قانونی که خود را تکذیب می‌کند

محسن بیگی، مدیر اجرایی انتشارات فصل پنجم در خصوص حواشی اخیر پیش آمده برای اهالی نشر به خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: هر چند که تا به امروز پیامکی مبنی بر لزوم پرداخت مالیات به دست ما نرسیده اما مسئولان سازمان مالیاتی بر مبنای یکی از تبصره‌های قانون معافیت مالیاتی ناشران …

محسن بیگی، مدیر اجرایی انتشارات فصل پنجم در خصوص حواشی اخیر پیش آمده برای اهالی نشر به خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: هر چند که تا به امروز پیامکی مبنی بر لزوم پرداخت مالیات به دست ما نرسیده اما مسئولان سازمان مالیاتی بر مبنای یکی از تبصره‌های قانون معافیت مالیاتی ناشران و کتابفروشان به ما می‌گویند که در صورت عرضه محصولات ناشران دیگر مشمول پرداخت مالیات می‌شویم.

وی افزود: این ادعا در صورتی مطرح شده که اکثر کتابفروشی‌های فعال کشور با اشاره به اینکه کتاب‌های فاخر، ارزشمند و پرطرفدار به دست ناشران متعدد منتشر می‌شوند به عرضه محصولات ناشران شناخته شده در غرفه‌هایشان می‌پردازند و به طور حتم از زیر چتر حمایتی قانون معافیت مالیاتی ناشران و کتاب‌فروشان خارج می‌شوند.

مدیر اجرایی انتشارت «فصل پنجم» اظهار داشت: بنابراین موزعان قانون معافیت مالیاتی ناشران و کتاب‌فروشان با تصویب یک تبصره در قالب این قانون کاری کرده‌اند که قانون فوق اجرا نبوده و خود را تکذیب می‌کند.

بیگی در بخش دیگری از سخنانش به میزان بالای وضعیت بازار کتاب بر روی کیفیت و کمیت انعقاد قرارداد‌های نشر اشاره کرده و ادامه داد: البته این امر تأثیر زیادی بر روی کار انتشارات «فصل پنجم» نگذاشته زیرا ما قبل از عقد هرگونه قراردادی وضعیت بازار نشر ار می‌سنجیم.

وی با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی تعداد قرارداد‌های منعقد شده میان انتشارات «فصل پنجم» با نویسندگان، تصریح کرد: مردم اول باید شکم‌هایشان را سیر کنند و بعد به کارهای فرهنگی برسند و این مورد درباره کتاب هم صدق می‌کند.

مدیر اجرایی انتشارات «فصل پنجم» در پایان به رقابت بی‌انصافانه ناشران خصوصی و دولتی پرداخت و خاطرنشان کرد: ناشران دولتی از دولت بودجه می‌گیرند و به پشتوانه همین بودجه در مقابل ما عرضه اندام کرده و با جلب نظر نویسندگان و شاعران عرصه را بر ما تنگ می‌کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا