ساختمان میدان سپاه ۷ طبقه شد

محمد باقر قالیباف طی سخنانی در چهاردهمین جشنواره شهید رجایی و آئین روز کارمند که در محل سالن همایش‌های بین المللی برج میلاد تهران برگزار شد، بر ضرورت انسجام سازمانی در شهرداری تهران تاکید کرد و گفت: احساس من این است که حمیت قسمتی در شهرداری ضعیف است؛ البته ما نمی‌خواهیم سازمان پرستی کنیم و …

محمد باقر قالیباف طی سخنانی در چهاردهمین جشنواره شهید رجایی و آئین روز کارمند که در محل سالن همایش‌های بین المللی برج میلاد تهران برگزار شد، بر ضرورت انسجام سازمانی در شهرداری تهران تاکید کرد و گفت: احساس من این است که حمیت قسمتی در شهرداری ضعیف است؛ البته ما نمی‌خواهیم سازمان پرستی کنیم و تعصب های خشک داشته باشیم اما در مجموعه ای خدمت می کنیم که باید نسبت به آن یک حمیت قسمتی داشته باشیم.

وی افزود: گاهی برخی افراد حرف‌هایی را نسبت به شهرداری می زنند؛ البته ما نمی‌گوییم یک سازمان بی عیب و نقص هستیم و در شهرداری رشوه و فساد نیست، اما محکم می گوییم که شهرداری تهران در حوزه مفاسد اداری و مالی از بقیه سازمان های دولتی  و نهادهای عمومی غیردولتی سالم‌تر است. این موضوع را هم ما نمی‌گوییم بلکه دستگاه های ذی ربطی که صلاحیت دارند این حرف را می زنند اما متاسفانه در افکار عمومی این‌گونه نیست.

شهردار تهران تصریح کرد: اگر در جایی می شنویم که کسی می گوید فلان جا در شهرداری فلان اتفاق افتاده و همه دزد هستند، ما هم با آن ها همراهی می کنیم. این در حالی است که اگر فردی چنین مساله ای را گفت، باید بگوییم شما چه سندی دارید؟ باید حمیت و غیرت سازمانی داشته باشیم، بایستیم و از طرف توضیح بخواهیم تا اگر موضوعی وجود دارد، اسناد و مدارک را بگیریم و دنبال کنیم. ما در این سازمان زحمت می کشیم و اگر درصد بسیار کمی همکار نادان داریم که آبروی ما را می برند، نباید بگذاریم آبروی دیگران را ببرند، اما وقتی با غیرت از این موضع دفاع نمی کنیم، هر کسی حرفی می زند.

وی در ادامه به ذکر خاطره ای در این زمینه پرداخت و گفت: یک مسئولی از مسئولان سرشناس به من گفت که در منطقه ۵ پروانه ساختمان ما را نمی دهند و در آخر هم گفته اند که تا ۴۰ میلیون تومان ندهی، پروانه ساختمان نمی دهیم! وکیل ما ۴۰ میلیون تومان پرداخت کرده و فردا صبح پروانه را داده اند. من موضوع را همان روز به شدت پیگیری کردم و دیدم که ۵ ماه قبل پروانه صادر شده و همکار ما در شهرداری صورت جلسه دارد که پروانه را در همان زمان تحویل وکیل این فرد داده است اما این وکیل پروانه را نگه داشته و ۴۰ میلیون به نام شهرداری گرفته است.   این برادر مسئول ما تریبون های متعددی دستش دارد و همه جا می گفت شهرداری رشوه می گیرد. این در حالی است که همه ما در مجموعه شهرداری باید این حمیت و انسجام سازمانی را در حوزه سالم سازی داشته باشیم.

قالیباف تاکید کرد: حداقل اگر با بقیه سازمان ها و دستگاه ها قیاس کنیم، انصافا همکاران ما در شهرداری تهران زحمت می کشند و درست نیست در افکار عمومی این همه زحمت با چند خطا از بین برود.   ما یک خانواده هستیم و بچه ها و خانواده های ما باید به اینکه ما در شهرداری خدمت می کنیم، افتخار کنند.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود بر اهمیت موضوع حق الناس تاکید کرد و گفت: هر جا که بحث حق الناس است بدانیم که بحث امر به معروف و نهی از منکر در آنجا پر رنگ تر از همه جاست.

وی افزود: در چند پرونده ماده ۱۰۰ به معاونت شهرسازی و معماری گفتم که حواستان باشد تا به آدم مستضعفی که ۷۰ متر بنا دارد و تخلف کوچکی کرده است گیر ندهید؛ البته این هم خلاف است و باید جلوی آن را بگیریم اما این تخلفات در اولویت اول ما نیستند. اگر ما قدرتمندیم، برویم و تخلفات پاساژ علاء الدین را تخریب کنیم. همینطور برویم تخلفات ساختمانی که از کف شروع کرده و ۲۵ طبقه از سطح اشغال خلاف کرده است را پائین بریزیم. در این میان اگر حکم به جریمه است، به حدی جریمه را بالا ببریم که متخلف نقره داغ شود و تا عمر دارد دیگر خلاف نکند. این در حالی است که این آدم ها مرتب پشتشان سفارش دارند.

قالیباف عنوان داشت: همین موضوع پاساژ علاء الدین برای دیروز و امروز نیست. زمانی که بنده از ۲۴ ماه قبل پای این کار ایستادم، یک نفر حامی در شورای شهر و شهرداری نداشت و هیچ کس نگفت؛ «قالیباف، خدا قوت! کار خوبی را دنبال می کنی» من اول دیدم که اشکالاتی در خود منطقه وجود دارد و در منطقه هم کوتاه نیامدم و پای آن ایستادم تا با کسی که باید برخورد شود، برخورد شد. باور کنید تا قبل از اینکه موضوع حل و فصل شده و حکم قطعی شود، تلفن هایی از درون و بیرون شهرداری به من می شد که حالا کوتاه بیا! سپس با پیگیری مجدانه دائما به دلایل مختلف تخریب را عقب می انداختند اما وقتی کار اتفاق افتاد، خیلی ها پیدا شدند و گفتند ما این کار را پیگیری کردیم!

وی افزود:  چند روز قبل در منطقه ۴ پرونده ای دنبال می شد که من از سال ۸۷ در جریان آن بودم. در این پرونده فشارهای متعددی هم وجود داشت اما به دوستان گفتم تردید نکنید و هر چقدر هم تماس و فشار وجود دارد، به آن توجه نکنید بلکه باید با تخلفات برخورد کرده و مورد را تخریب کنید. باید توجه داشت که این کار خراب کردن ساختمان نیست، بلکه خاک به دهان کسانی است که می خواهند با قدرت و ثروت موضوعات را حل کنند. حق الناس اینجاست و باید بایستیم و کار را دنبال کنیم.

شهردار تهران ادامه داد: ما می خواهیم بگوییم که در این بخش باید جدی باشیم و از خودمان شروع کنیم تا جلوی ریخت و پاش در شهرداری را بگیریم. بنده هم هزار عیب و ایراد در کار دارم اما در طول ۱۰ سال گذشته اگر در اسناد حسابرسی و مالی شهرداری سندی بود که در دفتر کارم پرده، مبل و صندلی را عوض کرده ام، بگویید. حتی در پروژه صیاد ما می خواستیم گذر سمت راست بزنیم و نیاز بود تا دفتری درست کنیم تا در آن مستقر باشم اما گفتم همان کانکس کارگاه بشود دفتر کار. این در حالی است که می توانستم آنجا ساختمانی برای خودم درست کنم، اما وقتی وارد اتاق شهردار ناحیه می شویم، به مراتب مجلل تر از اتاق شهردار تهران است.

قالیباف ادامه داد: من از زمانی که در جمهوری اسلامی مسئول شدم تا الان یک متر ساختمان برای خودم نساختم. در نیروی انتظامی ساختمان خوبی برای فرماندهی در حال ساخت بود و وقتی من فرمانده شدم، این ساختمان حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، اما معاونان و ستاد جا نداشتند. من ساختمان فرماندهی را در ۸۰ درصد نگه داشتم و بقیه ستاد را کامل کردم. همینطور توسعه ۴ هزار پاسگاه را شروع کردم و بعد ۲۰ درصد ساختمان فرماندهی را تمام کردم.

وی افزود: با این شرایط گاهی من در نواحی که می روم و گاهی در اتاق بعضی ها که وارد می شوم، از نوع این ساختمان حیرت می کنم. این ها حق الناس است و مبارزه با فساد و جلوگیری از ریخت و پاش باید از همین جا شروع شود. این موضوع هم به شعار نیست بلکه باید از خودمان شروع کنیم و هر کجا که می بینیم اشکال و حرفی وجود دارد، باید به یکدیگر تذکر دهیم.

همچنین محمد باقر قالیباف در حاشیه همایش قدردانی از مدیران و کارمندان نمونه شهرداری تهران در مصاحبه با خبرنگاران تصویری در خصوص آخرین وضعیت ساختمان در حال ساخت میدان سپاه گفت: با توافقی که میان حوزه شهرسازی شهرداری تهران و حوزه حقوقی و مهندسی سپاه صورت گرفت در حقیقت اکنون بر اساس توافق صورت گرفته این ساختمان ساخته می شود.

وی گفت: ارتفاع این ساختمان با رعایت مباحث مربوط به موضوع میراث فرهنگی خواهد بود و توافق شد حداکثر هفت طبقه باشد.

قالیباف افزود : طراحی آن ساختمان ۱۶ یا ۱۸ طبقه بود که اکنون دقیق نمی‌دانم اما مقرر شد هفت طبقه روی همکف ساخته شود و این یعنی به اندازه همان ساختمان جلویی که نزدیک به میدان است.

شهردار تهران گفت: اگر دقت کرده باشید دیوار چینی هم در آن طبقات انجام می شود و دوستان سپاه به توافق عمل می کنند؛ البته این توافق هنوز مرحله نهایی خود را در بخش اداری طی نکرده است.

قالیباف ابراز امیدواری کرد‌: مشکل خاصی در این باره پیش نیاید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا