۱۰ خوراكی بی نظير انرژی زا!

روزنامه آرمان:  در ادامه با ۱۰ مورد از اين نعمت‌هاي كم نظير آشنا مي‌شوید: دانه آفتابگردان و كدو دانه‌هاي آفتابگردان و كدو تنبل هر دو منبع بي‌نظيري از پروتئين، اسيد چرب امگا و ويتامين B هستند، موادي كه مي‌توانند انرژي از دست رفته را به شما باز گردانند. همچنين تريپتوفان موجود در اين دو دانه …

روزنامه آرمان:  در ادامه با ۱۰ مورد از اين نعمت‌هاي كم نظير آشنا مي‌شوید:

دانه آفتابگردان و كدو

دانه‌هاي آفتابگردان و كدو تنبل هر دو منبع بي‌نظيري از پروتئين، اسيد چرب امگا و ويتامين B هستند، موادي كه مي‌توانند انرژي از دست رفته را به شما باز گردانند. همچنين تريپتوفان موجود در اين دو دانه گياهي، موجب توليد بيشتر سروتونين در مغز مي‌شود و بدين طريق نه تنها حال شما را بهتر مي‌كند بلكه با افسردگي و اضطراب نيز مقابله مي‌كند.

كرفس

اين گياه يكي از غني‌ترين منابع تامين‌كننده لوتئولين است، تركيبي گياهي كه سرعت پيري سلول‌ها و ضعف حافظه را به‌شدت كاهش مي‌دهد. علاوه بر اين، لوتئولين با كم كردن التهاب‌هاي درون مغز مانع نابودي سيستم‌هاي عصبي مي‌شود.

گوجه فرنگي

همان‌طور که می‌دانید گوجه فرنگي سرشار از آنتي اكسيدان است، يكي از با اهميت‌ترين انواع اكسيدان‌ها كه مقدار قابل توجهي از آن در اين ميوه يافت مي‌شود ليكوپن است. اين ماده از آسيب رساندن راديكال‌هاي آزاد به سلول‌هاي جلوگيري مي‌كند و بدين طريق خطر ابتلا به زوال عقل يا آلزايمر كاهش مي‌دهد.

آجيل

بادام هندي، بادام زميني و فندق دانه‌هايي سرشار از منيزيم هستند و نقش كليدي در تبديل قند به انرژي بازي مي‌كنند. آنها همچنين مقدار قابل‌توجهي فيبر دارند كه قند خون را در سطح متعادلي نگه مي‌دارد و پروتئين درون آنها از گرسنگي جلوگيري مي‌كند. به همين دليل سعي كنيد هميشه يك كيسه مخلوط از انواع مغزهاي آجيل را با خود داشته باشيد تا بتوانيد انرژي خود را در طول روز حفظ كنيد.

ماست

اين ماده لبني خنك يكي ديگر از منابع انرژي بخش است كه حاوي مقادير قابل توجهي پروبيوتيك است و نقش كليدي در سيستم هضم بدن ايفا مي‌كند. اين ماده پروبيوتيك تاثير شگرفي در ارتقا سطح انرژي بدن ايفا مي‌كند.

عسل

يك قاشق سر پُر عسل برابري مي‌كند با يك بطري نوشيدني انرژي‌زا. عسل يك شيرين‌كننده طبيعي است كه مي‌تواند به سوخت مورد نياز عضلات و ماهيچه‌هاي شما را تامين كند. شما مي‌توانيد براي داشتن جسم و ذهني شاداب و پُر انرژي يك قاشق عسل را به ماست يا چاي عصرانه خود اضافه كنيد.

روغن نارگيل

در واقع بدن ما يك ماشين روغني است، ماشيني كه ۶۰ درصد بخش هدايت‌گر آن يعني مغز از چربي تشكيل شده است. پايين بودن بيش از حد چربي در غذا موجب افسردگي، آلزايمر و زوال عقل مي‌شود. بنابراين بهتر است چربي‌هاي سالم را به رژيم غذايي خود اضافه كنيد. مصرف به اندازه چربي‌هاي اشباع شده مثل روغن نارگيل به افزايش كلسترول خوب در بدن، كاهش وزن و مبارزه با زوال عقل كمك مي‌كند.

اسفناج

نيترات يكي از موادي است كه به وفور در اسفناج يافت مي‌شود، اين عنصر جريان گردش خون را افزايش و به دنبال آن نحوه عملكرد مغز را بهبود مي‌بخشد. به علاوه، جلوگيري يا به تعويق انداختن زوال عقل و محافظت از سلول‌ها در برابر سرطان از ديگر فوايد اسفناج است.

زردچوبه

اين ادويه خوش آب و رنگ حاوي مقدار قابل توجهي كوركومين است، ماده‌اي كه بر اساس تحقيقات انجام شده به افزايش قدرت حافظه، شبيه‌سازي ژن‌هاي عصبي و ساخت سلول‌هاي جديد مغز كمك مي‌كند. علاوه بر اين، با كاهش التهاب‌هاي مغز از ابتلا به آلزايمر جلوگيري مي‌كند.

ترشي كلم

كلم گياهي است كه به حفظ انرژي كمك بسياري مي‌كند. ميزان بالاي پروبيوتيك موجود در كلم موجب هضم بهتر غذا در روده مي‌شود، بنابراين زماني كه غذاي شما راحت‌تر هضم مي‌شود شما انرژي كمتري صرف هضم مي‌كنيد، در نتيجه جسم و ذهني شاداب‌تر خواهيد داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا