هشدار هاموند درباره رد «برجام» در کنگره

«لوران فابیوس»، وزیر خارجه فرانسه گفت کشورش در مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه ۱+۵ قاطعیت سازنده‌ای از خود نشان داده است. «ژرارد آروئاد»، سفیر فرانسه در آمریکا روز پنجشنبه در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توئیتر، اظهارات فابیوس را منتشر کرد. طبق نوشته «آروئاد»، فابیوس گفته است: «تا لحظه آخر مذاکرات هسته‌ای، قاطعیت …

«لوران فابیوس»، وزیر خارجه فرانسه گفت کشورش در مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه ۱+۵ قاطعیت سازنده‌ای از خود نشان داده است.

«ژرارد آروئاد»، سفیر فرانسه در آمریکا روز پنجشنبه در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توئیتر، اظهارات فابیوس را منتشر کرد.

طبق نوشته «آروئاد»، فابیوس گفته است: «تا لحظه آخر مذاکرات هسته‌ای، قاطعیت سازنده و مشروعی نشان دادیم.»

از طرف دیگر، «فیلیپ هاموند»، وزیر خارجه انگلیس، در یک حاشیه‌نویسی بر سند «برجام» درباره احتمال رد این توافق در کنگره آمریکا به قانونگذاران آمریکایی هشدار داده است.

هاموند در قسمتی از «برجام» نوشته است: «در صورتی که آمریکا از این توافق، کنار بکشد، اتحاد بین‌المللی فرو می‌پاشد، تندروها در ایران تقویت می‌شوند و ما از موثرترین راه برای جلوگیری ساخت سلاح هسته‌ای توسط ایران محروم خواهیم شد.»

وزیر خارجه انگلیس در بخش مربوط به تحریم‌ها نیز تأکید کرده کشورهای طرف قرارداد با ایران، برای بازگشت آنی تحریم‌ها تردیدی نخواهند کرد.

او نوشت: «ما برای بازگرداندن آنی تحریم‌ها در صورت لزوم، تردید نخواهیم کرد. فراموش نکنیم که تحریم‌های اتحادیه اروپا – که با آگاهی کامل از مخاطرات آنها بر اقتصادهای ما وضع شدند- در آوردن ایران پای میز مذاکره موثر بودند.»

او افزود: «و ما در صورتی که ایران احساس کنیم ایران به توافق پایبند نیست، می‌توانیم از طریق رأی‌گیری در شورای امنیت، به ادامه تحریم‌ها رأی دهیم.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا