طنین موسیقی تهران قدیم در مسکو می‌پیچد

سیدمجید حسینی با بیان این‌که این هفته فرهنگی با هدف شناساندن سیمای فرهنگی شهر تهران برگزار شده است، گفت:‌ این هفته فرهنگی از ۱۱ تا ۱۵ شهریورماه برگزار می‌شود. او با بیان این‌که در شب اول، نمایش خیمه‌شب‌بازی و موسیقی سنتی وزیری در مسکو اجرا خواهد شد، اظهار کرد:‌ در غرفه ایران که بخشی از …

سیدمجید حسینی با بیان این‌که این هفته فرهنگی با هدف شناساندن سیمای فرهنگی شهر تهران برگزار شده است، گفت:‌ این هفته فرهنگی از ۱۱ تا ۱۵ شهریورماه برگزار می‌شود.

او با بیان این‌که در شب اول، نمایش خیمه‌شب‌بازی و موسیقی سنتی وزیری در مسکو اجرا خواهد شد، اظهار کرد:‌ در غرفه ایران که بخشی از آن به تهران تعلق دارد، نمایشگاه عکس تهران و نمایشگاه کاریکاتور کتاب برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که در روز دوم این هفته، یعنی پنج‌شنبه، عصر شعر تهران برگزار می‌شود، ادامه داد: موسیقی وزیری و نقالی جزو برنامه‌های هنری میدانی قرار دارد.

حسینی با بیان این‌که روز سوم به نام عصر فرهنگ و هنر تهران نام گرفته است، گفت:‌ از تهران‌شناسان برجسته در این شب تجلیل می‌شود، چون بهترین مرکز ایران‌شناسی در سن‌پرزبورگ روسیه قرار دارد.

او عصر شاهنامه را عنوان نشست روز چهارم دانست و بیان کرد:‌ در این روز، اساتید شاهنامه‌خوانی روسیه درباره داستان‌های شاهنامه به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.

رئیس شورای سیاست‌گذاری هفته‌های بین‌المللی سازمان فرهنگی – هنری شهرداری تهران با بیان این‌که روز آخر این هفته فرهنگی، به نام عصر داستان تهران نام گرفته است، گفت: چندی پیش، شهرداری تهران جایزه داستان شهر را برگزار کرد که در این هفته فرهنگی، داستان‌های برتر به‌نمایش درمی‌آید و برخی داستان‌های برگزیده نیز توسط هوشنگ مرادی کرمانی خوانده می‌شود.

وی با بیان این‌که با برگزاری هفته فرهنگی تهران در مسکو به‌دنبال روابط فرهنگی هستیم، اظهار کرد:‌ انعقاد توافقنامه فرهنگی بین سازمان فرهنگی – هنری شهرداری تهران و دپارتمان فرهنگی شهرداری مسکو می‌تواند آغازی برای گسترش فعالیت‌های هنری باشد.

او با تأکید بر این‌که با برگزاری هفته فرهنگی، قصد موازی‌کاری با وزارت ارشاد را نداریم، گفت: با این حال یکی از نکات مهم این است که برگزاری هفته فرهنگی، یکی از برنامه‌های متداول فرهنگی در همه سازمان‌ها است و ما به‌دنبال معرفی فرهنگ و هنر تهران هستیم.

حسینی اضافه کرد: نمایشگاه کتاب پاریس همزمان با عید نوروز برگزار می‌شود. به همین دلیل، هفته فرهنگی تهران در پاریس، بهمن‌ماه امسال در پنج حوزه کتاب، فیلم، موسیقی، عکاسی و دانشگاهی برگزار خواهد شد. شهرداری فرانسه کاخ مقابل برج ایفل را برای برگزاری این مراسم در نظر گرفته، اما اگر به دلایلی نتوانیم در این کاخ، هفته فرهنگی تهران را برگزار کنیم، در ساختمان یونسکو یا مدرسه زبان‌های شرقی برگزار می‌شود.

دکمه بازگشت به بالا