آشنایی با پدیده‌های لیگ «خنداننده برتر»

این خنداننده ها حضورشان بسیار جذاب از آب درآمد و ایده و اجرایشان با استقبالی چشمگیر مواجه شد و یک جورهایی پدیده دور اول مسابقات به حساب می آیند. امیرمهدی ژوله، سادگی و خلاقیت در اجرا! همه آن ها که از نوجوانی مخاطبِ مجله چلچراغ بودند، نام امیرمهدی ژوله را با قلمِ با نمکش به …

این خنداننده ها حضورشان بسیار جذاب از آب درآمد و ایده و اجرایشان با استقبالی چشمگیر مواجه شد و یک جورهایی پدیده دور اول مسابقات به حساب می آیند.

امیرمهدی ژوله، سادگی و خلاقیت در اجرا!

همه آن ها که از نوجوانی مخاطبِ مجله چلچراغ بودند، نام امیرمهدی ژوله را با قلمِ با نمکش به خصوص در ستون جذاب «یادداشت های یک کودک فهیم» به یاد دارند. بعدها ژوله به عنوانِ نویسنده خوش ذوق و طناز سریال های محبوبی مثل نقطه چین، شب های برره، باغ مظفر، مرد هزار چهره و در حاشیه، به عنوان پای ثابتِ نویسندگانِ گروه مهران مدیری شناخته شد.

ژوله که به قولِ خودش، با مشورت با سیامک انصاری، تصمیم گرفته بود در میانِ اجراهای پر اکت و ژانگولر شرکت کنندگانِ مسابقه، اجرایی آرام و وزین ارائه کند، به بهانه تولد دخترِ دهه نودی اش، خاطره بازی با کم و کاستی های بامزه زندگی کودکانِ دهه شصتی را دستمایه استندآپ کمدی اش قرار داد و کل استودیو را از خنده روده بر کرد. ژوله با اجرایی جدی که لازمه یک استندآپ کمدیِ موفق است و لحنی سرشار از تعجب و حسرت، شرایط دو نسلِ متفاوت را با مثال های ملموس و خنده دار مقایسه کرد و از بچه هایی گفت که حمام، برایشان یک پروسه چند ساعته دردناک بود و آنقدر قانع بودند که برای رسیدنِ توپِ سوباسا به دروازه حریف، سه هفته صبر می کردند. ژوله که برای مخاطبِ عام، چهره ای کمتر شناخته شده بود، با دست گذاشتن روی ذائقه مخاطبِ ایرانی که یک جورهایی نوستالژی باز است، با اختلافی چشمگیر از رقیبِ مشهور و محبوبِ خود، هومن حاجی عبدالهی پیش افتاد و صعود کرد.

سجاد افشاریان، استندآپ کمدی با طعم شیراز!

نام سجاد افشاریان، به عنوان نویسنده و ایده پرداز برنامه خندوانه، از همان سریِ اول تولید و پخش این مجموعه در تیتراژ بود اما کمتر کسی فکر می کرد پشتِ این اسم ساده، چنین شخصیتِ شیرینی نهفته باشد. سجاد افشاریان که به قول خودش، در دقیقه نود و به عنوان نماینده تیم میزبان، تصمیم به شرکت در مسابقه خنداننده برتر گرفته بود، با چهره ای گیرا، صدایی رسا، اعتماد به نفسی بالا و استفاده هوشمندانه از لهجه شیرازی، تصویری دوست داشتنی و ماندگار از خود در ذهنِ مخاطب حک کرد تا به راحتی رقیبِ اتوکشیده اش را حذف کند و اینطور که پیداست، برای ادامه هم، برنامه های مفصل و متنوعی دارد.

سجاد در همان قدم اول با استفاده خلاقانه از کاراکتر پرطرفدار و شناخته شده آقوی همساده، دست روی پیش فرض های مخاطب گذاشت و بدون هیچ زحمت و مقدمه چینی، بیننده را با خود همراه کرد. او در ادامه با استفاده از تکیه کلام های بانمکِ شیرازی مثل: «حالو ای موقع؟» یا «ایطو ایطو برزیلته؟» تماشاگران را حسابی خنداند و با اختلافی حدود هشتصد هزار رای، سپند امیرسلیمانی را جا گذاشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا