باران در ۱۷ استان

احد وظیفه با بیان این مطلب افزود: بر اساس تحلیل آخرین داده های هواشناسی امشب در استانهای ساحلی خزر تداوم بارندگی را خواهیم داشت. همچنین در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در برخی نقاط شمال غرب استانهای واقع در دامنه زاگرس مرکزی و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار موقتی باران گاهی همراه با رعد و برق …

احد وظیفه با بیان این مطلب افزود: بر اساس تحلیل آخرین داده های هواشناسی امشب در استانهای ساحلی خزر تداوم بارندگی را خواهیم داشت. همچنین در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در برخی نقاط شمال غرب استانهای واقع در دامنه زاگرس مرکزی و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار موقتی باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.

به گفته وی فردا از میزان بارش در سواحل شمالی کاسته شده ولی همچنان در ساعات بعدازظهر در بخش هایی از شمال غرب رشد ابر، وزش باد و رگبار موقتی گاهی همراه با رعد و برق پیش بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار داشت: در این روز دمای هوا در سواحل شمالی کشور به طور نسبی افزایش می‌یابد و از روز دوشنبه با ورود سامانه بارشی فعال به کشور در استانهای واقع در شمال غرب، غرب به تدریج سواحل شمالی، بخش هایی از جنوب غرب، مرکز و استانهای واقع در دامنه البرز مرکزی، ابرناکی، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد و در پی آن از روز سه شنبه کاهش دما در نیمه شمالی به ویژه سواحل دریای خزر در شمال شرق کشور رخ می دهد.

وظیفه گفت: این سامانه تا روز چهارشنبه در کشور فعال است، همچنین در سه روز آینده در ساعات بعدازظهر در جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات کرمان و برخی نقاط هرمزگان رگبار موقتی باران گاهی همراه با رعد و برق پیش بینی می شود. در همین مدت در شرق کشور به سبب وزش باد نسبتاً شدید در پاره ای نقاط گرد و خاک ایجاد می شود که در برخی مناطق به ویژه زابل با طوفان گرد و خاک همراه خواهد بود.

وی افزود: روز سه شنبه ضمن تداوم جریانات ناپایدار جوی و بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد، در مناطق مذکور با نفوذ جریانات سرد از عرض های شمالی به کشور تشدید بارش در سواحل دریای خزر و کاهش چهار تا هفت درجه ای دما در نیمه شمالی رخ خواهد داد که هوای خنک به طور نسبی تا روز پنج شنبه در کشور ماندگار خواهد بود.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تاکید کرد: با این حال فردا دمای هوا در استانهای ساحلی دریای خزر بین ۳ تا ۵ درجه افزایش می یابد و از روز سه شنبه کاهش نسبی دما آغاز می شود.

وظیفه یادآور شد: روز دوشنبه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر، رگبار موقتی باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد در جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات کرمان، ارتفاعات هرمزگان همچنین بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد در استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه و از بعدازظهر در استانهای زنجان، همدان، مرکزی، لرستان، اردبیل، گیلان، مازندران، قزوین، البرز و تهران پیش بینی می شود.

وی در پایان گفت: فردا آسمان تهران کمی ابری و بعد ازظهر همراه با افزایش ابر، در شهرهای شمالی بارش پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد است.

بیشینه و کمینه دمای پایتخت همانند امروز ۳۳ و ۲۲ درجه سانتی گراد بالای صفر خواهد بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا