ناامنی در ۳ مرز مشترک ايران با ترکیه

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه، با اشاره به وجود ناامنی در سه مرز مشترک ایران و ترکیه، خواستار جدیت دولت این کشور برای حل مشکل شد و گفت: از طریق گروه دوستی پارلمانی، پیگیر حل مشکلات هستیم. مؤید حسینی صدر در گفتگویی با اشاره به اتفاقات و حوادث اخیر در مرزهای ایران و …

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه، با اشاره به وجود ناامنی در سه مرز مشترک ایران و ترکیه، خواستار جدیت دولت این کشور برای حل مشکل شد و گفت: از طریق گروه دوستی پارلمانی، پیگیر حل مشکلات هستیم.

مؤید حسینی صدر در گفتگویی با اشاره به اتفاقات و حوادث اخیر در مرزهای ایران و ترکیه و ناامنی های پیش آمده اظهار داشت: هم اکنون موعد سفر ایرانی ها به ترکیه است که اگر امنیت رفت و آمد آنها تامین نشود، ضرر اقتصادی بزرگی به دولت ترکیه وارد می شود.

وی افزود: معمولا حدود ۵ میلیون فقره مسافرت در این ایام از طرف ایرانی ها به ترکیه صورت می‌گیرد؛ روزانه ۲۰ تا ۳۰ پرواز و تعداد قابل توجهی نیز تردد زمینی انجام می شود.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه ادامه داد: در بخش صنعت نیز همکاری های گسترده ای بین صنایع دو کشور برقرار است؛ بنابراین اگر کامیون های ایرانی نتوانند از مرز ترکیه به راحتی تردد کنند صنعت و اقتصاد ترکیه آسیب می بیند.

حسینی صدر تصریح کرد: بر اساس بررسی هایی که انجام داده ایم، دولت ترکیه دارد برای حل مشکل تلاش می کند تا امنیت در مرزها و جاده ها برقرار شود، اما تاکنون به طور کامل موفق نشده است.

وی اضافه کرد: حتی در شهر استانبول هم گروه تروریسی “پ ک ک” علیه امنیت این کشور شیطنت می کند، بنابراین به نظر می رسد که دولت ترکیه کوتاهی نکرده و کار از عهده اش خارج بوده، اما کم کم در حال غلبه کردن بر اوضاع است.

وجود مشکل در سه مرز مشترک با ترکیه/ امنیت مرز ترکیه آسیب ببیند، به این زودی ترمیم نمی‌شود

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه در عین حال تاکید کرد: ما از دولت ترکیه می خواهیم که با جدیت بیشتری امنیت جاده ها و مسافران را فراهم کند و در خصوص تردد اتوبوس ها و کامیون ها تسهیلات لازم را فراهم کند که ساعت ها معطل نشوند.

حسینی صدر اظهار داشت: اگر امنیت مرز یک کشور آسیب ببیند به این زودی ترمیم نمی شود و سال‌ها طول می کشد که اعتماد مسافران و بازرگانان دوباره جلب شود.

وی گفت: در حال حاضر در سه مرز مشترک با ترکیه یعنی مرز بازرگان، سرو و رازی مشکل داریم و مردم نگران جان و اموالشان هستند؛ به همین دلیل انتظار داریم مسئولان دو کشور رایزنی ها و تفاهم‌های بیشتری داشته باشند و مخصوصا از دولت ترکیه می خواهیم که کمک کند تا فضای دوستانه بین دو کشور آسیب نبیند.

حسینی صدر با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه برای حل مشکل مرزی دو کشور خاطرنشان کرد: نگرانی های خودمان را به سفیر، دیگر مسئولان ترکیه و استانداران مرزی اعلام کرده ایم و همچنان پیگیر حل و فصل مشکل هستیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا