پرمصرف‌های آب چقدر جریمه می شوند؟

قائم مقام وزیر نیرو گفت: بر اساس قانون هدفمندی یارانه ها قرار بود قیمت آب و برق و برخی کالاهای دیگر پنج ساله به قیمت تمام شده برسد ولی در دو سال اخیر قیمت آب افزایش نیافته و پیشنهاد کردیم، قیمت آب برای مشترکان پُرمصرف زیاد شود. ستار محمودی با اشاره به اینکه بر این …

قائم مقام وزیر نیرو گفت: بر اساس قانون هدفمندی یارانه ها قرار بود قیمت آب و برق و برخی کالاهای دیگر پنج ساله به قیمت تمام شده برسد ولی در دو سال اخیر قیمت آب افزایش نیافته و پیشنهاد کردیم، قیمت آب برای مشترکان پُرمصرف زیاد شود.

ستار محمودی با اشاره به اینکه بر این اساس قرار بود هر سال ۲۰ درصد قیمت آب و برق افزایش یابد و در پایان برنامه پنجم توسعه به قیمت واقعی برسد ، افزود: در دو سال اخیر قیمت آب افزایش نیافته و بر این اساس وزارت نیرو پیشنهادی به دولت داده است که به شورای اقتصاد ارسال شد و بررسی درباره افزایش قیمت آب ادامه دارد.

وی تأکید کرد: وزارت نیرو پیشنهاد کرد قانون هدفمندی یارانه ها اجرا شود و قرار شد برای مشترکانی که مصارف پایین و میانه دارند افزایش قیمت نداشته باشیم یا خیلی محسوس نباشد و برای مشترکانی که مصارف بالا دارند تعرفه قیمت این مشترکان افزایش یابد.

قائم مقام وزیر نیرو با اشاره به اینکه میانگین افزایش قیمت کمتر از ۲۰ درصد است که قانون هدفمندی یارانه ها برای هر سال مشخص کرده بود ، گفت: در صورتی که شورای اقتصاد آن را تصویب کند اعلام ، ابلاغ و اطلاع رسانی خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه این افزایش قیمت برای مشترکان کم مصرف اندک است ، گفت: برای مشترکانی که بالای ۴۰ مترمکعب آب در ماه مصرف می کنند افزایش قیمت می تواند اهرمی برای کنترل مصرف باشد و گرچه این نرخ ها نیز خیلی بازدارنده نیست اما می تواند حداقل بازدارندگی را داشته باشد و ارزش واقعی آب مشخص شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا