آمریکا تا سال ۲۰۳۰ آل سعود را حذف می کند

سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی دستیار ارشد و مشاور عالی فرمانده کل قوا در امور نظامی عصر امروز چهارشنبه در دوره خط امام که در دانشگاه امام حسین(ع) برگزار شد، با اشاره به اهمیت موقعیت ژئوپولوتیک ایران، اظهار داشت: هدف اساسی و غیرقابل تغییر هر حکومتی عبارت است از حفظ بقای ملی، حفظ هویت و …

سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی دستیار ارشد و مشاور عالی فرمانده کل قوا در امور نظامی عصر امروز چهارشنبه در دوره خط امام که در دانشگاه امام حسین(ع) برگزار شد، با اشاره به اهمیت موقعیت ژئوپولوتیک ایران، اظهار داشت: هدف اساسی و غیرقابل تغییر هر حکومتی عبارت است از حفظ بقای ملی، حفظ هویت و ارزش های ملت، حفظ منافع و امنیت ملی و استقلال و تمامیت ارضی است.

وی با اشاره به عوامل جغرافیایی افزایش قدرت ملی ایران، خاطرنشان کرد: ما در منطقه خلیج فارس ۲۰۲۵ کیلومتر ساحل داریم که از خلیج گواتر تا دهانه فاو مرز دریایی جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود که طولانی ترین ساحل از آن ماست.

وی افزود: روزانه بین ۱۷ تا ۲۰ میلیون بشکه نفت از تنگه هرمز جابجا می شود و ما قدرت کنترل این انرژی را داریم.

دستیار ارشد و مشاور عالی فرمانده کل قوا در امور نظامی به حوزه فرهنگ و هنر اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران در اطراف و جهان اسلام حوزه نفوذ دارد و الگوی مردم سالاری ما الگوی جدید اسلام است که در نظام های سیاسی جهان تعریف نشده است.

وی افزود: در حوزه تسلیحات نیز با این حال که تسلیحات مان را خودمان می سازیم، اما در صنایع هوایی و فضایی خودکفا نیستیم. به عنوان مثال نمی توانیم موتور یک هواپیما را خودمان بسازیم و به خارج وابسته هستیم، اما خوشبختانه در صنعت موشکی خودکفا هستیم، به طوری که موشک های ما اغلب با برد ۲ هزار کیلومتر ساخته می شوند.

سرلشکر صفوی افزود: ما از نظر اقتصادی کشور تک محصولی هستیم و نفت را می فروشیم و با پول آن کشور را اداره می کنیم که این یک مشکل است و باید آن را اصلاح کنیم.

وی تاکید کرد: بحث اقتصاد را باید جدی گرفت و نباید خودمان را به نفت وابسته کنیم. در سال ۶۵ کل درآمد نفتی ما ۷ میلیارد دلار شد که با این مقدار توان اداره جنگ و حتی معیشت مردم را نداشتیم.

وی به هزینه کشورهای منطقه درباره خرید تسلیحات اشاره کرد و گفت: عربستان سعودی از سال ۲۰۱۰ تا سال ۲۰۱۴ حدود ۳۰ میلیارد دلار تسلیحات خریداری کرده که یک بمب سعودی ها حدود ۵.۶ میلیون دلار است و آن را بر سر مردم بی گناه یمن می اندازند.

دستیار ارشد و مشاور عالی فرمانده کل قوا در امور نظامی به جریان سیاسی حاکم در عربستان سعودی اشاره کرد و گفت: حکومت عربستان سعودی یک حکومت لائیک است و تصمیم گیری ها و حکومت داری سران آن براساس لائیک تدوین می شود. سعودی ها اگر الفبای اسلامیت را داشتند این گونه بمب بر سر مردم یمن نمی ریختند. خاندان جدید سعودی با خاندان گذشته آن دچار مشکل هستند و آمریکایی ها نیز از این فرصت در جهت بهره برداری های خود استفاده می کنند.

سرلشکر صفوی با اشاره به راهبرد آمریکا برای ماندن و برگشت به منطقه، گفت: آنها با راه اندازی جنگ های نیابتی قصد برگشت به منطقه را دارند و قصد دارند که مجددا پایگاه های نظامی شان را راه اندزای کنند.

سرلشکر صفوی با اشاره به قدرت گیری چین تا سال ۲۰۲۵ اشاره کرد و گفت: قدرت اقتصادی چین تا سال ۲۰۲۵ از قدرت آمریکایی ها بیشتر می شود و اگر قدرت اقتصادی بیشتر شود آنها به دنبال قدرت سیاسی خواهند رفت و اگر قدرت سیاسی آنها نیز بیشتر شود آنها به دنبال قدرت نظامی می روند.

وی تصریح کرد: آمریکایی ها تا زمانی که نفت و رژیم های وابسته مثل صهیونیستی در این منطقه حضور دارند این منطقه را ترک نمی کنند.

دستیار ارشد و مشاور عالی فرمانده کل قوا در امور نظامی درباره تحولات سوریه، عراق و یمن، تاکید کرد: آنچه که در سوریه، عراق و یمن می گذرد یک جنگ نیابتی است که توسط آمریکایی ها راه افتاده است. اهل تسنن عراق و سوریه با جنایتکاران و تروریست ها مخالف هستند و جنایات آنها را یک عمل تکفیری و صهیونیستی می دانند که آنها بویی از اسلام نبرده اند.

سرلشکر صفوی درباره راهبرد جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با تهدیدات، گفت: ما قصد درگیری و جنگ در منطقه را نداریم، اما باید از ورود داعش به کشور جلوگیری کنیم. در این خصوص نیز باید در عراق و سوریه با داعش مقابله کنیم، البته داعش را در حد و وزن ورود و یا نفوذ به مرزهای ایران نمی دانیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا