روایت هاشمی از سلامت کشور در پساتحریم

دکتر سیدحسن هاشمی در اولین کنگره کشوری آکادمی اقتصاد سلامت که امروز در هتل آزادی برگزار شد، افزود: دولت یازدهم تلاش کرده که به وعده‌های پیش از حماسه ۲۴ خرداد مبنی بر توجه به حوزه سلامت، عمل کند و به نظر می‌رسد که رضایت مردم را کسب کرده است. امیدواریم در ادامه مسیر نیز دولت،‌ …

دکتر سیدحسن هاشمی در اولین کنگره کشوری آکادمی اقتصاد سلامت که امروز در هتل آزادی برگزار شد، افزود: دولت یازدهم تلاش کرده که به وعده‌های پیش از حماسه ۲۴ خرداد مبنی بر توجه به حوزه سلامت، عمل کند و به نظر می‌رسد که رضایت مردم را کسب کرده است. امیدواریم در ادامه مسیر نیز دولت،‌ مجلس و همه افراد موثر در بهره‌مندی کامل ایرانیان از سلامت، تلاش کنند تا بتوانیم مسیر خود را بهتر پیش بریم.

وی با اشاره به وضعیت دارو در دولت گذشته اظهار کرد: گفته می‌شد که دارو جزو تحریم‌ها نیست، اما متاسفانه داروهای خارجی تحریم شده بود و ما نمی‌توانستیم از برخی برندها دارو بخریم. این در حالیست که در پساتحریم کیفیت تجهیزات پزشکی و دارو تقویت و از ورود سموم بد جلوگیری می‌شود.

وزیر بهداشت تاکید کرد:‌ دوران پسا تحریم فرصت مناسبی برای بخش سلامت چه در ایران و چه در نقاط دیگر دنیا است. ایران کشور مهمی محسوب می‌شود و توانمندی‌های زیادی دارد. ما از نیروی انسانی و جوانان خوبی بهره‌مند هستیم، اما نتوانسته‌ایم برای آنها فرصت‌های لازم را ایجاد کنیم و همین امر موجب مهاجرت برخی از آنها به خارج از کشور شده است.

هاشمی با بیان اینکه در حوزه علم و فناوری در منطقه بی‌بدیل هستیم، گفت: ما می‌توانیم جهش علمی زیادی نسبت به قبل داشته باشیم. سابقه فرهنگی طولانی ایرانیان نشان از علاقه آنها به صلح دارد. ما صلح طلب‌ترین و مظلوم‌ترین ملت‌ها بوده‌ایم. در سایه انقلاب فرصت‌های زیادی فراهم شد.

وی اضافه کرد: سرمایه گذاری در ایران فقط برای ۸۰ میلیون نفر ایرانی نیست، بلکه این کار برای کل منطقه خوب است. عقل حکم می‌کند که از فرصت پساتحریم استفاده کنیم و امکان سرمایه گذاری مشترک را داشته باشیم تا شرکت‌ها در مسیری تلاش کنند که اقتصاد درون‌زا و مقاومتی فعال و در تعامل با کشورهای دیگر باشد.

وزیر بهداشت اضافه کرد: امیدواریم در کمتر از دو ماه آینده وزارت بهداشت همه فرصت‌های سرمایه گذاری بخش خصوصی را در داخل و خارج از کشور به تصویر بکشد و سیاست‌ها را اعلام کند و با سرعت بیشتری در جهت ارتقای فناوری در حوزه سلامت و ارتقای خدمات گام بردارد.

وزیر بهداشت در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: نگاه دولت‌ها به سلامت به دو دسته متفاوت تقسیم می‌شود؛ بر اساس یک دیدگاه سیاستمداران به سلامت مردم اهمیت می‌دهند و سرمایه گذاری در این بخش‌ها را عمل خوبی تلقی می‌کنند، اما برخی دیگر به جاده‌سازی افتخار می‌کنند.

وی با اشاره به اهمیت دارو گفت: دارو می‌تواند از معلولیت جلوگیری کند و خوشحالیم که در قانون اساسی سلامت حق همگانی دیده شده و دسترسی به این حق وظیفه دولت‌ها تعیین شده است و امکان دسترسی آسان به خدمات پزشکی، دارو و تجهیزات به عنوان یکی از وظایف دولت ذکر شده است.

دکمه بازگشت به بالا