جزییات پذیرش داوطلبان در کنکور سراسری ۹۴

حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تشریح آمارهای مربوط به آزمون سراسری سال ۹۴، گفت:‌برای شرکت در آزمون سراسری تعداد ۸۷۸ هزار و ۷۰ نفر ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۵۱۶ هزار و ۴۶۹ نفر زن و ۳۶۱ هزار و ۶۰۱ نفر مرد هستند. یعنی ۵۸.۸۲ درصد زن و ۴۱.۱۸ …

حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تشریح آمارهای مربوط به آزمون سراسری سال ۹۴، گفت:‌برای شرکت در آزمون سراسری تعداد ۸۷۸ هزار و ۷۰ نفر ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۵۱۶ هزار و ۴۶۹ نفر زن و ۳۶۱ هزار و ۶۰۱ نفر مرد هستند. یعنی ۵۸.۸۲ درصد زن و ۴۱.۱۸ درصد مرد هستند.

وی افزود: بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده آزمون سراسری سال ۹۴ صبح و بعدازظهر پنج‌شنبه و جمعه ۲۱ و ۲۲ خردادماه در ۳۶۵ شهرستان و بخش و ۱۷ کشور خارجی و ۴۶۳ حوزه برگزار شد که تمام سوالات آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان گروه‌های پنج‌گانه دو ساعت پس از برگزاری آزمون در گروه‌های آزمایشی مردم بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفت.

به گفته توکلی تمام سوالات آزمون عمومی و اختصاصی تمام گروه‌های آزمایشی پنج‌گانه خارج از کشور نیز شنبه ۲۳ خردادماه منتشر شد و کلید تصحیح سوالات تمام گروه‌ها بعدازظهر یکشنبه ۲۴ خرداد بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفت.

وی با بیان اینکه نتیجه اولیه آزمون سراسری به صورت کارنامه تنظیم و این کارنامه سه‌شنبه ۳۰ تیرماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار داده شد، گفت: از ۸۷۸ هزار و ۷۰ داوطلب ثبت‌نام کننده ۷۹۶ هزار و ۱۶۴ داوطلب در جلسه آزمون حاضر بودند که از این تعداد ۴۷۲ هزار و ۴۹۰ نفر زن و ۳۲۳ هزار و ۶۷۴ نفر مرد بودند، همچنین ۸۱ هزار و ۵۰۶ داوطلب نیز غایب بودند. یعنی ۹۰.۶۷ درصد در جلسه آزمون حاضر و ۹.۳۳ درصد غایب بودند.

توکلی ادامه داد: از داوطلبان حاضر در آزمون سراسری جمعا ۱۲۴ هزار و ۲۳۹ داوطلب در بیش از یک گروه آزمایشی به عنوان علاقمندان گروه هنر یا زبان‌های خارجی حاضر بودند.

به گفته وی چهارشنبه ۳۱ تیرماه پاسخنامه سراسری برای داوطلبان رتبه‌های کشوری کمتر از ۷۵ هزار در گروه‌های ریاضی، انسانی و تجربی و داوطلبان رتبه کشوری کمتر از ۱۰ هزار در گروه‌های هنر و زبان‌های خارجه منتشر شد.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت:‌ از ۷۹۶ هزار و ۱۶۴ داوطلب حاضر در جلسه آزمون ۷۹۶ هزار و ۱۲۸ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند که ۴۷۲ هزار و ۴۷۴ نفر زن و ۳۲۳ هزار و ۶۴۵ نفر مرد هستند یعنی ۵۹.۳۵ درصد مجازین زن و ۴۰.۶۵ درصد مرد هستند که پس از اعلام نتایج اولیه در روز سه‌شنبه ۳۰ تیرماه این افراد می‌توانستند با مراجعه به سایت سازمان سنجش ضمن مشاهده کارنامه خود از آن پرینت بگیرند و با توجه به دفترچه راهنمای انتخاب رشته و ضوابط و شرایط گزینش دانشجویان بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش برای انتخاب رشته اقدام کنند.

به گفته وی دفترچه راهنمای انتخاب رشته از طریق باجه‌های روزنامه‌فروشی نیز در اختیار داوطلبان قرار گرفت.

توکلی اضافه کرد: از تعداد حاضران در جلسه آزمون تعداد ۵۷۴ هزار و ۳۱۷ داوطلب انتخاب رشته کردند که ۳۳۵ هزار و ۲۳ نفر زن و ۲۳۹ هزار و ۲۹۴ نفر مرد بودند. همچنین ۲۲۱ هزار و ۸۱۱ داوطلب غایب انتخاب رشته بودند یعنی ۷۲.۱۴ درصد مجازین،‌انتخاب رشته کردند و ۲۷.۸۶ درصد رشته خود را انتخاب نکردند.

به گفته وی ظرفیت پذیرش دانشجو در آزمون سراسری سال ۹۴ در مجموع با آزمون و بدون آزمون ۷۶۷ هزار و ۲۵۰ نفر است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا