نمایشگاه بین المللی پوشاک ایران گشایش یافت

در سومین نمایشگاه بین المللی صنعت پوشاک ایران که بزرگترین و جامع ترین نمایشگاه پوشاک کشور نیز محسوب می شود، دهها شرکت و واحد تولیدی داخلی و خارجی، برترین تولیدات پوشاک، شامل انواع پوشاک مردانه، زنانه و بچگانه در قالب طرح ها و رنگ های گوناگون و همچنین دستگاهها و تجهیزات تولید پوشاک و نوین …

در سومین نمایشگاه بین المللی صنعت پوشاک ایران که بزرگترین و جامع ترین نمایشگاه پوشاک کشور نیز محسوب می شود، دهها شرکت و واحد تولیدی داخلی و خارجی، برترین تولیدات پوشاک، شامل انواع پوشاک مردانه، زنانه و بچگانه در قالب طرح ها و رنگ های گوناگون و همچنین دستگاهها و تجهیزات تولید پوشاک و نوین ترین طرح ها و مدل های طراحی و تولید پوشاک را از روز جاری ۱۳ تا ۱۶ شهریور ماه به مدت چهار روز در معرض دید علاقمندان قرار خواهند داد.
تا پیش از این نمایشگاه پوشاک به شکل تخصصی و داخلی برگزار می شد اما طی نشست های مشترکی که با حضور رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، نمایندگان انجمن های صنایع نساجی، اتحادیه تولیدی و فروشندگان پوشاک تهران، اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نساجی ایران، مسئولان برگزاری نمایشگاه و مدیر کل صنایع نساجی ایران تشکیل شد، مصوب شد که از این پس نمایشگاه پوشاک ایران به شکل بین المللی و با حضور شرکت های داخلی و خارجی برگزار شود. براساس مصوبه این جلسه، هر ساله ۷۰ درصد از فضای نمایشگاهی در اختیار شرکت های داخلی و ۳۰ درصد باقی مانده برای شرکت های خارجی اختصاص خواهد یافت.
این نمایشگاه فرصت بسیار مناسبی در اختیار تولیدکنندگان، بازرگانان و سایر دست اندرکاران صنعت پوشاک کشور قرار خواهد داد تا ضمن رقابت با شرکت های خارجی و بهره مندی از آخرین پیشرفت های این حوزه، با استفاده از دانش و تخصص خود، چهره شایسته ای از محصول ایرانی را به جامعه نشان داده و توانمندی های صنتعگران داخل را در معرض قضاوت مخاطبان قرار دهند.
سومین نمایشگاه بین المللی صنعت پوشاک ایران در فضایی حدود ۱۰ هزار متر مربع و در سالن های ۴۰ و ۴۴ – خلیج فارس و فضای باز نمایشگاهی محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برپا می شود.
ایجاد رقابت و تبادل اطلاعات بین تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک، ارتقا سطح تولید داخلی کشور، علمی کردن طرح تولید لباس داخلی، کمک به توسعه اشتغال ، بازاریابی و افزایش صادرات و افزایش راندمان تولید داخلی از مهمترین اهداف برگزاری سومین نمایشگاه بین المللی صنعت پوشاک ایران است.
برگزاری یک همایش و چند نشست تخصصی و همچنین برگزاری مسابقه طراحی پوشاک با حضور استادان برتر این حوزه، بخشی از برنامه های جانبی سومین نمایشگاه بین المللی صنعت پوشاک ایران است.
سومین نمایشگاه بین المللی صنعت پوشاک ایران به همت کارگروه مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران و همکاری دستگاههای مربوط از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت، ازمان توسعه تجارت ایران و شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی تهران، توسط شرکت سامع پاد نوین برگزار خواهد شد.
گردش مالی بازار پوشاک کشور در حال حاضر دهها هزار میلیارد دلار تومان که سهم بخش داخلی از این بازار بزرگ تنها حدود ۳۰درصد است و ۷۰ درصد مابقی این بازار در دست واردکنندگانی است که پوشاک را به طور عام به شکل قاچاق وارد کشور می کنند.
سومین نمایشگاه بین المللی صنعت پوشاک ایران از امروز به مدت چهار روز از ساعت ۱۰ تا ۱۸ در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران آماده بازدید علاقمندان خواهد بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا