رئیس کمیته امداد: در غزه پارک نساخته ایم

سید پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در برنامه پایش از شبکه یک با اشاره به ارزیابی فعالیت کمیته امداد در ۳۶ سال گذشته خاطر نشان کرد: خوشبختانه فعالیت این مجموعه در این سال‌ها مثبت ارزیابی می‌شود که البته همانند سایر دستگاه‌ها نیز با نواقصی روبه‌رو بوده و ما وظیفه داریم نقاط ضعف و …

سید پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در برنامه پایش از شبکه یک با اشاره به ارزیابی فعالیت کمیته امداد در ۳۶ سال گذشته خاطر نشان کرد: خوشبختانه فعالیت این مجموعه در این سال‌ها مثبت ارزیابی می‌شود که البته همانند سایر دستگاه‌ها نیز با نواقصی روبه‌رو بوده و ما وظیفه داریم نقاط ضعف و مثبت را شناسایی کنیم.

وی تصریح کرد:‌ در دوره جدید فعالیت کمیته امداد نیز تلاش شده است نقاط ضعف برطرف و نقاط مثبت برجسته شود.

فتاح خاطر نشان کرد: رسیدگی به امور فقر و فقرا را نمی‌توان با متر اندازه‌گیری کرد و این موضوع از جنس مسائل اجتماعی محسوب می‌شود و بایستی بتوان با افزایش رو به رشد جمعیت خدمات خود را نیز به جامعه افزایش دهیم.

وی با اشاره به توانمند شدن گروه‌های مختلف تحت پوشش کمیته امداد بیان داشت:‌در چندین نوبت افراد تحت پوشش خارج و افراد جدید وارد چرخه حمایتی شده‌اند که خوشبختانه روند توانمندسازی افراد تحت پوشش  رو به افزایش بوده است.

فتاح با تاکید بر اینکه کمیته امداد مسئول رفع فقر در جامعه نیست، بیان داشت: ما به فقرا و نیازمندان ارتباط داریم و مسئولیم حمایت‌هایی را از این افراد داشته باشیم.

وی با اشاره به سنجش‌های صورت گرفته در دولت‌ها و مجلس در خصوص روند فعالیت‌های کمیته امداد تصریح کرد: نظرسنجی‌ها و سنجش‌ها نشان می‌دهد که راه و هدف کمیته امداد درست بوده است.

وی اظهار امیدواری کرد: دولت و مجلس بتوانند خط فقر را برای دستگاه‌های حمایتی مشخص کنند تا این دستگاه‌ها نیز بتوانند در ارائه خدمات به مددجویان موثرتر عمل کنند.

فتاح در ادامه این برنامه به افزایش ایمنی صندوق‌های صدقات اشاره کرد و گفت: علیرغم افزایش ایمنی این صندوق‌ها ما به دنبال توسعه صندوق‌های صدقات الکترونیکی هستیم و هم اکنون ۱۵ درصد از صندوق‌های ما به صورت الکترونیکی شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: کمیته امداد هم اکنون با چندین هتل تفاهم‌نامه‌هایی را به امضا رسانده است و همراهان بیمارانی که در بیمارستان‌ها و جا و پناهی را برای اسکان ندارند می‌توانند به این هتل‌ها مراجعه و از خدمات در نظر گرفته شده استفاده کنند.

فتاح همچنین به ساختمان کمیته امداد و سوهانک اشاره کرد و گفت:‌مقایسه این ساختمان با کاخ درست نیست هر چند که ما تصمیم گرفته‌ایم این ساختمان را بفروشیم و از شمال تهران به مرکز تهران نقل مکان کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در صورت پیدا شدن یک خریدار خوب ما ساختمان خود را به فروش خواهیم رساند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) به هموطنان اطمینان داد ریالی از صدقات کمیته امداد صرف حقوق پرسنل و یا بخش‌های دیگر در کمیته امداد نمی‌شود و صدقات و کمک‌های مردمی صرفا برای حمایت از نیازمندان و مددجویان هزینه می‌شود.

فتاح گفت: نکته دیگری که قابل تعامل است این است که از صدقات کشور نیز هیچ رقم و ریالی در سایر کشورها هزینه نمی‌شود.

وی اضافه کرد: کمیته امداد در سال‌های اخیر هیچگاه به دنبال وارد کردن خودروهای لوکس نبوده و نخواهد بود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در ادامه با تاکید بر این که ما هیچگاه به دنبال احداث پارک در غزه نبوده‌ایم و نخواهیم بود گفت:‌این سخن اشتباهی بود که به دروغ در یکی از روزنامه‌ها منتشر شد و ما هیچ گاه برنامه‌ای را در این بخش نداشته‌ایم.

وی همچنین با اشاره به پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه به مددجویان خاطر نشان کرد: این وام‌ها فقط در اختیار مددجویان تحت پوشش امداد قرار می‌گیرد.

دکمه بازگشت به بالا