رایزنی استرالیا با ایران درباره سوریه

استرالیا  تایید کرد ‘باراک اوباما’ رئیس جمهور آمریکا از کانبرا خواسته است به شرکت کنندگان در حملات هوایی ائتلاف علیه داعش در خاک سوریه بپیوندد. ‘جولی بیشاپ’ وزیر امور خارجه استرالیا روز چهارشنبه با تایید این درخواست آمریکا، گفت که کشورش به منظور پاسخ به درخواست رسمی واشنگتن برای حضور نیروی هوایی این کشور در …

استرالیا  تایید کرد ‘باراک اوباما’ رئیس جمهور آمریکا از کانبرا خواسته است به شرکت کنندگان در حملات هوایی ائتلاف علیه داعش در خاک سوریه بپیوندد.

‘جولی بیشاپ’ وزیر امور خارجه استرالیا روز چهارشنبه با تایید این درخواست آمریکا، گفت که کشورش به منظور پاسخ به درخواست رسمی واشنگتن برای حضور نیروی هوایی این کشور در سوریه، علاوه بر ایران با چند کشور دیگر رایزنی می کند.

به نوشته تارنمای روزنامه ‘سیدنی مورنینگ هرالد’، وی گفت که من پیش از این نیز در مورد نقش ارتش استرالیا در عراق از جمله آموزش اعضای ارتش عراق با رهبران ایران گفت وگو کرده ام.

استرالیا ۴۰۰ نیروی ویژه در کنار بیش از ۱۰۰ نظامی نیوزیلند برای آموزش ارتش عراق به این کشور اعزام و در پایگاه وسیع ‘تاجی’ مستقر کرده است.

وزیر امور خارجه استرالیا در ادامه تاکید کرد که کشورش گفت وگوهای منظمی با ایران در مورد مسائل دو جانبه مهم منطقه ای و بین المللی که دو کشور را تحت تاثیر قرار می دهند، انجام می دهد.

به گفته بیشاپ، فعالیت های گروه تروریستی داعش در عراق از این گونه مسائل است.

وی خرداد ماه نیز خواستار دعوت از ایران برای شرکت در مذاکرات ‘استراتژیک بین آمریکا و متحدان آن’ در ائتلاف ضد داعش به منظور بررسی چگونگی مقابله با این گروه تروریستی شده بود.

وزیر امور خارجه استرالیا تاکید کرده بود ‘در این مذاکرات آشکارا یک تسکین دهنده پنهان وجود دارد و آن گفت وگو با ایران است’.

کشورهای آمریکا، کانادا و انگلیس در حاضر گروه تروریستی داعش در سوریه را هدف حملات هوایی خود قرار می دهند و در صورت پاسخ مثبت از سوی کانبرا، استرالیا نیز به جمع این کشورها می پیوندد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا