اخبار شنیده‌ها و شایعات!

 واكنش وزارت خارجه به اتفاق در دبي شنیده شد که يك منبع آگاه در وزارت خارجه پيرامون انتشار خبر در مورد مسافران ايراني در دبي توضيحاتي ارائه كرد. پارسينه نوشت؛ طي روزهاي اخير مطلبي در فضاي مجازي منتشر شد مبني بر اينكه مسافران ايراني در فرودگاه دبي مورد بازرسي نامتعارف همچون عريان كردن و… قرار …

 واكنش وزارت خارجه به اتفاق در دبي
شنیده شد که يك منبع آگاه در وزارت خارجه پيرامون انتشار خبر در مورد مسافران ايراني در دبي توضيحاتي ارائه كرد. پارسينه نوشت؛ طي روزهاي اخير مطلبي در فضاي مجازي منتشر شد مبني بر اينكه مسافران ايراني در فرودگاه دبي مورد بازرسي نامتعارف همچون عريان كردن و… قرار گرفتند. در همين راستا يك منبع آگاه در وزارت امورخارجه گفت: تاكنون هيچ گزارش رسمي درباره اين اخبار و شايعات از سوي نمايندگي‌هاي ما در دبي يا ابوظبي ارائه نشده است. وي تصريح كرد: پيرامون اين مساله هيچ شهروندي به وزارت خارجه مراجعه نكرده و شكايتي مطرح ننموده است. اين منبع آگاه با اشاره به جديت وزارت امورخارجه در برخورد با اينگونه مسائل تاكيد كرد: به محض اينكه در اين باره مطلبي به دستمان برسد قويا وارد عمل شده و پيگيري‌هاي لازم را انجام خواهيم داد.

ماجراي بازداشت و آزادي شكوري راد
شنیده شد که علي شكوري‌راد با تاييد خبر بازداشت خود، علت اين بازداشت را اتهام فعاليت در حزب مشاركت و عدم توانايي در تامين وثيقه اعلام كرد. تسنيم نوشت؛ دبيركل حرب اتحاد ملت روز سه شنبه بعد از احضار به دادسراي اوين، تفهيم اتهام و بازداشت شد. وي در بيان توضيحاتي درباره اين احضار و بازداشت كه در صفحه تلگرام خود منتشر شده است، گفت: پرونده مربوط به سال گذشته بود كه تعدادي از دوستان مشاركت را احضار و ممنوع الخروج كردند. بعد از كنگره حزب براي تعدادي از دوستان از جمله بنده احضاريه آمد. وي مدعي شد: من تنها بازپرسي شدم. به هيچ‌وجه موضوع كنگره يا كنفرانس مطبوعاتي مطرح نشد. پس از تفهيم اتهام قرار وثيقه چهارصد ميليون توماني صادر شد كه من قادر به تامين آن در آن ساعت نبودم و لذا بازداشت شدم ولي در ساعت ۲۰/۸دقيقه به يك سلول دونفره منتقل شدم و در نهايت حدود ساعت ۹ آمدند گفتند به خانه زنگ بزن تا بيايند كفالت بدهند و آزاد شوي…

خيانت به قلعه نوعي با شوخي و خنده !
شنیده شد که خسرو حيدري كه ميهمان اين هفته برنامه نود بود، سخنانش را با يك انتقاد غيرمستقيم از قلعه‌نويي شروع كرد: «خوشبختانه من امسال مي‌توانم جايم را عوض كنم و اوضاع خيلي خوب شده، اما پارسال چنين شرايطي وجود نداشت.» بعد ازآن ويديويي از حنيف عمران‌زاده پخش شد كه وي در آن با خنده از خسرو مي‌پرسيد: «شما بگو چرا پارسال سانترهايت به محوطه شش قدم هم نمي‌رسيد؟» به هر حال همه مي‌دانند كه پارسال خسرو بسيار ضعيف‌تر از استانداردهاي خودش ظاهر شد. چيزي كه در اين قسمت از برنامه نود آزاردهنده به نظر مي‌رسيد، قوت گرفتن اين احتمال بود كه برخي از بازيكنان استقلال سال گذشته با «همه» توان براي آبي‌ها كار نمي‌كردند. كاش اينطور نبوده باشد.

آخرين وضعيت خبرنگار مجروح ايراني
شنیده شد که شمشادي اعلام كرد كه نخستين عمل جراحي روي صورت و چشم راست حسيني خبرنگار كشورمان كه در سوريه دچار حادثه شده بود، موفقيت‌آميز بوده است. حسن شمشادي در صفحه شخصي اينستاگرامش درباره آخرين وضعيت سيد محمد حسن حسيني، خبرنگار صدا و سيما در سوريه عنوان كرد: بعد از ظهر روز دوشنبه، نخستين عمل جراحي روي صورت و چشم راست حسيني با موفقيت انجام شد. اين عمل حدود دو ساعت به طول انجاميد و بعد از آن، سيد در بخش مراقبت‌هاي ويژه بيمارستان، بستري و ممنوع الملاقات شد. وي افزود: خانواده و جمعي از دوستان سيد و سفير سوريه در تهران هم در كنار سيد بودند و من نيز چند دقيقه‌اي توانستم سيد را ملاقات كنم، سلام و دعاي خير همه عزيزان و بزرگواران را به سيد رساندم.

نوشته های مشابه

رايس  هم‌دانشگاهي ظريف
شنیده شد که محمد جواد ظريف در كتاب آقاي سفير به خاطره هم دانشگاهي بودن با وزير خارجه اسبق آمريكا اشاره كرده و مي‌گويد: بنده در زمان دانشجويي‌ام به شهرهاي مختلف آمريكا سفر كردم؛ از روزي كه ويزاي تحصيلي‌ام را به ويزاي سياسي تغيير دادم، ديگر نتوانستم به اين سفرها بروم. براي هر بار سفر بايد از دولت آمريكا اجازه بگيريد كه ۹۵ درصد اوقات نيز اين اجازه را نمي‌دهند. من چندين بار در طول مدت اقامتم در نيويورك به عنوان نماينده دائم، به واشنگتن سفر كردم و به دانشگاه‌هاي مختلف رفتم. يك بار دانشگاه پرينستون را ديدم ولي حتي براي سفر به دانشگاه خودم در دنور مشكل وجود داشت. نكته جالب اين بود كه خانم كاندوليزا رايس نيز در همان زمان در دانشگاه دنور درس مي‌خواند و هم دانشكده‌اي من بود، البته به فاصله زماني پنج سال زودتر از من دكترا گرفت و فارغ‌التحصيل شد. زماني كه سفير بودم، با اينكه آنجا ايشان را مي‌شناختند، اما نتوانستند براي من اجازه رفتن به دانشگاه را بگيرند كه حتي بتوانم با اساتيد صحبت كنم.

اعتراض به حکم‌مرتضوی تا اوایل هفته بعد
شنیده شد که وکیل‌مدافع سازمان تامین اجتماعی گفت: تا اوایل هفته آینده درخواست تجدیدنظر خود را نسبت به رای صادره برای سعید مرتضوی تقدیم خواهیم کرد. ایسنا نوشت؛ مجتبی نظری اظهار کرد: درحال حاضر لایحه اعتراضی سازمان تامین اجتماعی نسبت به حکم صادره از سوی شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران برای سعید مرتضوی آماده است. وی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی معتقد است چون آقای مرتضوی واجد صلاحیت برای حضور در این سازمان نبودند، تبعا حقوقی که در این مدت دریافت کردند خلاف بوده و باید تمام مدت حضور وی در تأمین اجتماعی مورد توجه قرار گیرد و تمام حقوق‌های پرداخت شده، بازگردد. وکیل مدافع سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: این پرونده آقای مرتضوی همراه با پرونده عظیم دیگری تشکیل شد، اما بازپرس قسمت مربوط به سازمان تامین اجتماعی را از آن پرونده جدا و به دادگاه ارسال کرد. در حال حاضر مابقی پرونده در شعبه ۱۵ بازپرسی است. نظری اظهار کرد: با توجه به اینکه حکم از سوی شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان صادر شده، مرجع تجدیدنظرخواهی، دیوان‌عالی کشور است.

تجمع برای تحویل نگرفتن مسکن
شنیده شد که گروهی از سرمایه گذاران پروژه آتی ساز در مقابل بنیاد مستضعفان جمع شدند تا کسی درباره مشکل آنها فکری کند. مشکل آنها تحویل نگرفتن مسکن‌هایی است که پولش را ۱۲ سال پیش داده اند.خبرآنلاین نوشت؛این روزها بازار تجمع و اعتراض به عدم اجرای تعهدات شرکت‌های بزرگ، داغ است. شرکت‌هایی که یا با اتهاماتی مانند کلاهبرداری مواجهند (میزان) یا آنقدر در ساخت و سازهای خود به قوانین بی اعتنا بوده‌اند که قوه قضائیه جلوی کار آنها را گرفته (پدیده شاندیز) اما شرکت‌هایی نیز هستند که ۱۲ سال پیش منازلی را روی کاغذ به مردم تحویل داده اند ولی هنوز از تحویل واقعی این منازل خودداری می کنند. از جمله این شرکتها، شرکت آتی ساز از شرکت‌های اقماری وابسته به بنیاد مستضعفان است که گروهی از سرمایه گذاران آن، در مقابل بنیاد مستضعفان تجمع کردند و از مسئولان خواستند فکری به حال سرمایه بلاتکلیف ۱۲ ساله آنها کنند. آنها می‌گویند از متقاضیان مسکن در آتی شهر هستند و بیش از ۱۲ سال است مسکن خود را در اختیار ندارد و هنوز در بلاتکلیفی به سر می برند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا