نیویورک تایمز: امید ایرانیان زنده شد

این توافق برای ایران خوب است. اما از نظر برخی ها در آمریکا مساعد نیست. این افراد بر این باورند ایران، غرب را به دادن امتیازات بسیاری فریب داده است بنابراین ملت وطن پرست و مغرور ایران پیروزی بر شیطان بزرگ را جشن می گیرند. برخی دیگر خود را با این حقیقت راضی کرده اند …

این توافق برای ایران خوب است. اما از نظر برخی ها در آمریکا مساعد نیست. این افراد بر این باورند ایران، غرب را به دادن امتیازات بسیاری فریب داده است بنابراین ملت وطن پرست و مغرور ایران پیروزی بر شیطان بزرگ را جشن می گیرند.

برخی دیگر خود را با این حقیقت راضی کرده اند که دولتشان هرگز با تحقیر قدرتهای خارجی موافقت نخواهد کرد، چه رسد به تسلیم شدن به آنها.

چهاردهم ژوئیه، پس از اعلام توافق هسته ای ملت ایران جشن گرفتند، از پیام های کوتاه تبریک که برای یکدیگر می فرستادند، پوشش خبری مداوم از توافق هسته ای در تلویزیون، رادیو، اینترنت و روزنامه ها تا جشن های خیابانی در شهرهای بزرگ. ایرانی ها نفس راحتی کشیدند که شاید اوضاع از نظر اقتصادی برای آنها بهتر شود.

هیجان بسیاری از ایرانی ها از توافق هسته ای به معنای ابراز امیدواری بود. این توافق فقط خبر خوبی برای آنها پس از سال ها سختی بود حتی اگر نتایج آن یک شبه مشخص نشود. ورود مقامات اروپایی به تهران چند روز پس از توافق برای تجارت با ایران «جدید»، برای ایرانی ها نشانه آن بود که امیدهایشان بی مورد نبوده است.

در خاتمه این مقاله آمده است این توافق فقط به آمریکا مربوط نمی شود. اگر ایران به این توافق متعهد بماند، بقیه جهان نیز متعهد خواهد ماند و اگر آمریکا این توافق را تصویب نکند، اعتبار و منافع اقتصادی خود را از دست خواهد داد زیرا ایرانی ها با متعهد ماندن به این توافق با جهانی بدون آمریکا تعامل خواهند کرد و در سال ۲۰۱۷ به رئیس جمهوری که به وعده خود به آنها برای زندگی بهتر عمل کرده است، رای خواهند داد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا