هشدار پیامکی بانک ملت در خصوص کلاهبرداری های قرعه کشی

به گزارش خبرنگار موبنا، در اطلاع رسانی بانک ملت آمده پیامک هایی که ارسال اطلاعات بانکی شما نظیر رمز دوم عابر بانک را با عناوین و شگردهایی ماند برنده شدن در مسابقه و قرعه کشی ها در خواست می کنند، به قصد کلاهبرداری از شما است و هر گز به این پیامک ها اعتماد نکنید. …

به گزارش خبرنگار موبنا، در اطلاع رسانی بانک ملت آمده پیامک هایی که ارسال اطلاعات بانکی شما نظیر رمز دوم عابر بانک را با عناوین و شگردهایی ماند برنده شدن در مسابقه و قرعه کشی ها در خواست می کنند، به قصد کلاهبرداری از شما است و هر گز به این پیامک ها اعتماد نکنید.
هشدار به تمامی مشتریان بانکی در حالی است که پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی کشور در این باره می گوید یکی از بیشترین آمار تخلف های اینترنتی مربوط به سوءاستفاده از حساب های بانکی است و به مردم هشدار می دهد در نگهداری از رمزهای بانکی خود نهایت دقت را داشته باشند.
لو رفتن رمز اینترنتی بانکی خیلی ساده تر از آن چیزی است که ما تصور می کنیم فقط کافی است وقتی پای خود پرداز هستید یادتان برود رسیدی که در آخر عملیات به شما تحویل می شود را بردارید، همین خودش یک منبع مهم برای هک شدن حساب بانکی است.
برای اینکه به چنین مشکلی بر نخورید بهتر است از رمزهای تکراری مانند شماره شناسنامه، تاریخ تولد و… که به راحتی قابل حدس زدن باشند، استفاده نکنید به طور متوالی رمز خود را در فواصل مختلف زمانی تغییر دهید و هیچگاه رمز بانکی خود را در کنار کارت و در دسترس دیگران قرار ندهید.
۱۲۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا