نوبخت: درآمد نفتی دولت امسال خوب نبود

محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در آخرین روز از نمایشگاه توانمندی‌های بخش تعاون برای دومین بار از این نمایشگاه بازدید کرد. نوبخت در جریان این بازدید، از نزدیک با مدیران شرکت‌های تعاونی به گفت‌وگو  نشست و در جریان مشکلات و خواسته‌های آنها قرار گرفت؛ عمده مشکلات تعاونی‌ها در دیدار با نوبخت، عدم حمایت …

محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در آخرین روز از نمایشگاه توانمندی‌های بخش تعاون برای دومین بار از این نمایشگاه بازدید کرد.

نوبخت در جریان این بازدید، از نزدیک با مدیران شرکت‌های تعاونی به گفت‌وگو  نشست و در جریان مشکلات و خواسته‌های آنها قرار گرفت؛ عمده مشکلات تعاونی‌ها در دیدار با نوبخت، عدم حمایت از سوی دستگاه‌های دولتی و عدم تخصیص اعتبار لازم به بخش تعاون عنوان شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با بیان “برای رسیدن به اشتغال پایدار و رشد ۸درصدی باید به تعاون توجه کنیم” گفت: حضور دوباره‌ام در این نمایشگاه، به‌هیچ‌وجه جنبه سمبلیک ندارد بلکه دولت اعتقاد دارد اگر قرار است به رشد اقتصادی برسیم باید به تعاون بیش از پیش توجه شود.

نوبخت با بیان اینکه ایران از ماه‌های آینده شرایط سرمایه‌گذاری بیشتری خواهد داشت، افزود: باید از ظرفیت‌های موجود در بخش تعاون برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی بهره‌مند شویم. باید به‌سمتی پیش رویم که به‌جای ایجاد شرکت‌های بزرگ از سرمایه‌های خرد در بخش تعاون حمایت کنیم.

وی با بیان اینکه نمایشگاه نشان دهنده ظرفیت‌های بزرگ در بخش تعاون است، خاطرنشان کرد: برای رسیدن به رشد اقتصادی دولت باید به ظرفیت‌های موجود توجه کند.

سخنگوی دولت از اجرای برنامه‌های حمایتی دولت برای بخش تعاون در سال ۹۴ خبر داد و گفت: اجرای این برنامه‌های حمایتی که عموماً به تخصیص اعتبارات مربوط می‌شود، به دو شیوه امکان‌پذیر است.

نوبخت  افزود: یکی از برنامه‌ها، سرمایه‌گذاری برای زیرساخت‌های تعاون و برنامه دوم دولت تقویت بنگاه‌های تعاونی با پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت است. دولت به‌زودی تلاش می‌کند مابه‌التفاوت این تسهیلات را براساس اولویت‌بندی‌های معاونت امور تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در اختیار شرکت‌های تعاونی قرار دهد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با بیان اینکه بودجه حمایت از شرکت‌های تعاونی متناسب با دریافتی‌های خزانه دولت نخواهند بود، گفت: در شرایط کنونی به هیچ دستگاهی حتی صدا و سیما نمی‌توانیم بگوییم که چند درصد از اعتباراتش را می‌توانیم پرداخت کنیم؛ دولت به‌هرحال تلاش می‌کند متناسب با ورودی‌های خزانه، اعتبارات را تخصیص دهد.

نوبخت با بیان اینکه وضع درآمدهای نفتی دولت در ۶ماهه اول امسال خوب نبود، گفت: البته این شرایط قابل پیش‌بینی بود؛ چون هنوز شرایط تحریم ادامه دارد اما امیدواریم با اجرایی شدن برجام در ماه‌های پایانی امسال و اوایل سال ۹۵، اعتبارات دولت تأمین شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا