طرح سلامت دهان و دندان ایتام اجرا شد

مسوول این طرح در گفت و گو با خبرنگار سلامت ایرنا در حاشیه اجرای این طرح در درمانگاه خیریه حضرت قاسم بن الحسن افزود: این طرح با هدف ارتقای سطح سلامت دهان و دندان فرزندان ایتام با تکیه بر بهداشت و پیشگیری اجرا می شود که طی آن کودکان با آموزه های سلامت دهان و …

مسوول این طرح در گفت و گو با خبرنگار سلامت ایرنا در حاشیه اجرای این طرح در درمانگاه خیریه حضرت قاسم بن الحسن افزود: این طرح با هدف ارتقای سطح سلامت دهان و دندان فرزندان ایتام با تکیه بر بهداشت و پیشگیری اجرا می شود که طی آن کودکان با آموزه های سلامت دهان و دندان و اهمیت پیشگیری از بیماری های دهان و دندان آشنا می شوند.
مجید حمیدی زاده گفت: بهداشت تغذیه و روش های صحیح استفاده از مسواک، خمیردندان، نخ دندان و دهانشویه ها از دیگر آموزش هایی است که به کودکان ارایه می شود.
وی ، غربالگری و تشکیل پرونده، فیشورسیلنت (پرکردن شیارهای دندان با نوعی ماده) ، فلوراید تراپی ، راهنمایی کودکان برای مراجعات دوره ای منظم به دندانپزشک در واحد کلینیک های دندانپزشکی و ترمیم های سطحی را از دیگر اقدامات انجام شده طی ششمین دوره طرح سلامت دهان و دندان عنوان کرد و افزود: تمام این خدمات به حدود یکصد کودک ۶ تا ۱۲ سال بطور رایگان ارایه خواهد شد.
مسوول ششمین دوره طرح سلامت دهان و دندان ویژه فرزندان ایتام گفت: پس از پایان این طرح نیز بسته های هدیه ای شامل هدایای آموزشی بهداشتی و فرهنگی به این کودکان اهدا می شود.
حمیدی زاده ، ارتقای سطح بهداشت دهان و دندان فرزندان ایتام، حساس کردن افکار عمومی به فرهنگ سلامت دهان و دندان و ترویج فرهنگ امور خیریه در جامعه دندانپزشکی را از دیگر اهداف اجرای ششمین دوره طرح سلامت دهان و دندان ویژه فرزندان ایتام برشمرد.
وی یادآور شد: این طرح در حال گسترش به استان های دیگر با اولویت مناطق محروم است بطور مثال این طرح به زودی در دزفول، گرگان و بابل اجرا می شود .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا