در سینما و تئاتر چه خبر است؟

نمایشنامه «وقتی ما مردگان برمی‌خیزیم» همانند دیگر آثار ایبسن جنجال‌برانگیز است. این اثر را وصیت‌نامهٔ ایبسن می‌دانند. «وقتی ما مردگان برمی‌خیزیم» به عنوان آخرین اثر هنری هنریک ایبسن از نظر سبک نگارش بسیار غنی است و نسبت به دیگر آثار ایبسن در شخصیت‌پردازی و ایجاد دنیایی وهم‌آلود قدرتمندتر به نظر می‌رسد. داستان این نمایشنامه نسبتاً …

نمایشنامه «وقتی ما مردگان برمی‌خیزیم» همانند دیگر آثار ایبسن جنجال‌برانگیز است. این اثر را وصیت‌نامهٔ ایبسن می‌دانند. «وقتی ما مردگان برمی‌خیزیم» به عنوان آخرین اثر هنری هنریک ایبسن از نظر سبک نگارش بسیار غنی است و نسبت به دیگر آثار ایبسن در شخصیت‌پردازی و ایجاد دنیایی وهم‌آلود قدرتمندتر به نظر می‌رسد.

داستان این نمایشنامه نسبتاً سر راست است. مجسمه‌سازی مشهور به نام روبک پس از سال‌ها زندگی در خارج از کشور همراه همسر جوانش، مایا، به زادگاهش برگشته است. آن‌ها در هتل محل اقامتشان با شکارچی خرسی به نام اولفهایم برخورد می‌کنند و در ادامه مایا همراه او به شکار می‌رود. روبک با زنی مرموز و سفیدپوش برخورد می‌کند و او را به نام ایرنه به جا می‌آورد. ایرنه اولین و تنها مدل روبک و الهام‌بخش شاهکار اصلی‌اش، مجسمهٔ «روز رستاخیز» بوده است.

اولین پروژهٔ نمایشی دارای سبک از شهاب آگاهی، نمایش مده‌آ بود که پس از حضور در جشنواره تئاتر دانشگاهی و جشنواره فجر، در خردادماه ۹۰ در تالار مولوی به روی صحنه رفت.

در نمایش «وقتی ما مردگان برمی‌خیزیم»، مهدی اعتمادسعید، سارا اکبری، نیلوفر ندایی، ماکان اشگواری، طاهره هزاوه، محمد طاهری و سجاد شفیعی به ایفای نقش می‌پردازند؛ همچنین طراحی موسیقی این نمایش را نوید گوهری بر عهده دارد.

گفتنی است، فروش اینترنتی بلیت نمایش «وقتی ما مردگان برمی‌خیزیم» از روز شنبه ۷ شهریور آغاز می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای خرید اینترنتی به سایت www.iranconcert.com مراجعه کنند و یا با شماره تلفن ۹۱۰۱۷۷۰۳۷۰ تماس بگیرند.

موافقت شورای ساخت با ۴ فیلم نامه

شورای صدور پروانه ساخت با ۴ فیلمنامه در جلسه ۲۸مرداد موافقت کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی،فیلم‌نامه‌های ” بی سایه” به تهیه کنندگی وکارگردانی ابوالفضل صفاری و نویسندگی مشترک سجاد افشاریان و ابوالفضل صفاری با موضوع تحکیم خانواده ( ملودرام اجتماعی) ، “عقربه روی ۲۲۰” به تهیه کنندگی و کارگردانی علیرضا امینی و نویسندگی علی اصغری با موضوع تحکیم خانواده( ملودرام اجتماعی) ، “خشم و هیاهو” به تهیه کنندگی سعید سعدی و به کارگردانی و نویسندگی هومن سیدی با موضوع پایبندی به اخلاق در جامعه (پلیسی) و “چراغ های ناتمام” به تهیه کنندگی مجید اسماعیلی و کارگردانی مصطفی سلطانی و نویسندگی محسن جسور با موضوع فرهنگ ایثار و شهادت ( دفاع مقدس) موافقت شورای ساخت سازمان سینمایی را اخذ کردند.

آغاز پیش فروش بلیط های نمایش “تکه های سنگین سرب”

پیش فروش بلیط های نمایش “تکه های سنگین سرب” که برش هایی از زندگی دکتر مصطفی چمران را روایت می کند، آغاز شد.

تازه ترین اثر گروه تئاتر “پوشه” به نویسندگی و کارگردانی ایوب آقاخانی از پنجشنبه (۱۲ شهریور ماه) به روی صحنه می رود.

بلیط های این نمایش که برش هایی از زندگی دکتر مصطفی چمران را روایت می کند، در پایگاههای اینترنتی ایران کنسرت و گیشه تئاتر به نشانی www.iranconcert.com وwww.gishetheater.com پیش فروش می شود.

پیام دهکردی و عاطفه لک، بازیگران نمایش “تکه های سنگین سرب” هستند و دیگر عوامل تازه ترین اثر گروه تئاتر پوشه نیز عبارتند از: آنکیدو دارش، آهنگساز و طراح جلوه‌های صوتی؛ الهام صالحی، طراح چهره‌پردازی؛ کیوان معتمدی، طراحی نور؛ ارسلان آقاخانی ، طراح پوستر و بروشور؛ لادن سیدکنعانی ، طراح صحنه و لباس و نورالدین حیدری ماهر ، مدیر تولید و برنامه‌ریز پروژه.

این نمایش هر شب (بجز شنبه) ساعت ۲۰ در تالار چهارسو اجرا خواهد شد.

نمایش «پپرونی برای دیکتاتور» دو اجرایی شد

نمایش «پپرونی برای دیکتاتور» به کارگردانی خسرو احمدی،پنجشنبه و جمعه،پنجم و ششم شهریورماه دو اجرا خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی گروه، با توجه به استقبال مخاطبان از نمایش «پپرونی برای دیکتاتور»، این نمایش دو روز آخر هفته، با دو اجرا میزبان علاقمندان خود خواهد بود.

نمایش «پپرونی برای دیکتاتور» در روزهای یاد شده در دو نوبت ۱۷:۳۰ و ۱۹:۳۰ در سالن استاد ناظرزاده مجموعه ایرانشهر به صحنه می‌رود.

نمایش «فصل شیدایی» در کرمانشاه بومی‌سازی شد

مردم استان کرمانشاه در حالی میزبان نمایش بزرگ و میدانی «فصل شیدایی» شده‌اند که دست‌اندرکاران این نمایش با بومی‌سازی دو آیتم انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، از نخستین شب اجرا با ظرفیت کامل پیش‌بینی شده برای تماشاگران روبه‌رو شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی «فصل شیدایی» این نمایش میدانی پس از اجرا در هفت شهر کشور و استقبال مخاطبان در تهران، طی شب‌های ماه مبارک رمضان، از ۳۰ مرداد در ورودی شهر کرمانشاه، هشتمین اجرای خود را به کارگردانی سعید اسماعیلی و روایت رسالت بوذری تجربه می‌کند.

فصل شیدایی که در بخش‌هایی نظیر هبوط حضرت آدم (ع)، نجات حضرت نوح (ع)، بعثت پیامبر اکرم (ص)، احراق باب حضرت زهرا (س)، واقعه کربلا و شهادت امام حسین (ع)، عزیمت امام رضا (ع) به خراسان و بیان حدیث سلسله‌الذهب، ‌پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و ظهور حضرت حجت (عج) برنامه‌ریزی شده است، دو آیتم انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را بر اساس شخصیت‌ شهید جعفری از مبارزان انقلاب و همچنین حضور رزمندگان اسلام در عملیات نصر ۷ بومی‌سازی کرده است.

دست‌اندرکاران این نمایش، همچنین با به‌کارگیری آواها و گویش محلی مردم کرمانشاه در این دو آیتم، سعی کرده‌اند تا مخاطبان استان کرمانشاه از اجرای پرمخاطب‌ترین نمایش میدانی کشور، بیش‌تر لذت ببرند.

بر اساس این گزارش، همزمان با ایام دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه (س) و امام هشتم، آیتم امام رضا (ع) در اجرای کرمانشاه به صورت ویژه‌ در نظر گرفته شده و علاوه بر پخش کلیپی در همین زمینه، مولودی‌خوانی تولد حضرت ثامن‌الحجج (ع) نیز برپا می‌شود.

نمایش بزرگ و میدانی فصل شیدایی، همه شب‌ها بعد از نماز مغرب و عشاء در «اردوگاه توحید»، واقع در ورودی شهر کرمانشاه از سمت جاده همدان اجرا می‌شود. این اردوگاه، پذیرنده ۶ هزار بیننده است؛ در حالی که ظرفیت این محل از شب اول، تکمیل بوده نمایش، بدون صندلی خالی آغاز شده است.

اجرای این نمایش به مدت ۱۵ شب تا جمعه، ۱۳ شهریور در کرمانشاه ادامه خواهد یافت. سازمان هنری رسانه‌ای اوج، سرمایه‌گذار اجرای نمایش «فصل شیدایی» در کرمانشاه و مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی (مهنا) مجری آن است. این برنامه بزرگ هنری با همکاری سپاه نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه، قرارگاه فرهنگی کربلا، شهرداری کرمانشاه و اداره برق این شهر برگزار می‌شود.

معرفی شورای انتخاب جشنواره‌ی تئاتر کودک

شهرام کرمی دبیر بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با دعوت از پنج هنرمند تئاتر برای انتخاب آثار متقاضی در بخش مسابقه صحنه‌ای ، شورای انتخاب جشنواره را معرفی کرد.

حسن دادشکر، سید حسین فدایی‌حسین، مریم کاظمی، حسین صفی، ناصر آویژه به عنوان شورای انتخاب بخش مسابقه تئاتر کودک و نوجوان معرفی شدند.

بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با دبیری شهرام کرمی ۹ تا ۱۴ مهرماه در شهر تاریخی همدان برگزار می‌شود.

«مصائب چارلی» ایرانی در سرزمین مادری اتریش!

فیلم سینمایی «مصائب چارلی» از فیلم‌اولی‌های مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی «علیرضا سعادت‌نیا»، در جشنواره بین‌المللی «فیلم، سرزمین مادری نو» که از صبح امروز در کشور اتریش گشایش یافته است، روی پرده می‌رود.

بیست و هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی «فیلم، سرزمین مادری نو» The New Homeland- Film طی روزهای چهارم تا هشتم شهریورماه ۹۴ در کشور اتریش برگزار خواهد شد و فیلم «مصائب چارلی» اولین ساخته‌ی سینمایی «علیرضا سعادت‌نیا» بعنوان نماینده سینمای ایران در این جشنواره به نمایش در‌می‌آید.

داستان این فیلم که مهدی هاشمی به عنوان بازیگر اصلی در آن نقش‌آفرینی می‌کند، درباره‌ی «کاکازاد» فروشنده‌ی دوره‌گرد نفت و بنزین است که در منطقه اربیل کردستان زندگی می‌کند. او که عاشق فیلم و سینماست، روزی به طور اتفاقی در بازار کهنه‌فروشی، یک آپارات سینما دیده و آن را خریداری می‌کند…

عوامل تولید این فیلم سینمایی به این شرح هستند: نویسنده و کارگردان: علیرضا سعادت‌نیا، مدیر فیلمبرداری: گئورگی دزالف، صدابردار: نظام‌الدین کیایی، صداگذار: پرویز آبنار، تدوینگر: واروژ کریم‌مسیحی، طراح صحنه و لباس: نعمت جورائف، طراح گریم: رسول سیدعربی، مدیر تولید: محمدرضا نجفی، جلوه‌های ویژه: عظیم محمدی، مدیر تدارکات: بهرام دانایی‌زادگان، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: جلال‌الدین ساعدپناه، عکاس: نوید سجادی‌حسینی، بازیگران: مهدی هاشمی، نارین اکرام، آلکساندرا اولینیک، طوفان ابوبکر، سمیر فاروق، سیروان گلی، کژار (بازیگر کودک)، تهیه‌کننده: علیرضا سبط‌احمدی، محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا