خرید هواپیماهای مسافربری مدرن از روسیه

سورنا ستاری معاون علمی رئیس جمهور در حاشیه بازدید از نمایشگاه هوافضای روسیه در پاسخ به سؤالی درباره موضوع هواپیماهای مسافربری سوپر جت ۱۰۰ این هواپیما را یک هواپیمای فوق العاده معرفی کرد و اظهار داشت: این هواپیما توسط یک کنسرسیوم بین المللی ساخته می شود و ۸۰ درصد قطعات آن غربی و غیرروسی است. …

سورنا ستاری معاون علمی رئیس جمهور در حاشیه بازدید از نمایشگاه هوافضای روسیه در پاسخ به سؤالی درباره موضوع هواپیماهای مسافربری سوپر جت ۱۰۰ این هواپیما را یک هواپیمای فوق العاده معرفی کرد و اظهار داشت: این هواپیما توسط یک کنسرسیوم بین المللی ساخته می شود و ۸۰ درصد قطعات آن غربی و غیرروسی است.

ستاری با اشاره به برنامه ریزی برای خرید این هواپیما خاطرنشان کرد: این هواپیما با همکاری ایرباس و بوئینگ ساخته می شود و شرکت های هواپیمایی ایران برای در اختیار گرفتن این هواپیما علاقمندند چرا که هزینه های آن بسیار پایین است و ما ایرباس در این سایز ۱۰۰ نفره نداریم.

وی اظهار داشت: با توجه به شباهت های سوپرجت ۱۰۰ با ایرباس مشکلی در تعمیر و نگهداری این هواپیما نخواهد بود.

تاکنون سه ایرلاین ایرانی یعنی کیش ایر، زاگرس و کاسپین در خصوص هواپیمای سوپرجت با روس ها صحبت کردند.

نوشته های مشابه

سورنا ستاری همچنین از چندین توافقنامه میان ایران و روسیه در حوزه های هوایی، فضایی، علوم شناختی، سلول های بنیادین و .. و نیز ۳ تفاهمنامه با دانشگاه های بزرگ روسیه خبر داد و افزود: این موضوعات در جلسه امروز که اولین جلسه کمیسیون فناوری دو کشور است مطرح می شود.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: بحث های مربوط به این توافقنامه ها نهایی شده و تنها امضای آن مانده است.

معاون علمی رئیس جمهور مقطع کنونی را جهشی بزرگ در روابط میان دو کشور ایران و روسیه توصیف کرد و گفت: البته بحث ما فقط خرید نبوده و انتقال دانش و فناوری نیز مورد نظر ماست و در عین حال ما نیز دستاوردهایی برای صادرات به روسیه داریم.

وی با بیان اینکه روس ها نوع نگاه خود را عوض کرده و همکاری های بین المللی را افزایش دادند، اظهار داشت: در پی آن هستیم که بتوانیم از فرصت های به دست آمده بیشترین بهره وری را در حوزه های علمی و فناوری ببریم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا