معجون‌هاي تپل کننده!

كم اشتهايي، يكي از بزرگ‌ترين مشكل افراد لاغر است. البته كم‌اشتهايي فقط مخصوص لاغرها نيست، برخي از كودكان هم بي‌اشتها هستند كه شايد در سنين كم برايشان مساله‏ ساز نباشد، اما با گذشت زمان مشكل‌ساز مي‌شود.  برای اینکه اشتهای‌تان برانگیخته شود  نیازی نیست به غذاهای هوس انگیز نگاه کنید یا آنها را  مقابلتان بگذارید. خیلی …

كم اشتهايي، يكي از بزرگ‌ترين مشكل افراد لاغر است. البته كم‌اشتهايي فقط مخصوص لاغرها نيست، برخي از كودكان هم بي‌اشتها هستند كه شايد در سنين كم برايشان مساله‏ ساز نباشد، اما با گذشت زمان مشكل‌ساز مي‌شود.  برای اینکه اشتهای‌تان برانگیخته شود  نیازی نیست به غذاهای هوس انگیز نگاه کنید یا آنها را  مقابلتان بگذارید. خیلی از این غذاها  بسیار پر چرب  یا بدون خواص هستند. اما با نوشیدن چند معجون می‌توانید اشتهای از دست رفته خود را باز گردانید.

به‌ليمو، معجوني براي كودكان بدغذا

اگر كودك كم اشتهايي داريد و مي‌خواهيد بدون هيچ زور و اجباري او را تشويق به خوردن غذا كنيد، بهتر است اين شربت خانگي را براي او درست كنيد.

مواد لازم:

عصاره به‌ليمو: يك قاشق سوپ خوري
ليمو: دو عدد
عرق بابونه: يك قاشق سوپ خوري
نعناع: ۵ تا ۶ برگ
يك ليوان آب

طرز تهیه:

كافي است اين مواد را با هم مخلوط كرده و از عسل به عنوان شيرين‌كننده استفاده كنيد. متوجه مي‌شويد كه ديگر نيازي به دنبال كردن كودكان‌تان از اين اتاق به آن اتاق نيست تا يك قاشق غذا بيشتر ميل كنند. اين معجون تقويت‌كننده قلب است و در كاهش اضطراب و دلهره نقش بسزايي دارد. اگر به غير از كم اشتهايي از بوي بد دهان خود رنج مي‌بريد، اين معجون در بر طرف كردن اين مشكل مي‌تواند به شما كمك كند. همچنين اگر دچار دل پيچه شديد يا دنبال يك داروي نفاخ بوديد، مي‌توانيد به جاي بابونه، پونه به اين معجون اضافه كنيد. اين نوشيدني براي همه مزاج‌ها مناسب است.

كم‌خوري ممنوع!

بعضي مواقع ممكن است يكي از عوامل كم اشتهايي، مشكلات معده باشد. به همين دليل اين افراد ترجيح مي‌دهند كم اشتها باشند تا با مشكل معده دست و پنجه نرم كنند. این معجون افزایش اشتها را  امتحان کنید.

مواد لازم:

عرق رازيانه: يك قاشق غذاخوري
تخم گشنيز: يك تا دو عدد
عرق زيره: يك قاشق غذاخوري
شيره انجير: بستگي به علاقه شما براي شيرين شدن دارد
۲ تا ۳ عدد برگ كاهو

طرز تهیه:

اين معجون علاوه بر افزايش اشتها، مي‌تواند يك تقويت‌كننده خوب معده باشد. تركيب همه اين مواد دست به دست هم مي‌دهند تا اين مشكل را از افراد دور كنند. همچنين در كاهش نفخ معده تاثير چشم‌گيري دارد. با اين معجون ديگر نيازي به كم‌خوري نيست.

برانگيزي اشتها با طعم خوش نسكافه!

شير آنقدر پر خاصيت است كه بايد هر فرد در طول روزيك ليوان بنوشد اما خيلي از افراد به خصوص بچه‌ها با طعم يا بوي آن ميانه خوبي ندارند، به همين دليل ترجيح مي‌دهند اين فرآورده لبني را از برنامه غذايي خود حذف كنند. از این پس مشکل شما با این معجون حل خواهد شد.

مواد لازم:

شير: يك ليوان
شيره انگور: يك قاشق سوپ خوري

طرز تهیه:

مخلوط اين دو مواد با يكديگر طعم خوشي مثل مزه نسكافه ايجاد مي‌كند. افرادي كه هم مي‌خواهند از خاصيت شير برخوردار شوند و هم اشتهاي‌شان بيشتر شود، مي‌توانند اين نوشيدني را ميل كنند. اگر مشكل كم‌خوني داريد يا دچار ضعف و سردردهاي روزانه مي‌شويد، آخرشب اين معجون را درست كرده و ميل كنيد. شيره انگور دربرطرف كردن اين مشكلات نقش مهمي دارد.

بخور تا چاق بشي!

اگر براي افزايش اشتهاي‌تان مي‌خواهيد از مزاج خنك استفاده كنيد، مي‌توانيد از عرقيجاتي كمك بگيريد كه اين خاصيت را به همراه دارند.

مواد لازم:

عرق كاسني: يك قاشق غذاخوري
عرق شاتره: يك قاشق غذاخوري
انجير: يك تا دو عدد
عسل: يك قاشق مرباخوري

طرز تهیه:

اين معجون به دليل وجود عرق كاسني و شاتره مزاج خنكي دارد و براي افرادي كه مزاج‌شان گرم است، بسيار گزينه خوبي است اما اگر مي‌خواهيد همه مزاج‌ها از آن استفاده كنند، بهتر است كمي انگور يا انجير به آن اضافه شود. اگر به دنبال معجون اشتها آور قوي‌تري هستيد كه باعث افزايش وزن زيادي شود، به جاي عرق شاتره بهتر است از عرق يونجه استفاده كنيد.

با ميوه‌هاي اشتهاآور بيشتر آشنا شويد

افرادي كه مزاج گرم دارند، براي طعم‌دار كردن معجون‌ها بهتر است از طعم‌دهنده‌هايي استفاده كنند كه خنكي هستند. به عنوان مثال ترخون يك اشتهاآور است كه اگر به شربت آبليمو و عسل اضافه شود، مي‌تواند براي همه مزاج‌ها مناسب باشد. انگور، انجير، انواع توت‌ها به غير از توت فرنگي، هويج زردك و سيب به خصوص سيب شيرين جزء ميوه‌هاي اشتهاآور با مزاج‌تر هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا