کتک زدن، دردی را درمان می‌کند؟

پرسش: دختر ۴ ساله دارم که کاملا حرف نشنوی به خصوص از من و پدرش دارد موقع ورود من به خانه اوج بهانه گیری و شیطنت ها و لجبازی های او است و یا آنقدر گریه می کند تا حد استفراغ بالاخره بعد از یک ساعت آرام می شود. ناگفته نماند در این یک ساعت …

پرسش: دختر ۴ ساله دارم که کاملا حرف نشنوی به خصوص از من و پدرش دارد موقع ورود من به خانه اوج بهانه گیری و شیطنت ها و لجبازی های او است و یا آنقدر گریه می کند تا حد استفراغ بالاخره بعد از یک ساعت آرام می شود. ناگفته نماند در این یک ساعت من نیز عصبانیت خود را نمی توانم کنترل کنم و بعضی مواقع کتک می زنم.

پاسخ: او را به حال خود بگذارید و زمانی که برخودش مسلط شد، از او بپرسید چه چیز ناراحتش کرده و باعث شده او گریه کند. کتک زدن، اینجا چه دردی را درمان می کند؟
فرزند شما از موضوعی ناراحت هست، اگر شما از چیزی ناراحت باشید، انتظار دارید با شما چه طور رفتار شود؟ شما از او بپرسید که چه چیز ناراحتش می کند. اما موقعی که ساکت شده. موقعی که گریه می کند، او را به حال خود بگذارید و تنها یکی دوبار به او بگویید، اگر ناراحت هستی، بیا با هم حرف بزنیم. یا بیا از ناراحتی که داری نقاشی بکش.

سعی کنید، از قبل شرایطی فراهم کنید که این حالت پیش نیاید.اما اگر پیش آمد خیلی توجه نکنید. اگر گریه قطع نشد، از شیوه غیر مستقیم کمک بگیرید. مثلا برنامه کودک بگذارید تا حواسش پرت شود و گریه خیلی ادامه نیابد. فقط برنامه بگذارید و به دنبال کار خود بروید و امر مستقیم به دیدن برنامه نکنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا