داورزنی: هدف بزرگ، بهای سنگین دارد

به گزارش “ورزش سه” و به نقل ازفدراسیون واالیبال، پس از عدم راهیابی تیم زیر ۲۳ سال ایران به چهار تیم برتر مسابقات جهانی، محمدرضا داورزنی اظهار داشت: تیم های نوجوانان، جوانان و امید همگی در خدمت پشتوانه سازی برای تیم ملی بزرگسالان هستند. عده ای که به دنبال بهانه برای انتقاد می گردند باید …

به گزارش “ورزش سه” و به نقل ازفدراسیون واالیبال، پس از عدم راهیابی تیم زیر ۲۳ سال ایران به چهار تیم برتر مسابقات جهانی، محمدرضا داورزنی اظهار داشت: تیم های نوجوانان، جوانان و امید همگی در خدمت پشتوانه سازی برای تیم ملی بزرگسالان هستند. عده ای که به دنبال بهانه برای انتقاد می گردند باید منطقی تر وحرفه ای تربه این موضوع نگاه کنند. کمی وسعت نگاه خود را بیشتر کنیم و فقط با نگاه مدال به هر مسابقاتی نگاه نکنیم.

وی افزود: برای رسیدن به یک هدف بالا باید مسیر درست، هر چقدر هم که سخت باشد را انتخاب کنیم و حتی برای آن بهای سنگینی بپردازیم. مهم این هست باصحیح ترین راه به هدف مان برسیم.اگرافق والیبال ایران به دنبال نتیجه گیری دررده های پایه بود، می توانستیم با ترکیب دیگری درمسابقات شرکت کنیم و بر خلاف سیاست های حرفه ای تیم های قدرتمند و صاحب سبک والیبال دنیا اولویت اول را تیم ملی بزرگسالان نگذاریم و از بازیکنانی مانند میلاد عبادی پور و جواد معنوی نژاد در تیم زیر ۲۳ سال استفاده کنیم.

رئیس فدراسیون والیبال با تاکید براینکه هدف والیبال ایران فراتر از کسب سکو در مسابقات تیم های پایه است، افزود:درحال حاضر هدف والیبال ایران صعود به المپیک وحتی تلاش برای کسب سکو در این بازیها است. چند سال پیش در رده های پایه صاحب سکو شده ایم ولی الان باید استراتژی خود را طوری تدوین کنیم که بتوانیم به هدف مهم و اصلی خود دست پیدا کنیم.داورزنی گفت: پیمان اکبری و دستیارانش درراستای سیاست های راهبردی فدراسیون عمل کردند.

ما نیازمند دادن فرصت به جوانان وامید های دیگری هستیم که میدان های جهانی را تجربه کنند.حضور چنین چهره های جدید در تیم امید بیانگر آینده بهتر برای والیبال ملی است.وی خاطرنشان کرد:هیچ رشته ورزشی گروهی در ایران در طول سال با چهار رده سنی در دو قسمت مردان و زنان درمسابقات جهانی و آسیایی شرکت نمی کند. در سال جاری ما فقط در قسمت مردان، هشت تیم آماده و اعزام کردیم؛ تیم ملی، تیم ب، تیم زیر ۲۳ سال، تیم جوانان، نوجوانان، دانش آموزی، دانشجویان و نیروهای مسلح. با توجه به این تعداد تیم ملی و با در نظر گرفتن شرکت تیم پیکان درمسابقات باشگاه های آسیا باید طوری عمل می کردیم که علاوه بر اینکه تیم ملی بزرگسالان در اولویت باشد، تیم های دیگر نیز بتوانند تا حد ممکن موفق شوند. به این خاطرسعی کردیم دربرخی از تیم ها از کادر فنی مشترک استفاده کنیم و با مشترک بودن بازیکنان تمرینات مشترک برگزار کنیم تا کمترین مشکل به وجود آید.

وی گفت:درمسابقات قهرمانی آسیا نتیجه خیلی خوبی کسب کردیم. نایب قهرمانی با تیم دوم ایران که در آن مسابقات هم از ژاپنی شکست خوردیم که وقتی به لهستان آمد، فرانسه را هم شکست داد نتیجه خوبی بود. این یعنی یک پشتوانه مطمئن برای والیبال ایران. امیدوارم بتوانیم این راه را با تمام قدرت ادامه دهیم و به اهداف بالای والیبال کشور و سرافزار کردن نام ایران در والیبال جهان موفق شویم که مهترین معیارها برای پیمودن این راه دشوار، صبر و تدبیر است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا