شیوع ویروس کرونا در عربستان جدی است

محمد مهدی گویا روز شنبه در نشست خبری در وزارت بهداشت افزود: همه گیری چشمگیری از بیماری کرونا در عربستان شکل گرفته و بویژه شهر ریاض در این کشور با شیوع بالای این بیماری مواجه است. وی ادامه داد: این بیماری در بسیاری از شهرهای عربستان از جمله مدینه، مکه و جده البته با شیوع …

محمد مهدی گویا روز شنبه در نشست خبری در وزارت بهداشت افزود: همه گیری چشمگیری از بیماری کرونا در عربستان شکل گرفته و بویژه شهر ریاض در این کشور با شیوع بالای این بیماری مواجه است.

وی ادامه داد: این بیماری در بسیاری از شهرهای عربستان از جمله مدینه، مکه و جده البته با شیوع پایین تر وجود دارد.

گویا گفت: موارد اولیه این بیماری در عربستان در سال ۲۰۱۲ میلادی بر اثر تماس با شتر یا مصرف لبنیات شتر، عامل بروز آن بود اما عمده موارد انتقال این بیماری در عربستان در بیمارستان صورت گرفته است.

رییس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت افزود: تمام افرادی که از ایران به عربستان می روند، آموزش های لازم را برای پیشگیری از این بیماری را دریافت می کنند و بعد از بازگشت به کشور نیز تا دو هفته تحت نظر هستند، یک تیم فوق تخصصی نیز از طرف هیات پزشکی حج ایران به عربستان رفته و عنوان نماینده وزارت بهداشت، وضعیت این بیماری را در بین ایرانیان رصد می کند.

وی گفت: در ایران فقط سال گذشته شش مورد ابتلا به ویروس کرونا را در استان کرمان داشتیم که چهار مورد آن انتقال بیمارستانی بود و بعد از آن موردی از این بیماری در کشور گزارش نشده است.

گویا همچنین در مورد آخرین وضعیت ریشه کنی بیماریها در جهان افزود: تنها بیماری که در دنیا تاکنون ریشه کن شده و هیچ آثاری از آن در انسان، دام و گیاه وجود ندارد، آبله است و هیچ بیماری دیگری ریشه کن نشده است.

وی افزود: بیماری دیگری که در شرف ریشه کنی است، فلج اطفال است که هنوز مواردی از آن در برخی کشورهای همسایه شرقی ایران وجود دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا