداد ايران و دانمارک براي توليد داروي ديابت

رئيس سازمان غذا و دارو در مراسم امضاي قرارداد ساخت کارخانه توليد دارو در ايران که توسط شرکت نوونوردیسک با حضور وزير بهداشت، مدير عامل اين شرکت و سفير دانمارک در محل وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: در شرايط پس از تفاهم و توافق ايران و ۱+۵، شرکت‌هاي داروسازي، تجهيزات پزشکي و شرکت‌هاي بزرگ بين …

رئيس سازمان غذا و دارو در مراسم امضاي قرارداد ساخت کارخانه توليد دارو در ايران که توسط شرکت نوونوردیسک با حضور وزير بهداشت، مدير عامل اين شرکت و سفير دانمارک در محل وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: در شرايط پس از تفاهم و توافق ايران و ۱+۵، شرکت‌هاي داروسازي، تجهيزات پزشکي و شرکت‌هاي بزرگ بين المللي که درحوزه سلامت فعاليت مي‌کنند تمايل دارند که وارد بازار ايران شوند.
رسول ديناروند افزود: سياست دولت هم در اين خصوص اعلام شده است و ما درپي اين نيستيم که با اين کار واردات داشته باشيم، بلکه بدنبال سرمايه گذاري مستقيم در زيرساخت‌هاي توليدي در داخل کشور هستيم.
رئيس سازمان غذا و دارو افزود: در چارچوب اين سياست، نخستين شرکت غربي که ما اکنون وارد کننده داروهايش هستيم، تصميم گرفته است که در ايران سرمايه گذاري کند.
ديناروند اضافه کرد: شرکت نوونوردیسک يکي از ده شرکت نخست دنيا در داروسازي قرار است براي ساخت کارخانه توليد داروي نسل جديد انسولين در ايران ۷۰ ميليون يورو سرمايه گذاري کند.
وي با بيان اينکه کارخانه توليد داروي نسل جديد انسولين را اين شرکت در ايران راه اندازي و تأسيس مي‌کند گفت:‌ ايران يکي از پنج کشور توليد کننده اين دارو توسط اين شرکت خواهد بود.
معاون وزير بهداشت گفت: در مرحله نخست با اين سرمايه گذاري حداقل ۷۰ ميليون يورو ارز به‌طور مستقيم وارد ايران مي‌شود و داروهايي که در ايران توليد مي‌شود نسبت به زماني که همين داروها وارد مي‌شد ارز کمتري خواهد برد.
وي گفت:‌ از آن مهم‌تر اينکه در آينده، ما صادرکننده داروهاي نسل جديد انسولين به کشورهاي منطقه خواهيم بود.
رئيس سازمان غذا و دارو مزيت ديگر اين سرمايه گذاري را ورود دانش تراز اول دنيا در حوزه داروسازي و نيز ايجاد اشتغال در کشور برشمرد.
ديناروند با بيان اينکه جذب سرمايه گذاري توسط دولت يکي از راه‌هاي حل معضلات اقتصادي کشور است، افزود: اين نخستين سرمايه گذاري خارجي پس از توافق هسته اي است و مطمئناً ادامه پيدا مي‌کند.
وي درباره مدت ساخت اين کارخانه به دست شرکت دانمارکي گفت: يک دوره شش ماهه براي جايابي و طراحي وقت گذاشته‌ايم و اين درحالي است که در سال ۹۴ کلنگ زني آن انجام مي‌شود.
ديناروند افزود: دوره ساخت کارخانه توليد داروي نسل جديد انسولين دو ساله خواهد بود و بعد از آن براي اعتباربخشي، کنترل کيفيت، اعلام نظر و تأييد سازمان غذا و دارو يک دوره اي خواهد بود و سپس فراورده‌هاي توليد داخل وارد بازار مي‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا