احتمال وقوع سیلاب در استان های شمالی

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در خصوص وضعیت آب و هوای کشور اظهار کرد: با توجه به ادامه فعالیت سامانه بارشی بر روی کشور طی امروز بر تداوم ناپایداری های همرفتی به شکل رشد ابرهای جوششی و بارش شدید باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در نیمه شمالی کشور به ویژه سواحل دریای خزر و دامنه های البرز و شمال شرق کشور پیش بینی می شود.

وی افزود: همچنین با توجه به پیش بینی ها احتمال آب گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های محلی در استان های مازندران، دامنه های البرز، قزوین، البرز، سمنان، نیمه غربی اصفهان را داریم.

این کارشناس هواشناسی ادامه داد: طی امروز به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب با توجه به نفوذ جریانات مرطوب جنوبی و امکان وقوع ناپایداری های محلی در استان های هرمزگان، کرمان و دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی در استان های چهارمحال و بختیاری و فارس احتمال آب گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها وجود دارد.

گودرزی در پایان در خصوص وضعیت آب و هوای استان تهران بیان کرد: وضعیت آب و هوای تهران کمی ابری همراه با افزایش ابر و بارش پراکنده است. بیشنیه دمای تهران ۲۶ درجه سانتی گراد و کمینه آن ۱۵ درجه سانتی گراد است که طی روزهای آینده افزایش دما را شاهد خواهیم بود.

خروج از نسخه موبایل