هاموند: لزوم گفت‌وگو درباره یمن

وزیر خارجه انگلیس بر لزوم یافتن راه‌حل سیاسی و انجام گفت‌وگویی جامع با همه اقشار در یمن تاکید کرد. وی در پاسخ به این سوال که شما در مصاحبه اخیر خود با تلویزیون عربستان سعودی الهدف در مورد حمایت انگلیس از ائتلاف سعودی علیه یمن صحبت کردید، آیا این امر صحت دارد؟ این موضوع را …

وزیر خارجه انگلیس بر لزوم یافتن راه‌حل سیاسی و انجام گفت‌وگویی جامع با همه اقشار در یمن تاکید کرد.
وی در پاسخ به این سوال که شما در مصاحبه اخیر خود با تلویزیون عربستان سعودی الهدف در مورد حمایت انگلیس از ائتلاف سعودی علیه یمن صحبت کردید، آیا این امر صحت دارد؟ این موضوع را تایید کرد و توضیح داد: متاسفانه جنگ هوایی در یمن جان شهروندان را گرفته و همیشه همه جنگ‌ها منجر به کشته شدن بیگناهان می‌شود. ما به جای راه‌حل نظامی از راه‌حل‌های سیاسی برای این مساله حمایت می‌کنیم.

وزیر خارجه انگلیس گفت: علت اینکه ما با عربستان سعودی از نزدیک همکاری می‌کنیم این است که با عملیات هوایی شمار کشته شدن غیرنظامیان کمتر شود. زمانی که جنگ آغاز شود غیرنظامیان هم کشته می‌شوند. بحران انسانی در یمن در حال پدیدار شدن است و ما خواستار پایان یافتن هر چه زودتر کشتارها در یمن هستیم و آغاز گفت‌وگوهای سیاسی مناسب با حمایت سازمان ملل متحد به منظور یافتن راه‌حل با دوام در یمن هستیم. این گفت‌وگوها که عربستان نیز کاملا با آن موافق است باید در برگیرنده همه بخش‌های جامعه یمن به منظور یافتن راه‌حل سیاسی بلندمدت بر یمن باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا