کارآگاهان پلیس سطح بندی می شوند

سردار منفرد با بیان اینکه پلیس آگاهی،به عنوان ویترین ناجا در کشف جرم محسوب می شود،گفت:به طور معمول وظیفه کشف جرم از منظر عامه، پلیس آگاهی به دوش می کشد لذا استراتژی حرکت به سوی حرفه ای گرایی و شایسته سالاری در صدر برنامه های راهبردی پلیس آگاهی قرار دارد. او  گفت:حرکت به این سمت …

سردار منفرد با بیان اینکه پلیس آگاهی،به عنوان ویترین ناجا در کشف جرم محسوب می شود،گفت:به طور معمول وظیفه کشف جرم از منظر عامه، پلیس آگاهی به دوش می کشد لذا استراتژی حرکت به سوی حرفه ای گرایی و شایسته سالاری در صدر برنامه های راهبردی پلیس آگاهی قرار دارد.

او  گفت:حرکت به این سمت همواره نیاز به نگاه ویژه به کارکنان متخصص و مجرب آگاهی است که در موضوع رتبه بندی کارآگاهان تجلی می یابد . استفاده از ظرفیت های حداکثری از توان و تجربه کارکنان ضمن اینکه سازمان را پویا و با انگیزه نشان می دهد بستر مناسبی است تا افکار جامعه به سمتی پیش رود که پلیس آگاهی را به عنوان یک پلیس متخصص، مجرب و بر پایه اصول علمی بشناسند.

سردار منفرد با بیان اینکه در فلسفه وجودی پلیس های تخصصی بویژه پلیس آگاهی به دلایل مختلفی شان حرفه ای کارکنان در درون و حتی بیرون سازمان و عامه مردم رعایت نمی شود،ادامه داد: مردم از ویژگی های حرفه ای و تخصصی پلیس آگاهی اطلاع نداشته و عموما کشف را نه حرفه ای بلکه کشف ابزاری و فشار فیزیکی می پندارند در واقع موضوع کارآگاهان ایجاد بستر های لازم به منظور ارتقای شان حرفه ای گری و تخصصی بودن عملکرد پلیس آگاهی است.

جانشین پلیس آگاهی ناجا ادامه داد: نفوذ عناوین کارآگاهی در افکار عمومی ضمن اینکه به شان حرفه ای و منزلت اجتماعی کارکنان پلیس آگاهی می افزاید، این پلیس را در زمره تخصصی ترین نهادهای کشف علمی و اطلاعاتی جرائم قرار داده و از هجمه تبلیغات سوئی که قبلاً گریبان گیر پلیس آگاهی بوده(کشف غیر علمی) جلوگیری می کند.

او تاکید کرد: در واقع سازمان و عموم به این باور می رسند که کارکنان آگاهی بر اساس تخصص ،تعهد،حرفه ای و شایسته سالاری سطح بندی شده و اعمال آنان بر اساس ویژگی های خاص شغلی طبقه بندی می گردد لذا با درک این ضرورت در راستای تحقق این مهم دستورالعمل جدید سطح بندی کارآگاهان و کارآگاه یاران در پلیس آگاهی تدوین و پس از طی مراحل کارشناسی در سال ۹۴ به تایید و امضای فرمانده ناجا رسیده و جهت اجرا به این پلیس ابلاغ شد.

سردار منفرد،جانشین پلیس آگاهی ناجا گفت: این دستورالعمل با هدف شناسایی ،ارزیابی ،جذب و سطح بندی کارآگاهان و کارآگاه یاران و به منظور تقویت حرفه ای گرایی و دانش محوری کارکنان پلیس آگاهی تدوین شده و امید است با اجرایی شدن این دستورالعمل ،تحقق قسمتی از اهداف راهبردی پلیس آگاهی پیرامون کشف علمی و سرعت عمل در برخورد با جرائم به ثمر نشیند.لذا با القای موضوع رتبه های کارآگاهی در بین افکار عمومی حرفه ای گری و تخصص گرایی در پلیس آگاهی را بین مردم توسعه داده و با این نگاه می توان چشم اندازی به موضوع اعتبار بخشی به کارآگاه پلیس و ایجاد جایگاهی تحت عنوان کارآگاهان رسمی دادگستری داشته باشیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا