حضور پررنگ احمدی نژادی ها در دولت روحانی

دبیرکل حزب مردمسالاری گفت: بر خلاف ادعای اصولگرایان که می گویند دولت مدیران را اتوبوسی جابه جا کرده است به جز تغییر مدیران ارشد کشور شامل وزرا، استانداران و برخی مدیران کل، بسیاری از مدیران دولت گذشته همچنان در سمت های خود مشغول به کار هستند. مصطفی کواکبیان عصر جمعه در همایش تدبیر اصلاح طلبان …

دبیرکل حزب مردمسالاری گفت: بر خلاف ادعای اصولگرایان که می گویند دولت مدیران را اتوبوسی جابه جا کرده است به جز تغییر مدیران ارشد کشور شامل وزرا، استانداران و برخی مدیران کل، بسیاری از مدیران دولت گذشته همچنان در سمت های خود مشغول به کار هستند.

مصطفی کواکبیان عصر جمعه در همایش تدبیر اصلاح طلبان که از سوی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و حزب مردمسالاری استان گلستان در تالار فخرالدین اسعد گرگان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از ویژگی های دولت تدبیر و امید اعتدال گرا بودن آن است که حضور وزرایی با گرایش اصلاح طلبی و اصولگرایی در کابینه این ادعا را ثابت می کند.

دبیرکل حزب مردمسالاری افزود: اگرچه دولت در جاهایی برای تغییر مدیران ارشد دولت گذشته تلاش داشته است اما به نتیجه نرسید و هنوز برخی از مدیران احمدی نژادی در دولت تدبیر و امید مشغول فعالیت هستند.

کواکبیان اظهار کرد: وزیر کشور اگر چه از تغییر فرمانداران شهرستانهای زیادی سخن می گوید اما بررسی ها نشان می دهد این فرمانداران از شهری به شهر دیگر منتقل شده اند و به کار بردن لفظ تغییر برای آن ها صحیح نیست.

وی اظهار داشت: مدعی اصلاح طلب بودن کامل دولت نیستیم و نمی گوییم این دولت فقط با رای اصلاح طلبان روی کار آمده است اما باید پذیرفت که اصولگرایان خودشان چند کاندیدا داشتند و نمی توانستند آرای خود را به نام دکتر روحانی در صندوق رای بیندازند.

وی در ادامه به ویژگی های اصلاح طلبی پرداخت و گفت: اصلاحات باید مطالبه گر حقوق مردم باشد و آنها که می گویند اصلاح طلبان به دنبال انقلاب هستند، در اشتباه هستند.
دبیرکل حزب مردمسالاری بیان کرد: در تفکر انقلابی تغییر کامل و دگرگونی نظام مورد توجه است اما در تفکر اصلاح طلبی دگرگونی در چارچوب نظام با هدف ارتقا و بهبود شاخص ها و شرایط مورد نظر و توجه است.

کواکبیان افزود: با این دیدگاه، اصلاح طلبان علاوه بر قبول داشتن کامل اصول نظام به دنبال برطرف شدن مشکلات و نارسایی ها در چارچوب قانون و نظام هستند و چسباندن انگ ضدانقلاب بودن به اصلاح طلبان ناممکن است.

وی به آغاز برنامه ریزی ها برای انتخابات مجلس آینده اشاره کرد و گفت: پیش از این عده ای معتقد بودند خط قرمز تایید صلاحیت افراد فتنه ۸۸ است اما این روزها با پررویی هر چه تمام تر اصلاح طلبی را خط قرمز دانسته و می گویند همه کسانی که به این تفکر پایبندند باید رد صلاحیت شوند.

نماینده ادوار مجلس ادامه داد: اگر این شیوه به اجرا درآید به جز عده ای معدود و وابسته به یک جریان خاص، دیگر هیچکس نمی ماند که بخواهد برای تصدی کرسی مجلس تلاش کند.
کواکبیان تشکیل مجلس کارآمد را از جمله دلایل اصلی موفقیت دولت ها برشمرد و گفت: اگر مجلس دارای توانمندی و قدرت اندیشه بالا باشد می تواند مسیر حرکت دولت را مشخص کرده و راه کسب موفقیت را هموارتر کند.

وی اظهار کرد: مجلس کنونی نمونه کاملی از یک مجلس بی توجه به امور کشور است و به جای آن که به فکر برنامه ریزی برای رفع مشکلات کشور باشد به دنبال طرح عدم کفایت رییس جمهور است.

دبیرکل حزب مردمسالاری به جلسه اخیر هیات دولت با رهبر معظم انقلاب و تعریف های فراوان معظم له از دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: انگار برای عده ای سخنان رهبری محلی از اعراب ندارد و آن ها بی توجه به این فرمایشات به دنبال اجرای طرح بدون تدبیر و اندیشه خود (عدم کفایت رییس جمهور) هستند.

کواکبیان ادامه داد: این افراد در شرایطی این طرح را بیان می کنند که دولت گذشته با وجود مشکلات و حواشی فراوان و هدر دادن بودجه های کلان همواره مورد توجه و تعریف آن ها قرار داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا