قیمت طلا افزایش یافت

در حالی که شاخص های فنی و اظهار نظرها نشان می دهد که فدرال رزرو آمریکا احتمالا افزایش نرخ بهره را به تعویق خواهد انداخت، قیمت طلا روز جمعه افزایش یافت، اما فلز زرد همچنان در مسیر ثبت بزرگترین کاهش هفتگی ۵ هفته اخیر قرار داشت که ناشی از تقویت ارزش دلار و انتشار آمارهای …

در حالی که شاخص های فنی و اظهار نظرها نشان می دهد که فدرال رزرو آمریکا احتمالا افزایش نرخ بهره را به تعویق خواهد انداخت، قیمت طلا روز جمعه افزایش یافت، اما فلز زرد همچنان در مسیر ثبت بزرگترین کاهش هفتگی ۵ هفته اخیر قرار داشت که ناشی از تقویت ارزش دلار و انتشار آمارهای قوی از اقتصاد آمریکا بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا دیروز با ۰.۸ درصد افزایش به ۱۱۳۴ دلار و ۲۶ سنت رسید، اما همچنان در این هفته بیش از ۲ درصد کاهش داشت.

این افزایش قیمت در حالی است که مقامات فدرال رزرو گفتند، بانک مرکزی این کشور ممکن است اتخاذ سیاست پولی انقباضی خود را به دلیل آشفتگی در بازارهای مالی به تاخیر بیاندازد و ماه آینده انجام ندهد.

افزایش نرخ بهره جذابیت بازار طلا را برای سرمایه گذاران کاهش می دهد.

آمارها در روز جمعه نشان داد، هزینه های مصرفی در آمریکا در ماه جولای افزایش یافته است. این در حالی بود که آمارهای رشد اقتصاد آمریکا در سه ماهه دوم امسال نیز در روز پنجشنبه مورد بازنگری قرار گرفت و از ۲.۳ درصد اولیه به ۳.۷ درصد افزایش یافت.

اوله هانسن، مدیر ارشد ساکسو بانک گفت: «سوال بزرگ هفته آینده این است که آیا نگرانی های که در روز ۱۰ اوت هنگام کاهش ارزش یوان به جان بازار افتاد، تداوم پیدا خواهد کرد یا نه.»
قیمت ضعیف طلا نتوانسته موجب تقویت تقاضا در بازار آسیا شود.

الی تسفایه، استراتژیست بازار فلزات گرانبها گفت، قیمت پالادیوم به دلیل خریدهای فیزیکی و معاملات فنی در روز چهارشنبه، برای دومین جلسه متوالی به شدت افزایش یافت. قیمت پالادیوم در روز جمعه ۴.۶ درصد رشد داشت و به ۵۸۵ دلار رسید که بزرگترین رشد ۲ روزه از سال ۲۰۰۸ تاکنون بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا