اخبار شنیده‌ها و شایعات!

 دلجويي رنجبران از عضو تيم مذاكره‌کننده شنیده شد که محمدحسين رنجبران مجري برنامه گفت‌وگوي ويژه خبري با نگارش متني از حميد بعيدي‌نژاد رئيس تيم كارشناسي مذاكره‌كننده ايران دلجويي كرد. شامگاه پنجشنبه برنامه گفت‌وگوي ويژه كه قرار بود با حضور عليرضا زاكاني رئيس كميته بررسي برجام در مجلس و دكتر بعيدي‌نژاد عضو ارشد تيم مذاكره‌كننده برگزار …

 دلجويي رنجبران از عضو تيم مذاكره‌کننده
شنیده شد که محمدحسين رنجبران مجري برنامه گفت‌وگوي ويژه خبري با نگارش متني از حميد بعيدي‌نژاد رئيس تيم كارشناسي مذاكره‌كننده ايران دلجويي كرد. شامگاه پنجشنبه برنامه گفت‌وگوي ويژه كه قرار بود با حضور عليرضا زاكاني رئيس كميته بررسي برجام در مجلس و دكتر بعيدي‌نژاد عضو ارشد تيم مذاكره‌كننده برگزار شود با يك اتفاق عجيب روبه‌رو شد. اين نشست با مخالفت زاكاني نماينده مجلس روبه‌رو شد و او عنوان كرد كه حاضر نيست در برابر بعيدي‌نژاد بنشيند و به خاطر رعايت شأن مجلس تنها حاضر است به صورت تلفني يكي از اعضاي تيم مذاكره‌كننده را در بحث مشاركت دهد. بدين‌ترتيب سردبير و تهيه‌كننده گفت‌وگوي ويژه خبري نيز از بعيدي‌نژاد خداحافظي كردند و اجازه حضور او در برنامه را ندادند. حالا رنجبران مجري اين برنامه در صفحه اينستاگرام خود درباره اين اتفاق نوشته است: ديشب اين ديپلمات نام‌آشنا درس تواضع، صبر، ادب و اخلاق سياسي را برايم در كمتر از دو دقيقه معنا كرد. كاري ندارم كه برجام نتيجه‌اش در مجلس و شوراي عالي امنيت ملي چه مي‌شود يا آمريكايي‌ها به آن چه رايي خواهند داد، كاري ندارم كفه مثبت يا منفي آن براي كشور چقدر است، كاري ندارم كه تحليل و نظر شخصي‌ام در اين باره چيست اما آرزو دارم همه ديپلمات‌ها و سياستمداران ما آراسته به اخلاق و ادب و منطق باشند.

اظهارتاسف ضرغامي براي مرگ آيلان
شنیده شد که عزت ا… ضرغامي رئيس پيشين سازمان صدا و سيما در صفحه اينستاگرام خود درباره مرگ آيلان كودك سوري نوشت. خبرآنلاين نوشت؛ او با انتشار طرحي از آيلان در صفحه شخصي خود نوشت: «كفش‌هاي كوچك، ويرانگر قدرت‌هاي بزرگ. دريا ضعيف‌تر از آن بود كه گهواره‌اش شود. و اينچنين بود كه بزرگان دريا هم افتخار بدرقه سالم پيكر پاك و معصومش را به ساحل، تا ابد براي خود خريدند. آيلان كودك سه ساله سوري به تنهايي امپراتوري رسانه‌اي استكبار و سردمداران سياهي و آوارگي را به چالش كشيد و فاتح قلب‌ها و فطرت‌هاي پاك انساني شد، كفش‌هاي كوچكش، ويرانگر هزاران بمب و موشك و سلاح هسته‌اي‌ است.» او در پي نوشت نيز آورده است: «آيلان نماينده هزاران كودك بي‌پناه و مظلومي است كه بر اساس سياست‌هاي استكبار و با دلارهاي حكام مرتجع منطقه و تروريسم دست پرورده آنان به شهادت رسيده و مي‌رسند. شعار مبارزه با تروريسم و حقوق بشر توسط غرب دروغي بيش نيست و ادعاى مبارزه با داعش و تشكيل ائتلاف جهانى براي آن نيز شوخي بزرگ تاريخ!

اسارت ۱۵ صياد از سوي دزدان سومالي
شنیده شد که عضو شوراي اسلامي بخش كنارك گفت: با وجود فرار ۱۷ صياد ايراني از دست دزدان دريايي سومالي در خليج عدن، هنوز هم يك لنج ايراني با ۱۵ صياد كناركي در دست آنها اسير هستند. ایرنا نوشت؛ قاسم ميرزايي افزود: اين ۱۷ صياد ايراني پس از فرار از دست دزدان دريايي روز گذشته با استقبال مسئولان و مردم كنارك وارد اين بندر شدند. وي با بيان اينكه صيادان ايراني پس از هفت ماه موفق به فرار از دست دزدان دريايي شدند، گفت: دو لنج ايراني با ۱۷ و ۱۵ صياد اسفند ماه سال گذشته براي صيد ماهي در اقيانوس هند و شمال سودان در نزديكي درياي عدن عازم اين منطقه شدند اما به علت طوفان دريايي مجبور مي‌شوند خود را به نزديكي سواحل برسانند كه گرفتار دزدان دريايي مي‌شوند. ميرزايي افزود: پس از انتقال اين صيادان به خليج عدن همه ادوات صيادي و پول همراه آنها توسط دزدان دريايي به زور از آنها گرفته مي‌شود و در روز فرار نيز ۴ نفر از دزدان دريايي كه وارد لنج شده بودند و پس از صرف نهار که شرايط مناسبي پيش آمده بود، آنها موفق به فرار از دست دزدان دريايي مي‌شوند.

واكنش اوباما به عكس پدر و فرزند ايراني
شنیده شد که انتشار عكسي از يك پدر و فرزند ايراني در صفحه فيسبوك يك عكاس آمريكايي موجب شد تا رئيس‌جمهور ايالات متحده نسبت به آن واكنش نشان دهد. مهر نوشت؛ «باراك اوباما» رئيس‌جمهور آمريكا، در اظهارنظري كه براي عكس يك پدر و پسر ايراني در فيسبوك نوشت، نوع دوستي نوجوان تبريزي را «الهام‌بخش» خواند. در اين عكس حكايت نوجواني روايت مي‌شود كه به گفته پدرش، در پنج سالگي هنگام بردنِ ميوه‌هاي خريداري شده به سمت خانه، همه آنها را به رهگذران مي‌بخشد. اوباما در زير اين تصوير نوشته است: اميدوارم اين مرد جوان هرگز تمايلش را براي كمك به ديگران از دست ندهد. من هم به تلاش هايم براي ساختن جهاني بهتر كه همه جوانان مشابه او به استحقاق واقعي خودشان برسند، ادامه خواهم داد. عكسي كه رئيس‌جمهوري آمريكا براي آن نظر نوشته در صفحه پرطرفدار «آدم‌هاي نيويورك» منتشر شده كه عكاس آن به ايران سفر كرده است.

نوشته های مشابه

ايگواناي فراري، میهمان یک خانواده مشهدی
شنیده شد که مارمولك «ايگوانا» ‌ميهمان ناخوانده يك خانواده مشهدي شد. باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ مجيد شادي گفت: اين خزنده امروز با ورود به يك منزل مسكوني در خيابان دانشجو باعث وحشت ساكنان شد. وي افزود: مارمولك ايگوانا كه حيوان خانگي است و از محل نگهداري گريخته بود براي انتقال به مراكز نگهداري حيوانات به آتش نشاني منتقل شد. شادي اظهار كرد: ايگوانا نوعي از مارمولك است كه زيستگاه آن نواحي استوايي مركزي و جنوبي قاره آمريكا و حوزه درياي كاراييب است و نام آن از واژه اسپانيايي ايوانا گرفته شده است. از ابتداي سال جاري تاكنون بيش از ۱۰ مورد انواع حيوانات نظير مار و پرندگان شكاري از منازل مسكوني شهر توسط آتش نشانان صيد شده است.

آزادي ايراني ربوده شده در بصره
شنیده شد که ستاد عمليات بصره از آزاد شدن فردي ايراني كه به دست گروه‌هاي مسلح ربوده شده بود، خبر داد. باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ ستاد فرماندهي عمليات بصره اعلام كرد يگان كماندوهاي اين ستاد با همكاري دستگاه امنيت ملي، يك ايراني ربوده شده به دست گروه‌هاي مسلح را آزاد و پنج نفر از ربايندگان وي را با اجراي عملياتي در استان «ميسان»بازداشت كردند. اين ستاد با صدور بيانيه‌اي افزود: نيروهاي مشترك كماندو و دستگاه امنيت ملي عراق، با حمله به منطقه العزيز از توابع استان ميسان، «محمد هاشم» ايراني ربوده شده به دست گروه‌هاي مسلح را آزاد كردند و پنج نفر از متهمان در عمليات ربودن وي را بازداشت كردند. اين درحالي است كه «بصره»عموما از ثبات امنيتي خوبي برخوردار است، اما هراز چندگاهي، عده‌اي با اقدام به ربودن شهروندان، در امنيت اين شهر اخلال ايجاد مي‌كنند.

لوگوی گوگل تغییر کرد
شنیده شد که لوگوی گوگل تغییر کرد. شرکت گوگل برای موتور جست‌وجوگر خود یک لوگوی تازه طراحی کرده است، با این حال این تغییرات که اولین مورد از سپتامبر دو سال قبل است جزئی است.عصر‌ایران نوشت؛ به این ترتیب شکل بعضی از حروفی که لوگوی رنگی گوگل را تشکیل می‌دهند کمی اصلاح شده است. گوگل گفت که این تغییرات لازم است چون مردم اکنون بیش از هر زمان دیگری از روی تلفن‌های همراه و نه فقط از روی کامپیوترها سایت جست‌وجو را باز می‌کنند. این تغییر پس از آن است که گوگل روز ۱۱اوت اعلام کرد بسیاری از بخش‌های خود را تحت مدیریت یک شرکت مادر به نام آلفابت در می‌آورد. گوگل گفت که این لوگو و نسخه‌های مختلف آن روی صفحات بسیار متنوع تلفن‌های امروزی بهتر کار خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا