درختان تهران شناسنامه دار شدند

محمدعلی مختاری با بیان اینکه تمامی باغات پایتخت شناسنامه‌دار شده‌اند، گفت: همچنین ۲۲۳۱ پارک محله‌ای و فرامحله‌ای در پایتخت وجود دارد نیز شناسنامه تهیه شده است. همچنین تمامی درختان پایتخت در حال پلاک‌کوبی و شناسنامه‌دار شدن هستند که تا پایان برنامه پنج ساله دوم شهرداری، این پروژه به اتمام می‌رسد. وی با بیان اینکه شهرداری …

محمدعلی مختاری با بیان اینکه تمامی باغات پایتخت شناسنامه‌دار شده‌اند، گفت: همچنین ۲۲۳۱ پارک محله‌ای و فرامحله‌ای در پایتخت وجود دارد نیز شناسنامه تهیه شده است. همچنین تمامی درختان پایتخت در حال پلاک‌کوبی و شناسنامه‌دار شدن هستند که تا پایان برنامه پنج ساله دوم شهرداری، این پروژه به اتمام می‌رسد.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران در طی سال‌های اخیر ۶۱ باغ را تملک کرده است، گفت: ۶۵۰ میلیارد تومان هزینه تملک باغات بوده و تمامی این باغات مانند باغ امیرسلیمانی، مستوفی الممالک و … به پارک عمومی تبدیل شده‌اند.

مختاری با بیان اینکه بر اساس قانون، شهرداری باغاتی که توسط مالکان به عمد و یا غیرعمد آبیاری نمی‌شود را شناسایی کرده و در حال آبیاری آنهاست، گفت: هزینه آبیاری به اضافه ۱۵ درصد هزینه‌هایی که شهرداری متقبل می‌شود، از مالکان گرفته می‌شود. همچنین طی سه ماه اخیر ۵۳ پرونده شکایت از صاحبان باغاتی که قصد تخریب را داشتند، توسط شهرداری در مراجع قضایی تشکیل شده است.

مدیرعامل فضای سبز و پارک‌های شهرداری تهران در ادامه با اشاره به جزئیات آتش‌سوزی عمدی باغی در منطقه ازگل، گفت: این باغ حدود ۳۰ هزار مترمربع مساحت دارد که در سال ۸۳ در کمیسیون ماده هفت این زمین، باغ تشخیص داده شد که در آن ۱۴۱۴ درخت مثمر غیرمثمر وجود داشت و ۶۷ اصله درخت نیز به قصد خشک شده بود. در همان زمان از شهرداری منطقه مربوطه درخواست کردیم این زمین را تملک کرده و به پارک عمومی تبدیل کند.

وی ادامه داد: مالک چندین مدت این باغ را به آتش کشید که در آتش‌سوزی اخیر، ۴۰۰ اصله درخت سوختند. شهرداری تهران شکایتی را در دادسرای ناحیه هفت تهران تنظیم کرده و رونوشتی از آن را به تورک معاون دادستان نیز ارسال کرده است که بر اساس تبصره یک، ماده شش لایحه قانون حفظ و گسترش فضای سبز، این باغ به فضای عمومی تبدیل شود. همچنین پیش از این کمیسیون ماده پنج، این زمین را به پهنه G تغییر کاربری داده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا