نمره امن ترین آسمان خاورمیانه برای ایران/۳۷۰۰ نقطه دفاع هوایی در کشور

امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی طی سخنانی پیش از خطبه های نمازجمعه این هفته تهران افزود: با گسترش سه هزار و ۷۰۰ نقطه دفاع هوایی در کشور، پیام صلح، امنیت و آرامش برای کشورهای دوست و منطقه ای و پیام اخطار و دفاع قاطعانه در برابر هرگونه میل به تهدید هوایی برای کشورهای فرامنطقه ای داریم. …

امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی طی سخنانی پیش از خطبه های نمازجمعه این هفته تهران افزود: با گسترش سه هزار و ۷۰۰ نقطه دفاع هوایی در کشور، پیام صلح، امنیت و آرامش برای کشورهای دوست و منطقه ای و پیام اخطار و دفاع قاطعانه در برابر هرگونه میل به تهدید هوایی برای کشورهای فرامنطقه ای داریم.
وی با اشاره به ۱۰ شهریور هشتمین سالروز تشکیل قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) با فرمان تاریخی رهبر معظم انقلاب با مضمون اولویت نیروهای مسلح ، اضافه کرد: تجربیات هشت سال دفاع مقدس به خوبی نشان داد که دفاع هوایی کشور باید متحرک و چابک باشد، چنانکه در عملیات والفجر ۸ و به تعبیر رهبر معظم انقلاب ، دفاع معجزه آسای پدافند هوایی منجر به ساقط شدن بیش از ۸۰ فروند هواپیما و بالگرد بعثی شد.
وی ادامه داد: مشاهدات عینی و عملی در جنگ های اخیر دنیا در عراق، افغانستان و یمن نشان می دهد که عمده تهدیدات تهدیدات و حملات و شروع تجاوزات از راه هوا و به وسیله هواپیماها و موشک های دوربرد بوده است.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) گفت: خط دفاعی کشور فقط مرزهای جغرافیایی نیست بلکه با توجه به افزایش برد سرعت و تنوع سلاح های هوایی دشمن و میل متخاصم به تخریب زیرساخت ها و دستاوردهای ملی کشور مدافع، تمام نقاط کشور هدف می تواند یک لجمن دفاعی (لبه جلویی منطقه نبرد) باشد.
اسماعیلی افزود: بنابراین با توجه به موارد پیشین و نظر به گسترش پایگاه های کشورهای فرامنطقه ای در پیرامون کشور ایران و حفظ و حراست ۲۴ ساعته و بدون تعطیلی و شبانه روزی از جزایر و سکوهای نفتی ، میادین گاز ، مراکز پتروشیمی و اماکن صلح آمیز هسته ای و حیاتی و حساس و ارمغان حس آرامش برای ملت شهیدپرور ایران، قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) با اختیارات فرانیرویی و به عنوان یک دستاورد دفاع ملی و یکپارچه در سطوح ارتش ، سپاه و بسیج مردمی در سه هزار و ۷۰۰ نقطه اعم از کوه ها ، دشت ها ، دره ها و دریاها به عنوان خط مقدم دفاعی و برای نواختن اولین سیلی خشم ملت ایران به گوش تهدید ، مستقر شد.
وی خاطرنشان کرد: قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) در بخش امنیت هوایی همواره در برابر زیاده خواهی های استکبار و حضور نیروهای فرامنطقه ای در منطقه خاورمیانه با اخطارها و اقدامات تاکتیکی پدافندی مانع عطش تجاوزات تقرب های هوایی (نوعی سرویس مراقبت پرواز) بدون مجوز شده است.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) اظهار داشت: از سوی دیگر در بخش ایمنی و سلامت پروازهای مسافربری عبوری از فراز ایران که امروز بیش از یکهزار و ۲۰۰ هواپیمای مسافربری از فراز جمهوری اسلامی ایران ترانزیت می شود، در فضای تحریم و تهدید مستمر توانستیم نمره امن ترین آسمان خاورمیانه را از سازمان بین المللی هوانوردی دنیا با همکاری سازمان هواپیمایی کشور نصیب ملت شهیدپرور ایران کنیم.
اسماعیلی افزود: در آستانه هشتمین سالروز تشکیل قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص)، یکی از دستاوردهای این قرارگاه، عدم وابستگی علمی و تجهیزاتی به خارج از کشور بوده که این موضوع با مهم ترین سرمایه های اصلی کشور یعنی جوانان و نخبگان، منجر به تولید و استقرار رادارهای استراتژیک ، موشک های هوشمند تماما ایرانی و سامانه فرماندهی و کنترل یکپارچه بومی و هوشمند و مانند آن شده است.
وی تصریح کرد: امروز فقط دشمن را نمی بینیم بلکه نفس آن را در فواصل بیش از سه هزار کیلومتر حس می کنیم.
امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی یادآور شد: دستاورد دیگر ما نعمت قدرت تصمیم گیری قاطعانه بر اساس منافع ملی و خاص ملت ایران و از همه مهم تر نعمت سرباز ولایت بودن است چراکه تمام دستاوردهای دفاعی با عقل و نیت و درایت و عمل جوانانی رخ داده که امام راحل و هشت سال دفاع مقدس را ندیدند و تجربه نکردند اما ولایی بودن کارشان را با تمام وجود حس می کنند.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) افزود: ملت ایران، مردم سختی ها هستند و ما سربازان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص)، خادمان ملت ایران هستند بنابراین دشمنان بدانند با قدرت نشات گرفته از خون شهدایمان و رهبری رهبر معظم انقلاب به هرگونه دست درازی به آسمان کشورمان جواب کوبنده ای با صفیر آتش های سلاحمان در پرتوی آیات الهی داده خواهد شد.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دکمه بازگشت به بالا