اخبار شنیده‌ها و شایعات!

 درخواست اعاده به كار قاضي مدير خراساني شنیده شد که سرپرست دادگاه كيفري يك استان تهران گفت كه درخواست اعاده به كار قاضي مدير خراساني را به رئيس دستگاه قضايي ارائه كرده‌اند. ايسنا نوشت؛ محسن افتخاري با تاييد بازنشسته شدن قاضي سيامك مديرخراساني رئيس شعبه ۶ دادگاه كيفري يك استان تهران افزود: در حال حاضر …

 درخواست اعاده به كار قاضي مدير خراساني
شنیده شد که سرپرست دادگاه كيفري يك استان تهران گفت كه درخواست اعاده به كار قاضي مدير خراساني را به رئيس دستگاه قضايي ارائه كرده‌اند. ايسنا نوشت؛ محسن افتخاري با تاييد بازنشسته شدن قاضي سيامك مديرخراساني رئيس شعبه ۶ دادگاه كيفري يك استان تهران افزود: در حال حاضر شعبه‌اي كه تاكنون قاضي مديرخراساني رياست آن را بر عهده داشت با حضور قاضي ديگري بطور موقت اداره مي‌شود. وي ادامه داد: درخواست اعاده به كار قاضي مدير خراساني را به آيت‌ا… آملي لاريجاني رئيس دستگاه قضايي ارائه كرده‌ايم و در صورت موافقت ايشان قاضي مديرخراساني مجددا رياست شعبه ۶ دادگاه كيفري يك را بر عهده مي‌گيرد. سرپرست دادگاه كيفري يك استان تهران خاطرنشان كرد: تا پايان اين هفته مشخص مي‌شود كه رئيس دستگاه قضايي با درخواست اعاده بازگشت قاضي مديرخراساني موافقت مي‌كند يا خير.

اعتراض خانواده روح‌الاميني به برائت مرتضوي
شنیده شد که وكيل‌مدافع اولياي‌دم روح‌الاميني گفت: اعتراض‌مان به راي صادره درباره پرونده سعيد مرتضوي را ظرف چند روز آينده به دادگاه ارائه خواهيم كرد. ميرمجيد طاهري با بيان اين مطلب اظهار كرد: در حال جمع‌آوري دلايل محكم هستيم تا اعتراض‌مان را به صورت مستند ارائه دهيم. وي با بيان اينكه هنوز فرصت قانوني براي اعتراض وجود دارد، گفت: ظرف چند روز آينده اعتراض‌مان را تقديم دادگاه خواهيم كرد. وي درباره شكايت خانواده مرحوم روح‌الاميني از حيدري‌فر – يكي از قضات متهم در پرونده كهريزك – گفت: اين شكايت مربوط به حال نيست، بلكه در همان زمان كه پرونده در شعبه ۷۶ دادگاه كيفري استان تهران در حال رسيدگي بود، مطرح شد. وي يادآور شد: در آن زمان يكي از قضات متهم به رسانه‌ها گفته بود كه دستور انتقال بازداشت‌شدگان به كهريزك را او صادر كرده و به همين دليل موكلانم – پدر و مادر مرحوم روح‌الاميني – شكايتي را عليه اين فرد در دادسراي كاركنان دولت مطرح كردند. طاهري با بيان اينكه اين پرونده در شعبه ۱۵ دادسراي كاركنان دولت مطرح شده و در حال جريان است، گفت: در مراجعه‌اي كه به دادسرا داشتم و پيگير پرونده شدم، بازپرس گفت كه همچنان در حال انجام تحقيقات است.

محكوميت سه پزشك در كهگيلويه و بويراحمد
شنیده شد که مديركل پزشكي قانوني كهگيلويه وبويراحمد از محكوميت سه پزشك با موضوع قصور پزشكي در اين استان خبرداد. كامروز اميني افزود: در پنج ماهه نخست سال جاري تعداد ۸۳ پرونده در واحد كميسيون پزشكي قانوني استان با موضوعات مختلفي چون قصور پزشكي، تحمل كيفر حبس و غيره تشكيل شده است. ايسنا نوشت؛ وي اظهاركرد: در پنج ماهه نخست امسال ۸۳ پرونده به واحد كميسيون پزشكي قانوني استان ارجاع شد، اين رقم در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته كه تعداد پرونده‌ها ۱۳۷ مورد بود، ۴/۳۹درصد كاهش داشته است. مديركل پزشكي قانوني كهگيلويه و بويراحمد خاطرنشان كرد: تعداد هفت كميسيون براي بررسي پرونده‌هاي با موضوع قصور پزشكي تشكيل شده است كه چهار پرونده تبرئه و سه پرونده منجر به محكوميت شدند.

انتقاد مهنازافشار به عدم حضور زنان در ورزشگاه
شنیده شد که بازيگر فيلم «نهنگ عنبر» نسبت به عدم حضور زنان در ورزشگاه آزادي براي تماشاي بازي تيم ستارگان ايران در مقابل ستارگان جهان واكنش نشان داد. مهناز افشار كه به تازگي فعاليت‌هاي خود در اين رسانه اجتماعي را بيشتر كرده، پيش از اين نيز براي تكذيب خبر تغيير نام فرزندش از صفحه شخصی‌ خود استفاده كرده بود. «نهنگ عنبر» به كارگرداني سامان مقدم آخرين حضور مهناز افشار بر پرده سينماهاي ايران است. او براي انتقاد از عدم حضور زنان در ورزشگاه آزادي، با اشاره به خالي بودن جاي زنان براي تماشاي اين بازي، نوشت: ديروز (روز بازی ستارگان جهان با ستارگان ایران) باز هم جاي زنان در ورزشگاه آزادي خالي بود!

نوشته های مشابه

شرط‌بندي براي پس گردني به كارلوس
شنیده شد که شبي كه كارلوس و سالگادو به تهران آمدند، در فرودگاه امام (ره) اتفاق تلخي افتاد و يك نفر در ميان ازدحام جمعيت به روبرتو كارلوس پس‌گردني زد. خبرورزشي نوشت: اگرچه كارلوس اصلاً متوجه اين حركت نشد و ضربه‌اي را كه به پس سرش خورد به حساب شلوغي گذاشت اما ماموران حراست شخصي را  كه به ستاره برزيلي پس‌گردني زد بازداشت كردند. به گفته عكاس خبرورزشي، اين شخص در جواب سوال ماموران فرودگاه كه پرسيدند چرا اين كار زشت را انجام دادي، گفت: مي‌خواستم كاري كنم سر كارلوس مو دربياورد!شايعه شده این شخص در همان محوطه فرودگاه باچند نفر شرط بسته بود به روبرتو كارلوس پس‌گردني بزند.

استرداد متهمان اختلاس ۲۰۰ ميلياردي از امارات
شنیده شد که متهمان اختلاس ۲۰۰ ميليارد توماني از يكي از بانك‌هاي كشور از امارات بازگردانده شدند. دو نفر از مظنونان فراري كه متهم به اختلاس از يكي از بانك‌هاي كشور هستند، روز بیست ودوم مرداد ماه گذشته با همكاري پليس بين‌الملل نيروي انتظامي از كشور امارات عربي متحده مسترد شدند. بنابر اين گزارش، اين دو نفر به نام‌هاي «ن – د» و «ف – د» تحت تعقيب شعبه ۲۲ مجتمع قضايي امور اقتصادي تهران بودند. همكاري قضايي با بسياري از كشورها از جمله دولت امارات در سال‌هاي اخير بهبود يافته و بسياري از مظنونان و متهمان كه به خاك امارات گريخته‌اند در آن كشور تحت تعقيب قرار گرفته‌اند. تعدادي از اين افراد توسط دولت امارات به ايران تحويل داده شده‌اند و تعدادي نيز قبل از استرداد براي رهايي از بازداشت مجبور به جلب رضايت شكات شده‌اند.

آغاز رسيدگي به ۲۰۰ هزار حساب دولتي
شنیده شد که بودجه سه وزارتخانه به صورت پايلوت، مستقيم به خزانه واريز مي‌شود. تابناك نوشت؛ وجود ۲۰۰ هزار حساب دولتي در بانك‌ها كه كار دريافت و پرداخت بودجه دستگاه‌هاي دولتي را برعهده دارد، رسوب پول‌هاي دولتي را باعث مي‌شد و از اين محل خدمات انحصاري بانكي و خلق اعتبار پيامد رسوب‌ پول‌هاي دولتي بود. اما گويا بانك مركزي اقدام عاجلي براي رسيدگي به اين حساب‌ها در نظر دارد. محمود احمدي دبيركل بانك مركزي در گفت‌وگو با تابناك اقتصادي ضمن آنكه از وجود ۲۰۰ هزار حساب دولتي در بانك‌ها خبر داد، اظهار كرد: رسيدگي به اين حساب‌ها يكي از دغدغه‌هاي اصلي ماست. وي افزود: با برنامه ويژه‌‌اي كه بانك مركزي براي اين حساب‌ها تدارک ديده است، چيزي به عنوان رسوب بودجه عمومي در حساب‌هاي دولتي نخواهيم داشت.

بنياد شهيد هيچ ويلايي در شمال ندارد
رئيس بنياد شهيد در پاسخ به اينكه گفته مي‌شود چند ويلاي متعلق به بنيادشهيد در شمال كشور وجود دارد، اما ايثارگران قادر به استفاده از آن نيستند، گفت: چنين چيزي صحت ندارد و هيچ ويلايي متعلق به بنياد شهيد نيست و اگر كسي چنين اماكني را پيدا كرد مطمئن باشد كه ما آن را در اختيار جامعه ايثارگري قرار مي‌دهيم. ايلنا نوشت؛ حجت‌الاسلام محمدعلي شهيدي با بيان اينكه ۲۰۰ تشكل شاهد و ايثارگر در كشور وجود دارد،۱۳۰ تشكل در استان‌ها فعال هستند و باقي آنها در تهران هستند، افزود: ما از اين تشكل‌ها به عنوان اتاق فكر بايد استفاده كنيم و به سمتي برويم كه بنياد به دست اين عزيزان اداره شود. همچنين من در طول كار خود همواره با اين تشكل‌ها در ارتباط بودم و از آنها خواستم تا مشكلات جامعه ايثارگري را آسيب‌شناسي كنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا