بازداشت کلاهبردار میلیاردی با مهر قوه قضاییه

احمد غلامی مدیرکل حفاظت و اطلاعات گفت: فردی که با جعل چک های مسروقه و مهر سازمان قضایی نیروهای مسلح از تعدادی طلا و جواهر فروشی در سطح شهرهای تهران، قزوین و رباط کریم کلاهبرداری کرده بود، دستگیر و بازداشت شد. وی افزود: یکی از طلافروشان شهر رباط کریم با مراجعه به این اداره کل …

احمد غلامی مدیرکل حفاظت و اطلاعات گفت: فردی که با جعل چک های مسروقه و مهر سازمان قضایی نیروهای مسلح از تعدادی طلا و جواهر فروشی در سطح شهرهای تهران، قزوین و رباط کریم کلاهبرداری کرده بود، دستگیر و بازداشت شد.

وی افزود: یکی از طلافروشان شهر رباط کریم با مراجعه به این اداره کل با تسلیم شکایتی اظهار داشت که در ساعات پایانی شب، فردی با لباس نظامی به طلا فروشی مراجعه و با ارائه چک بانک سپه که روی آن عنوان سازمان قضایی نیروهای مسلح درج شده بود مبادرت به خرید طلا می نماید ولی فردای آن روز که قصد نقد کردن چک را داشته متوجه شده که چک سرقتی و مجعول است. با آغاز بررسی ها، گزارش کلاهبرداری های مشابهی از تعدادی طلا و جواهر فروشی های سطح شهر قزوین و تهران به این حفاظت واصل شد.

غلامی گفت: با انجام یک سری اقدامات اطلاعاتی و به دلیل وجود شباهت هایی در شگرد متهم با مجرمی که در سال ۱۳۹۱ دستگیر شده بود، عوامل حفاظت به این شخص مظنون شده و با هماهنگی نیروی انتظامی تحت تعقیب قرار می گیرد. متهم که به صورت مخفی زندگی می کرد به طرق مختلف از جمله تغییر مکرر محل سکونت در شهرهای فومن، رباط کریم، قزوین و کرج و سیم کارت تلفن همراه سعی می کرد که ردپایی از خود برجای نگذارد در نهایت با کمک بسیج مردمی و نیروی انتظامی در تهران دستگیر شد.

وی تصریح کرد: بر اساس اعترافات متهم، وی رقمی بین یک تا دو میلیارد تومان از طلافروشان مختلف کلاهبرداری کرده است.

مدیرکل حفاظت و اطلاعات سازمان قضایی نیروهای مسلح همچنین به سوابق شخص کلاهبردار اشاره کرد و گفت: متهم دارای سابقه سه بار فرار از خدمت در دادسرای نظامی و یک فقره کلاهبرداری است و به مواد مخدر از نوع شیشه اعتیاد دارد.

غلامی در ارتباط با سابقه قبلی کلاهبرداری متهم گفت: در سال ۱۳۹۱ نیز این شخص از یک طلافروشی در تهران با ارائه چک بانک ملت ممهور به مهر سازمان قضایی با همین روش کلاهبرداری کرده بود که با اقدامات این اداره کل شناسایی و توسط نیروی انتظامی دستگیر و نهایتاً راهی زندان شد.

وی گفت: فرد خاطی پس از آزادی از زندان نه تنها متنبه نشد بلکه اقدامات مجرمانه اش را پیچیده تر کرد.

دکمه بازگشت به بالا