دلواپسان چرا زمان احمدی نژاد نگران نبودند؟

مذاكرات‌هسته اي ايران و با كشورهاي۱+۵ از ابتدار مخالفاني داشت و در زماني كه اين مذاكرات به نتيجه رسيد و زمان اعلام جمع‌بندي توافق شد، عده اي شروع به سنگ‌اندازي در روند اين مسئله کردند .برخي معتقد بودند كه اين توافق به ضرر منافع‌ملي است ودغدغه‌خود را كشور بيان‌مي‌كردند ولي درمقابل عده معتقد بودند كه …

مذاكرات‌هسته اي ايران و با كشورهاي۱+۵ از ابتدار مخالفاني داشت و در زماني كه اين مذاكرات به نتيجه رسيد و زمان اعلام جمع‌بندي توافق شد، عده اي شروع به سنگ‌اندازي در روند اين مسئله کردند .برخي معتقد بودند كه اين توافق به ضرر منافع‌ملي است ودغدغه‌خود را كشور بيان‌مي‌كردند ولي درمقابل عده معتقد بودند كه اين ادعاهاي مخالفان توافق هسته اي ايران، تنها تسويه حساب هاي شخصي است و منافع ملي در قاموس مخالفان‌نمي‌گنجد.

هفته نامه طلوع صبح نوشت: البته رفتار مخالفان و اتهام‌هايي كه به تيم مذاكره كننده هسته اي زده بودن نيز بي تاثير در اين اظهارات‌عليه مخالفان توافق نبود.  در همين راستا، به سراغ يكي از نمايندگان مجلس رفتیم و نظر او را در اين باره جويا شده است.

غلامعلي‌جعفرزاده‌ايمن‌آبادي در پاسخ به اين سوال كه دلواپسان يا همان مخالفان توافق هسته قصد و نيتشان از اين سنگ‌اندازي ها چيست، پاسخ داد:همه‌ مخالفان را نمی‌شود با یک چوب زد بخشی ازمخالفین صادقانه انتقاد می‌کنند و درواقعا کارشناسی یک حرفی می‌زنند و مسئله اي را بيان‌مي‌كنندولي اطلاعاتشان کم است.

البته خود رئیس جمهور هم گفتن یک بخشی از توافقات اشکال دارد همه می دانیم مشكلات بايد حل شود. وي افزود:فراموش نشود كه مشكلات ناشي از توافق هسته اي به اين دليل است كه ما در مذاكرات يك سري از خواسته‌هايمان را به دست آوریم طرف مقابل نيز همين‌طور و اين همان بازي برد-برد ای است كه همه از آن حرف‌مي زنند.

جعفرزاده با اشاره به نيت برخي مغرضان سياسي افزود:اما بخشی دیگر مخالفان هدفشان سیاسی ،جناحی ودروغی است.اين نماينده مجلس ادامه داد:اين افراد كه با هدف سياسي به توافق ايراد مي‌گيرند ، به هرکاری که تیم مذاکره کننده انجام داده است ايراد وارد می­کنند ؛ اينكه ما باید بگوییم همه اقدامات دچارمشکل است، صحيح نيست. وي گفت اگر مغرضانه به مسائل نگاه نشود مي‌بينيم كه این توافق یکسری نکات مثبت ویکسری نکات منفی دارد.

جعفرزاده ادامه داد: ما يك بخشي از نكات منفی توافق با ۱+۵را پذیرفتیم وبخشی راهم باید بنشینیم وباهم اصلاح کنیم این توافق نه صددرصد خوب است ونه صددرصد بداست ولي معدلش اين مذاكرات و جمع بندي توافقي كه صورت گرفته خوب است.وي ادامه داد: یعنی تراز مثبت ومنفی راحساب‌كنيم؛ ترازش ،ترازخوبی است وبه نفع ایران است.ولي کماکان یک سری اشکالات است که باید برطرف شود و ما نيز بايد دراين زمينه حرف تیم مذاکره کننده ودفاع آنها را يشنويم.

جعفرزاده در پايان با اشاره به اينكه حرف ما با دلواپسان اين است كه چرا در هشت سال زمان احمدي نژاد ساكت بودند و در آن زمان نگران منافع ملي نبودند، گفت: هربار كه از آنها اين سوال را بپرسيد كه دليل سكوتتان چيست هيچ پاسخي قانع كننده‌اي‌ندارند و امروز بعد ازاينكه دولت و كانديداي مورد نظرشان راي نياورده شروع به فرافكني عليه مقامات دولت مي‌كنند وبه آنها خرده مي گيرند و اين اقدامات‌‌آنها هيچ وجهي براي منافع ملي ندارد و تنها به فكر مقاصد سياسي و سودهاي جناحي خود هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا