بازداشت عاملان قتل وکیل شیرازی

در شهریور ماه سال گذشته طی یک اقدام از پیش طراحی شده یک وکیل مورد سوءقصد افراد ناشناس قرار گرفت که طی این اقدام فرد بی گناه دیگری که شاهد ماجرا بود نیز به ضرب گلوله قاتلین جان خود را از دست داد. رئیس کل دادگستری استان فارس در خصوص زوایای پنهان این جنایت گفت: …

در شهریور ماه سال گذشته طی یک اقدام از پیش طراحی شده یک وکیل مورد سوءقصد افراد ناشناس قرار گرفت که طی این اقدام فرد بی گناه دیگری که شاهد ماجرا بود نیز به ضرب گلوله قاتلین جان خود را از دست داد.
رئیس کل دادگستری استان فارس در خصوص زوایای پنهان این جنایت گفت: پس از وقوع این جیانت قاتلین بدون برجای گذاشتن هرگونه سرنخی متواری شدند.

علی القاصی با پیچیده خوانده این پرونده تصریح کرد: با تلاش بازپرس ویژه قتل در دادسرای شیراز و اقدامات اطلاعاتی و با تلاش مأموران آگاهی شیراز ابتدا آمر جنایت دستگیر و پس از آن فرد ضارب نیز توسط مأموران انتظامی بازداشت شد.

وی با تأکید بر اینکه این جنایت در نتیجه اختلافات شخصی به وقوع پیوسته است گفت: این افراد پیش از این نیز دو بار اقدام به سوء قصد به جان وکیل شیرازی کرده بودند که اقدام آنان نافرجام مانده بود.

این مقام مسئول قضایی با بیان اینکه آمر به قتل، فرد شروری را برای این اقدام اجیر کرده و با هماهنگی منزلی را جنب محل سکونت وکیل اجاره کرده بود تا نقشه شوم خود را عملی سازند گفت: نقشه از پیش طراحی شده قاتلین و از بین برداشتن شواهد و قرائن و همچنین مخفی کردن اسلحه ای که به عنوان آلت جرم استفاده شده بود کار تحقیق را برای ما سخت کرد و باعث گردید تا در روز جنایت آثار و سرنخ هایی از قاتلین بر جای نماند که همین امر باعث گردید اقدامات ویژه ای با دستور مقام قضایی و مأموران آگاهی در دستور کار قرار گیرد که پس از یک سال قاتل و آمر به قتل دستگیر شدند.

بازپرس شعبه هشتم دادسرای عمومی و انقلاب شیراز نیز در خصوص آخرین اقدامات صورت گرفته در این پرونده گفت: پس از مواجه حضوری قاتلین به بزه ارتکابی خود اعتراف کردند.

قاضی درخشان با اشاره به بازسازی صحنه جرم توسط قاتل گفت: تحقیقات اولیه در حال تکمیل است و به زودی کیفرخواست متهمان صادر خواهد شد.

وی همچنین از کشف شدن اتومبیل سرقتی استفاده شده در صحنه جنایت خبر داد و افزود: اتومبیل طی مراحل قانونی به صاحب آن مسترد گردید.

این گزارش حاکی است با دستور ویژه رئیس کل دادگستری استان این پرونده پس از صدور کیفرخواست در دادسرای شیراز در دادگاه کیفری یک استان و در وقت فوق العاده رسیدگی خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا