عدم استقبال از مزایده اموال امیرمنصور آریا

امین دلیری امروز مدیرعامل سازمان اموال تملیکی در نشست خبری به مناسبت هفته دولت با اشاره به اینکه کل فروش سازمان در سال ۹۳ بالغ بر ۳ هزار و ۲۹۶ میلیارد ریال بوده است، اظهار داشت: در ۵ ماهه نخست سال ۱۲۰۷ میلیارد ریال درآمد کسب شده است. رئیس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی …

امین دلیری امروز مدیرعامل سازمان اموال تملیکی در نشست خبری به مناسبت هفته دولت با اشاره به اینکه کل فروش سازمان در سال ۹۳ بالغ بر ۳ هزار و ۲۹۶ میلیارد ریال بوده است، اظهار داشت: در ۵ ماهه نخست سال ۱۲۰۷ میلیارد ریال درآمد کسب شده است.

رئیس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با اشاره به اینکه ۱۳ هزار پرونده راکد مربوط به اموال غیرمنقول وجود دارد گفت: در حال برنامه‌ریزی برای فعال شدن این پرونده‌ها و اولویت‌بندی آنها هستیم.

این مقام مسئول به موضوع کالاهای قاچاق اشاره کرد و یادآور شد: در سال ۹۳ ، ۱۴۶۵ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف شده بود و در حال حاضر طرحی برای کنترل آن در دست اجرا بوده و با همکاری وزارت اطلاعات،‌تعزیرات، مبارزه با قاچاق کالا و ارز، قوه قضاییه ، نیروی انتظامی در تهران به صورت آزمایشی انجام می‌شود.

دلیری با بیان اینکه ۲۴ میلیارد دلار آمار غیررسمی قاچاق در کشور وجود دارد، گفت: درصد کمی از این قاچاق به مرحله کشف می‌رسد. همچنین کالاهایی که منهدم شده در ۵ ماهه نخست سال ۱۰۶ میلیارد ریال بوده است.

این مقام مسئول درمورد اموال دارایی‌های امیرمنصور آریا نیز گفت: ۴۰ مورد از اموال غیر منقول این شرکت با ارزش بالغ بر۲ هزار و ۲۳۹ میلیارد تومان به نام دولت زده شده و ۲۷.۱۱ درصد کارخانه فولاد خوزستان به ارزش ۵ هزار میلیارد ریال در اختیار سازمان است که د رسال ۹۳ حدود ۱۴۴ میلیارد ریال و در مرداد ماه سال جاری ۷۵۶ میلیارد ریال آن فروخته شده و بقیه اموال نیز به مزایده گذاشته شده، اما استقبال از آن وجود ندارد.

وی تاکید کرد: فروش سهام فولادد خوزستان در برنامه‌های سازمان است و سعی می‌کنیم آن را به فروش برسانیم، زیرا سهامدار عمده آن بانک ملی بوده و در حال رایزنی هستیم.

رئیس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی درمورد اموال بابک زنجانی نیز گفت: این موضوع هنوز به دست سازمان نرسیده و باید در آینده‌ای نزدیک دادگاه این شخص برگزار و پس از آن اموال تعیین تکلیف شود.

این مقام مسئول درمورد ورود خودروهای لوکس بیش از ۲۵۰۰CC به کشور گفت: در حال حاضر تعداد ۱۳۴ خودرو در انبارهای عمومی وجود دارد که متوسط ارزش هر کدام بیش از یک میلیارد تومان بوده و طبق قاعده باید به کشور سازنده مرجوع شود و پیشنهاد این است که این خودروها برای امر تشریفات در دستگاه‌های دولتی استفاده شود.

وی از اقدامات دیگر این سازمان را تامین و تجهیز انبارهای کالا دانست و یادآور شد: شیوه‌نامه جدیدی برای همکاری با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تهیه شده است و همچنین تا پایان سال سامانه مزایده الکترونیکی اموال منقول و غیرمنقول تکمیل خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا