مرگ ۱۹ نفر در عربستان بر اثر ابتلا به کرونا

پایگاه خبری وزارت بهداشت عربستان اعلام کرد: از سال ۲۰۱۲ تاکنون حدود ۵۰۲ نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا (مرس) در این کشور جان باختند که ۱۹ مورد مرگ در طی هفته گذشته رخ داده است. مقام های عربستانی اعلام کرده اند این ۱۹ نفر همگی تابعیت عربستانی داشتند . این آمارها حاکی از …

پایگاه خبری وزارت بهداشت عربستان اعلام کرد: از سال ۲۰۱۲ تاکنون حدود ۵۰۲ نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا (مرس) در این کشور جان باختند که ۱۹ مورد مرگ در طی هفته گذشته رخ داده است.

مقام های عربستانی اعلام کرده اند این ۱۹ نفر همگی تابعیت عربستانی داشتند .

این آمارها حاکی از افزایش قابل توجه شمار مبتلایان به ویروس کرونا در عربستان است و با توجه به نزدیک شدن موسم حج ، این امر باعث نگرانی زیادی میان کشورهای مسلمان شده است .

این وزارت خانه می افزاید: افزایش گستره بیماری در مراکز بهداشتی در هفته گذشته، یک مرکز اورژانس در شهر ریاض (پایتخت عربستان) را به تعطیلی کشاند.

این حادثه در پی ابتلا ۴۶ نفر از جمله کارمندان بخش بهداشت این کشور به این ویروس رخ داده است.

این پایگاه خبری می افزاید: شدت گرفتن موج ابتلا به ویروس کرونا در حالی صورت می گیرد که مراسم حج از روز ۳۰ شهریور (۲۱سپتامبر) آغاز می شود و این کشور برای ادای فریضه حج، پذیرای بیش از دو میلیون مسلمان از سراسر جهان است.

عربستان در بین کشورهای جهان بیشترین خسارت را نسبت به ابتلا به ویروس کرونا متحمل شده است.

ویروس کرونا نخستین بار در سال ۱۹۶۰ کشف شد که موجب بروز بیماری هایی از خانواده سرما خوردگی در انسان و حیوانات می شود و از ویژگی آنها زوائد تاج مانند بر روی سطوح دیواره ویروس ها است.

علایم این بیماری هنوز ناشناخته است، اما از علایم اصلی آن تب، سرفه، تنگی نفس و مشکلات حاد تنفسی است. بیمار ممکن است سرفه های چند روزه ظاهرا بدون دلیل نیز داشته باشد. در موارد حاد مشکلات گوارشی نظیر اسهال، نارسایی حاد تنفسی، اختلالات انعقادی، پریکاردیت و نارسایی کلیه نیز گزارش شده است.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است: ۳۵درصد مبتلایان به ویروس کرونا جان خود را از دست می دهند .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا