افرادي به اسم اسلام و انقلاب در مسير مذاکرات سنگ اندازي مي کنند

آيت الله اکبر هاشمي رفسنجاني، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در اولين کنگره کشوري آکادمي اقتصاد سلامت، در خصوص دفاع مقدس گفت: جنگ تحميلي يک جنگ بي نظير با حضور همه قدرت هاي جهان بود. در اين ميان نقش پزشکان و ديگر تيم هاي پزشکي فوق العاده ارزيابي شد. من مي ديدم اين گروه ها …

آيت الله اکبر هاشمي رفسنجاني، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در اولين کنگره کشوري آکادمي اقتصاد سلامت، در خصوص دفاع مقدس گفت: جنگ تحميلي يک جنگ بي نظير با حضور همه قدرت هاي جهان بود. در اين ميان نقش پزشکان و ديگر تيم هاي پزشکي فوق العاده ارزيابي شد. من مي ديدم اين گروه ها صميمانه در خط مقدم حضور دارند و خدمت مي کنند.
هاشمي رفسنجاني بحث اقتصاد سلامت را بحث بزرگي دانست و گفت: بايد به اين مساله بيشتر توجه شود، چرا که حفظ سلامت گران تمام مي شود.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به توصيه مهم پيامبر اکرم (ص) در خصوص دو نعمت سلامت و امنيت اظهار کرد: اين دو نعمت مجهول نيست اما مردم به آن بي توجه هستند.
وي افزود: با وجود نيروهايي که در حفظ سلامت جامعه تلاش مي کنند اما مشکلاتي هم در اين زمينه وجود دارد.
هاشمي رفسنجاني به تاريخ بهداشت و درمان کشور آلمان پرداخت و گفت: من با پيگيري اين تاريخ متوجه شدم زماني که دو قسمت شرقي و غربي آلمان با هم متحد شدند، آلمان از بسياري از اهداف سلامتش دور شد.
وي با اشاره به يکي از آيات قرآن که دستور به انفاق مي دهد، بيان کرد: قرآن قانون اساسي امت اسلامي است و به گونه اي تنظيم شده که در بسياري از موارد مي توان از آن استفاده کرد.
هاشمي رفسنجاني با بيان اينکه مي توان تفاسير متفاوتي از آيات قرآن داشت، تصريح کرد: من از اين آيه در بخش سلامت اين تفسير را مي کنم که انفاق در اصل هزينه کردن در سلامت است. وي در ادامه تشريح کرد: خداوند از انسان خواسته خوب زندگي کند و به جا هزينه کند.
وي در خصوص اقتصاد سلامت و بررسي هايش نيز گفت: بيمه مساله اي فراتر از سلامت است، بيمه هاي اجتماعي بايد به گونه اي باشد که اسلام و خداوند خواسته است.
وي در اين باره گفت: روزي انسان بايد طوري تامين شود که انسان از تولد تا مرگ نيازهاي حياتي خود را تامين کند، بايد هر فرد اطمينان داشته باشد که نيازهاي حياتي اش تامين مي شود و نگران گرسنگي، بيماري و بي سوادي نباشد.
وي تاکيد کرد: اين معناي عدالت اجتماعي است. تحصيل و دانش ماهيت انسانيت را تشکيل مي دهد و ما براي فراهم آوردن اين شرايط بايد تلاش کنيم.
هاشمي رفسنجاني به از ميان رفتن امنيت بشر از سوي تروريست ها پرداخت و گفت: بايد فکري به حال امنيت دنيا بکنيم، مثلثي در دنيا به وجود آمده که نمي گذارد امنيت برقرار شود.
به گفته رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در درون انقلاب هاي جديد جريان هاي تروريستي خلق مي شود که امنيت را مخدوش مي کند تا مردم پشيمان شوند، همان طور که مصري ها با تروريست آشنايي نداشتند و با وجود اينکه مصر کشوري توريستي و کشاورزي بود، پس از انقلاب توريسم اين کشور از بين رفت و مردم دچار مشکل شدند و باعث بازگرداندن نيروهاي نظامي به قدرت شد، اين وضعيت در ليبي هم ديده شد.
وي به سند مهم بالا دستي حوزه سلامت و سياست هاي کلي سلامت نيز اشاره کرد و گفت: براي تهيه اين سند از نظرات متخصصين مختلفي استفاده شده است و به دست رهبري رسيد و رهبري اين سند را امضا و ابلاغ کردند.
هاشمي رفسنجاني با تاکيد بر اينکه منطقه ما ناامن ترين منطقه جهان است، گفت: کشور ما به خاطر حضور مردم در صحنه و تعصب آنها به انقلاب، تا به حال امنيت خود را حفظ کرده است، اگر مردم از انقلاب روي برگردانند که ما نتوانيم خواسته هاي حداقلي آنها را تامين کنيم، دست هاي ملموس امنيت ما را هم بر هم مي زند.
وي در ادامه به حضور داعش در نزديکي مرزهاي ايران اشاره کرده و گفت: ناامني در سلامت مساله کمي نيست، کساني که توانايي تامين سلامت و دارو را ندارند، کاهلي مي کنند؛ بسياري از بيمارستان هاي ما شرايط مناسبي براي پذيرايي از مريض و کار پرستاران و پزشکان را ندارند.
وي با بيان اينکه تحريم ها به ما ضربه زد، گفت: حضور آمانو در ايران به دليل سفر اخيرش به آمريکا بود که مي خواست تبعيضي ايجاد نشود. وي تاکيد کرد: آنها تا اين حد در مساله مذاکرات جدي هستند و ما خودمان هم بايد جدي باشيم چرا که طرف مذاکره کننده عجله اي براي برداشتن تحريم ها ندارد و از ادامه اين شرايط سود مي برد، ما بايد دلمان براي خودمان بسوزد.
وي افزود: افرادي به اسم انقلاب و اسلام سنگ اندازي مي کنند، بايد توجه داشته باشيم که تحريم ها بر روي تامين نيازهاي پزشکي ما هم سايه افکنده است.
هاشمي رفسنجاني با اشاره به اينکه در شوراي امنيت در حدود نيم ساعت شش قطعنامه خطرناک عليه ايران برداشته شد، گفت: ممکن بود جنگ شود و اين قطعنامه ها از لحاظ بين المللي جنگ را مشروع مي کردند. توافقات انجام گرفته کار بزرگي از سوي دولت بود، اما افرادي چشمانشان را مي بندند و هر چه خواستند به اسم انقلاب و اسلام مي گويند. – See more at: http://www.mojnews.com/fa/Miscellaneous/ViewContents.aspx?Contract=cms_Contents_I_News&r=1810611#sthash.l9ErVwsb.dpuf

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا