ظریف: نباید به محیط زیست بی توجه بود

محمد جواد ظریف روز جمعه در آیین آغاز عملیات اجرایی خط دو قطارشهری اصفهان ، افزود: کره خاکی را نباید به بهانه ضرورت توسعه های پایدار و عدم رعایت نکات لازم از نسل های آینده بگیریم. وی اظهار کرد: اگر از همه فرصت ها برای بهبود وضعیت محیط زیست و استفاده از منابع طبیعی استفاده …

محمد جواد ظریف روز جمعه در آیین آغاز عملیات اجرایی خط دو قطارشهری اصفهان ، افزود: کره خاکی را نباید به بهانه ضرورت توسعه های پایدار و عدم رعایت نکات لازم از نسل های آینده بگیریم.

وی اظهار کرد: اگر از همه فرصت ها برای بهبود وضعیت محیط زیست و استفاده از منابع طبیعی استفاده نکنیم بطور قطع آیندگان ما را نخواهند بخشید.

وزیر امور خارجه کشورمان استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی بویژه قطارشهری را به عنوان یکی از بهترین راهبردها برای حفظ محیط زیست دانست و گفت: دولت قطعا در حد توان و اختیاراتش برای توسعه قطارشهری در شهرها تلاش و این موضوع را دنبال خواهد کرد.

وی با بیان اینکه امروز به برکت استقامت مردم ، یک مانع بزرگ از جلوی ملت ایران برداشته شده است ، افزود: ما باید با عزمی راسخ، همدلی و همزبانی در مسیر پیشرفت و توسعه آبادانی کشور گام برداریم.

نوشته های مشابه

ظریف اظهارکرد: جمهوری اسلامی ایران توانست از موانعی که هیچ کس تصور عبور آنها را نمی کرد، بگذرد و با سربلندی به مسیر خود ادامه دهد.

وی افزود: زمان آن رسیده است که قطار سازندگی و توسعه پایدار ایران شتاب گیرد و در این زمینه به عنوان مسئول وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از هیچ کمکی دریغ نخواهم کرد.

ظریف در این آیین از زحمات مجموعه مدیریت استان، شهردار کنونی و سابق اصفهان و مدیریت شهری این پروژه قدردانی کرد و اظهارکرد: قطارشهری بهترین، امن ترین، سازگارترین ، سریع ترین و از نظر زیست محیطی سالم ترین وسیله حمل و نقل درون شهری است.

عملیات اجرایی خط دو قطارشهری اصفهان روز جمعه همزمان با پنجمین روز هفته دولت با حضور محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه آغاز شد.

عملیات اجرایی خط دو قطارشهری اصفهان آغاز شد

این خط قطارشهری به مسافت ۲۳.۵ کیلومتر و با ۲۲ ایستگاه شهرک امام حسین واقع در شمال شرق اصفهان را به میدان شهدای خمینی شهر متصل خواهد کرد.

شهرستان خمینی شهر در ۱۶ کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.

خط دو قطارشهری اصفهان قرار است در سال ۹۶ به بهره برداری برسد و برای اجرای آن حدود سه هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه کشورمان چهارشنبه شب به نمایندگی از رییس جمهوری و هیات دولت بمنظور افتتاح تعدادی از طرح های عمرانی اصفهان در هفته دولت وارد فرودگاه بین المللی شهید بهشتی این شهر شد و مورد استقبال مسئولان این استان قرار گرفت.

انفجار در دفتر نخست وزیری در هشتم شهریور سال ۱۳۶۰ شهادت دو یار دیرین امام (ره) و انقلاب، محمد علی رجایی رییس جمهور و محمد جواد باهنر نخست وزیر وقت را در پی داشت.
به همین مناسبت و بمنظور آشنایی مردم با فعالیت ها و بیان اهداف و برنامه های دولت، از دوم تا هشتم شهریور به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا